Krydderkake med ostekrem

Denne kaken laget jeg også til bursdagen min forrige helg.

Gulerotkake er egentlig en av mine favoritter, men siden mottoet mitt er “dette har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helt sikkert”, måtte jeg jo finne på noe nytt.

Resultatet ble altså en saftig og god krydderkake med ostekrem.

Enkel og rask å gjøre ♥

 

Oppskriften får du her:

2 egg

90 g brunt sukker

120 g lys sirup

90 g ekte smør

2,5 dl melk

250 g hvetemel

1/2 ts garam masala

2 ts malt ingefær

1 ts natron

 

Ostekrem:

100 g philadelfiaost

200 g melis

1 ss sitronsaft

 

Pisk egg og sukker til eggedosis

Ha smør og sirup i en kjele og varm opp til det har smeltet.

Tilsett melken og rør blandingen forsiktig inn i eggedosisen.

Bland mel, garam masala, ingefær og natror og sikt det inn.

Rør forsiktig med en slikkepott.

 

Hell røren i en rund kakeform/liten langpanne.

Stek kaken midt i ovnen på på 175 grader i ca 25 min.

Avkjøles på rist før ostekremen smøres på.

Til slutt rev jeg litt sitronskall og hadde på toppen

 

Med ønske om en fortsatt fin sommerdag til deg fra Engla ♥

 

Minner om →giveaway←  med trekning 1 august

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


2 kommentarer
    1. Den så god ut da 🙂 og krydder høres herlig ut 🙂 Jeg er jo ikke så glad i sånn ostestoff… men med KRYDDER i tillegg.. DA stiller saken seg anderledes 😉 Håper du koser deg i sola 🙂 Ha en fin dag, fineste Engla 🙂 Klem <3

    2. frodith: Kaken er kjempegod frodith og hvis du ikke er glad i ostekrem kan du jo prøve med melisglasur, for eks. 🙂
      Jeg har også laget den med sjokoladeglasur, kjempegodt det også 🙂

      Ønsker deg en herlig sommerkveld!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg