Fastelavensris med vri

I dag har vi laget fastelavensris. Siden jeg elsker farger kunne jeg ikke la denne fargesprakende muligheten gå fra meg. Noen år har jeg pleid å støtte Norske kvinners sanitetsforening ved å kjøpe ris av dem, men i dag sto de ikke på butikken da vi var der.

Pleier du å ha fastelavensris?

Vel hjemme fra butikken fant jeg frem fjær et tomt glass, spraylakk og noen kvister vi fant på turen vår. Glasset ble sprayet orange. I mangel på noe annet lurt fant jeg ut at jeg skulle bruke vannballonger til å knyte fast fjærene. Da jeg først var i gang blåste jeg like gjerne opp noen også…:)

Her ser du resultatet…

Men vet du hva fastelavensris opprinnelig ble brukt til ? Det skulle vistnok bidra til å øke fruktbarheten hos damer. De ble rist med fastelavensriset og det skulle da øke lyst og produksjon.

hmmm…

Forruten turen til butikken har vi holdt oss inne, for her har det vært både surt og vått i dag og jammen har det lagt seg litt snø igjen også. Men jeg rakk ihvertfall å få et glimt av hestehoven først, hihi

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Her har vi lekt med duplobiler i alle varianter…Startet så vidt med å forberede fastelavensboller har vi også. For i morgen skal jeg lage noen litt annerledes fastelavensboller, så kremen måtte jeg start på i dag.

Har du hatt en fin dag?

Ønsker DEG en fortsatt fin kveld  

Klem fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden 

#spraylakk #kobberspray #interiør #hjerte #interior #diy #sds #hobby #beton #betong #rubons #gjørdetselv #kreativt #kreativ #gjenbruk #redesign #biltema #kobber #trendy #praktisk #tips #inspirasjon #inspiration #reuse #håndlaget #hobby #mammablogg #lykkeliten #rosevase #interiørblogg

#fastelaven #fastelavensris #fastelavensboller #bilteppe #dublo #mammablogg Interiør
10 kommentarer
    1. Herlig fastelavensris, fargeklatt , og det liker vi 🙂 Jeg driver litt med en lue, og har surret litt med noen innlegg, og gjort litt jobbting, men ellers lite 🙂 Kjøpte noen gaver og MASSE strømpebukser med morsomt mønster, på den lille turen min ut 😀 Godklemmer <3

    2. Så flott det ble!
      I år har vi ikke fastelavensris fordi jeg er på kurs 🙂 Men vi pleier ha flere ellers 😊
      Nå skal jeg lese over morgendagens pensum før jeg sovner:-)
      Stooor lørdagsklem

    3. må innrømme att buketten din var fin og den passer jo veldig godt inn i interiøret hos deg :))jeg bruker ikke slik ris nei,hadde da barna var små men det er lenge siden no

    4. Fru Stussli: Tusen takk søte Bentevenn <3 Er litt nysjerrig på det kurset kjenner jeg 🙂 Håper ihvertfall at du har hatt en spennende helg og at mandagen er god.

      Stooor klem fra Engla

    5. fruensvilje: Tusen takk kjære deg 🙂 Jeg elsker masse farger, så det er stas å få inn en fargeklatt, men jeg er også veldig alergisk, så det er ikke sikkert den blir så lenge her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg