Oppskrift på cookies a´la Deli de Luca – den seige gode sorten….

Denne oppskriften brukte jeg da jeg laget cookies til bursdagen min.

De blir passe seige og utrolig gode, så selv om jeg laget en stoooor blanding på lørdag er kakeboksene helt tømt allerede.

 

Oppskriften er som følger:

500 g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts salt

20 g vaniljesukker

160 g ekte smør

300 g brun farin ( ikke rørsukker ) 

250 g hvitt sukker

2 egg

2 eggeplommer

400 g melkesjokolade i terninger

 

Bland hvetemel, bakepulver, salt og vaniljesukker.

Smelt smørret og bland det med sukkeret, eggene og eggeplommene.

 

Bland mel og smørblandingen og til slutt sjokoladen og kna det raskt sammen.

Rull deigen til en tykk pølse og skjær ca 1,5 cm tykke skiver som du klemmer godt ut på bakeplata.

Jeg bruker bakepapir, men du kan også bare smøre plata godt.

Stekes midt i ovnen på 170 grader i ca 10 min.

 

La de avkjøles litt på plata før du legger de over på rist, for hvis man begynner å flytte på de mens de enda er varme har de lett for å dette fra hverandre.

Så er det bare å nyte ♥

Dette var ihvertfall en av favorittene her i helgen 🙂

 

 

~♥~ Engla ~♥~

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

 

10 kommentarer

Siste innlegg