Strikking

Lev Landlig koften

En dag i uken er jeg p strikkekafe sammen med en gjeng herlige damer. Vi mtes p en Grdsbutikk i Askim som heter Bryggerhuset p Jahren. I skjnne omgivelser sitter vi og strikker, hekler, skravler og ler. Vi ler masse og det er s utrolig godt. Jeg ler bare jeg tenker p det *hihi*

Men... det er ikke alle som er p strikkekafe og fr andre til strikke for seg. Bare jeg...eller?

For jeg nskert meg nemlig den nydelige koften som var i et Lev Landlig blad og siden jeg ikke er s flink til strikke, og mangler tlmodigheten fikk jeg rett og slett ei av de andre damene til strikke den for meg. Det er ikke lenge siden jeg leverte garnnstene til henne, men denne uken fikk jeg denne flotte koften i retur.

Det er ingen sak vre p strikkekafe *hihi*

I det nyeste Rom 123 s jeg at de hadde lagt ut en beskrivelse p bokbord, og da synes jeg det er p sin plass legge ut et bilde av mitt igjen. Dette var en av de aller frste gjr-det selv-prosjektene jeg skrev om her p bloggen og beskrivelsen den finner du*HER*

Akkurat n har jeg giveaway i samarbeid medHeidis Hoffbde p instagram og p facebook. Der kan du vinne en nydelig gavepose med lommeplanlegger, Aqua nkkelring, gavelapper "For You og klistremerker som er supre til alt fra lapper p gaver, p bokser, som navnelapper p bker osv.

Mere info finner du under det samme bildet p facebookEnglas kreative verdenogp instagramenglaskreativeverden

Tusen takkfor at du titter innom meg og min kreative verden

nsker deg enherliglrdagskveld!

Klemfra Engla

Tre strikkekluter (med oppskrifter) og grunnen til at jeg aldri mer skal strikke de...

De siste ukene har jeg prvd strikke kluter. Tidligere har jeg ftt nydelige kluter av venninner. Den fste gangen brukt jeg de knappt, for jeg synes nesten det var litt galt brukte de fine klutene til vaske med *hihi*

Jeg er nemlig en mester i spare...men til slutt ba min venninne meg om bruke de.

S var det meg og strikkingen da... Den frste kluten gikk greit, med bare en feil eller to. Det var den grnne. P den la jeg opp 65 masker og strikket rett ene veien og rett og vrang andre omgangen

Neste klut var den gule. P den la jeg opp 70 masker og strikket rett hele veien. Den tror jeg jammen jeg klarte uten en eneste feil.

S var den rosa da...der la jeg ogs opp 65 masker (tror jeg) og strikket rett ene veien og to rette og to vrange andre veien. Som du kan se, gikk det veldig bra en stund, men plutselig ble alt bare feil...Ja snn er det nr man sitter strikker i mrket... Dette ble jo ikke noe pent i det hele tatt!

Konklusjonen m bli at strikke kluter tar utrolig lang tid. Jeg hekler faktisk et stort gulvteppe p samme tiden som det tar strikke en klut. Nr jeg i tillegg bare strikker feil da legger jeg prosjekt strikkekluter p hylla. Det eneste positive med at de ble som de ble, er at jeg ihvertfall ikke er redd for bruke de *hihi*

Men denne uken har jeg lrt meg noe annet gy. Nemlig hekle bestemorruter. S n er jeg godt i gang med det jeg hper og tror skal bli et teppe..

Har du strikket kluter eller heklet bestemorruter noen gang?

Her er lysene er tent,ostepoppen satt frem og jeg skal sette meg i sofakroken hekle.

Hperdu koser deg og har en fin kveld.

Tusen takkfor at du titter innom

Hvis du ikke allerede gjr det er du hjertlig velkommen til flge meg p facebookEnglas kreative verdenog p instagram @englaskreativeverden

Der oppdaterer jeg daglig med gjr det selv tips og bilder fra min fargerike og kreative verden.

Klemfra Engla

Traktorstrikk til lykkeliten og mamsen

I psken fikk lykkeliten denne flotte grtassgenseren av min mor. Det er ingen sak nr man har en strikkeglad og snill bestemor.

Nydelige farger som sklir rett inn i interiret her *hihi*

For noen uker siden kom jeg over ei dame p Instagram som strikket traktorsokker, og da var jeg snar om sprre om hun tok i mot bestilling.

Det gjorde hun, og i gr dro jeg til nabokommunen for hente tre par rykende ferske traktorsokker.

Jippi, mamsen og lillegutt (som begynner bli stor) har ftt nye traktorsokker!

Utrolig deilige ha p er de ogs,

s n slenger jeg beina i sofaen og nsker deg en herlig lrdagskveld.

Tusen takk for at du tittet innom

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det herEnglas kreative verdenogp instagram finner du meg herenglaskreativeverden

Nydelige englevotter

For nesten et r siden fant jeg noen nydelige englevotter p bloggenAnn-Magritts hobbysysler. Som kjent elsker jeg engler, s jeg spurte pent om hun lagde de nydelige vottene p bestillig.

Det hele gikk i glemmeboken helt til jeg fikk en koselig mail fra henne forrige uke, hvor hun spurte om jeg trengte votter denne vinteren.

Perfekt timing, for selv om jeg bde hpet at stemoren skulle blomstre hele vinteren, kom jammen snen og kulden i r ogs.

I gr l disse nydelige vottene i postkassen min♥

Hva er vel bedre en ha p seg hjemmestrikkede englevotter i min favorittfarge.

Da ble det plutselig mye greiere med snvret ogs, hihi

S tusen, tusen takk for disse nydelige votteneAnn-Magritt, dette er helt klart mine favorittvotter♥

Er de ikke fine?

Med nske om enherligfredag!

Klem fra Engla

Lykkelitens bursdagsgave fra verdens beste bestemor

Dette flotte settet fikk lykkeliten av min mor p to-rs dagen sin ( les:Min mor: norges hekledronning)

Mariusgenser, bukse og lue.

Ett kjempefint sett som er gull verdt n nr vi gr vinteren i mte.

Til jul fikk han ogs mariusgenser og lue med klaffer

og den frste julen fikk han denne fine mariusbodyen og jeg fikk den fine genseren min.

Jeg elsker mariusgenseren min, men er s redd for den at jeg bare har brukt den p17 mai.

Men n har jeg ftt streng besked om bruke den, for hun kan strikke mere hvis det trengs.

Flinke, snille mamman min♥

Denne bodyen har jeg tenkt prve lage pute av.

Ha du mariusgenser, eller noen av de andre mariusduppedingsene?

I gr s jeg at de blant annet hadde en slikepott med mariusmnster p jernia :)

N hrer jeg at lykkeliten ligger skravler i sengen sin.

"Batteriene er ladet" og vi er snart klare for en tur ut i hstvret♥

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

Strikkegenser til lykkeliten

Det var ikke bare jeg som fikk gaver forrige helg, neida bestemor (min mor) hadde jammen strikket genser til lykkeliten ogs hun.

Ikke hvilken som hellst genser heller, for det er nemlig en TRAKTORgenser.

Lykkeliten elsker jo traktorer, s denne var midt i blinken for han.

En kjempefin og god genser i flotte farger♥

Opp gjennom rene har min mor strikket mange flotte gensere bde til meg og barna, men jeg m rlig innrmme at det er frst n de siste rene jeg virkelig har begynt verdsette dem.

Det blir kanskje litt snn nr man vokser opp med en mor som er s flink med handarbeid?

Tidligere brydde jeg meg faktisk ikke stort om det hun strikket, men n derimot er jeg s redd for det at jeg neten ikke bruker det av den grunn :)

Rar jeg?

I dag har vi nok en solskinnsdag, Spydeberg viser seg fra sin beste side og lykkeliten og jeg fr besk fra min/vr gode venninne fra Trysil, noe vi gleder oss veldig til♥

I lpet av dagene hun er her kanskje dere fr hilse p henne ogs :)

Med nske om en herlig sommerdag til deg fra Engla♥

DIY - Designerputer

Ja de ser virkelig ut som designerputer

og p en mte er de vel egentlig det ogs.

Ihverfall fikk jeg disse to flotte putene av min mor i bursdagsgave.

Strikket og tovet.

Det er ingen sak n man har en mor som en flink til bde strikke og hekle♥

Den fine blomsten fikk jeg ogs i gave♥

N er det bare komme seg ut og fortsette nyte det nydelige vret.

I gr da jeg sjekket yr.no var det spdd full sol s langt varselet viste. HERLIG!!!

Med nske om en fortsatt fin sommerag til deg fra Engla♥

Minner om →giveawaymed trekning 1 august

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

Follow on Bloglovin Norske blogger Instagram