Hekling

Heklet potteskjuler / kurv - trinn for trinn

Heklenla gr jevnt og trutt om dagen og de siste ukene har jeg heklet noen tepper og kurver.

Det er flere som har spurt etter oppskrift p denne kurven. Oppskrifter kan jeg desverre ikke skrive, for jeg vet knappt hva maskene heter, men jeg kan prve beskrive hvordan jeg har gjort det alikevel.

Mitt nske er ihvertfall at alle som synes hekletingene mine er fine ogs skal skjnne hvor lett man selv kan lage det hvis man selv vil.

Jeg som i utgangspunktet ikke kunne hekle i det hele tatt fikk bare en kort innfring av min mor. For det er kun en maske, FASTMASKE (glemmer hele tiden hva den heter...) og kan man den og i tillegg telle, da kan man lage mye rart *hihi*

Fremgangsmten er den samme som p teppert. Den finner du*her*

Nr bunnen er s stor som du vil ha den slutter du ke. Bare fortsett hekler rundt og rundt helt til den har den riktige hyden. Jeg har heklet mine ekstra hye, snn at jeg kan ha en brettekant verst.

Disse kan man jo bruke til mye annet en ha blomster i. F.eks brdkurv, til ha smting i p badet o.l

Hper beskrivelsen ga mening og at de som har lyst setter i gang rive sengety til heklefiller *hihi*

nskerdegen fin desemberkveld.

Tusen takkfor at du titter innom meg og min kreative verden

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det herEnglas kreative verdenogp instagram finner du meg herenglaskreativeverden

Heklet pute av gammelt dynetrekk- trinn for trinn beskrivelse flger ogs...

Gjenbruk er gy!

Det fargerike og fine dynetrekket kjpte jeg sist jeg var i Sverige. Jeg fant ut at jeg ville rive det i stripene som allerede var, snn at jeg fikk frem stripene i det jeg tenkte at skulle bli enda et teppe.

Hele dynetrekket ble en stor og fargerik ball.

Veien blir til mens man gr og det er det som er s gy nr jeg holder p, for plutselig s jeg at dette fort kunne bli en fin pute i min nye stue *hihi*

Jeg fulgte samme fremgangsmten som p hekleteppene mine, og da puten var stor nok i omkrets begynte jeg hekle rundt og rundt uten ke. Jeg bare heklet til nstet var tomt jeg *hihi*

Trinn for trinn heskrivelse for teppe finner du*HER*

Som bakstykke brukte jeg bare en spisebrikke jeg hadde heklet tidligere (og som ikke ble brukt...) Puttet inn en firkantet pute jeg hadde liggende og heklet de to stykkene sammen til slutt.

Det som er s gy med hekle av tystrimler er at man bli fort ferdig. S hele puten laget jeg p sndags morgen sist uke.

Ny pute p 1-2-3

Til slutt vil jeg minne om at vinneren av GIVEAWAYhvor du kunne vinne en vakker krusedull signert Lady August bleGrete Brodahl Nysveen. Send meg din adresse, s ligger den snart i postkassa di.

N str en ny og ubrukt dag for tur og jeg nsker deg en herlig dag!

Klemfra Engla

Et koselig heklemte..!!

Her har vi ikke symter, men heklemter s klart!

Det hele startet med en kommentar p instagram, eller det vil si vi trente sammen p treningsstudio i fjor. Men vi har aldri mttes utenom.

Hun hadde ftt ye p et av mine hekletepper, gtt til anskaffelse av heklenl og en kveld kom det en melding og et bilde p facebook.

"Tusen hjertelig takk for at du inspirerte meg til finne fram heklenla! Dette er skikkelig morsomt, og jeg begynner f teken"

Et stort og flott teppe!

Det er s gy nr dere tar kontakt og forteller at dere har blitt inspirert av det jeg deler, og ekstra gy er det f se bilder. S tusen takk til Gina og alle dere andre som deler♥

Forrige uke mttes vi alts her hos meg. Nystekte kanelsnurrer, tysekaffe og kjempekoselig besk av Gina endte med at enda et teppe ble ferdig.

Jeg la det p gulvet p kvelden og da lykkeliten vknet var han rask til innta favorittplassen. Nemlig p et av mine hekletepper."hihi"

Skjnner han veldig godt jeg, for de er utrolig myke og gode.

Er du glad i hndarbeid?

Tusen takkfor at du titter innom meg og min kreative verden

Jeg nsker deg en fin kveld!

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det herEnglas kreative verdenogp instagram finner du meg herenglaskreativeverden

Husk rive filler til gulvtepper i sommersola - trinn for trinn beskrivelsen fr du her

Jeg river s stvskyen str her, for sol og sommer er det perfekte fillevret.

Litt hekling har det ogs blitt, men bare litt. Har du enda ikke prvd, men har lyst finner du min trinn for trinn beskrivelse*HER*

I gr kom jammen naboen over med en stor pose full av sengety. Juhuu, ingen fare for at tykurven skal g tom med det frste. Herlige farger var det ogs.

Men det er ikke bare filleriving det gr i, det er bare litt innimellom. For n har vi ferie og med dette vret er det bare nyte, s vi har blant annet tilbrakt mange timer p stranden. I dag ble det til og med et lite kveldsbad.

Har du hatt en fin dag?

nsker deg en herlig kveld videre!

Minner omGIVEAWAY← hvor du kan vinne et nydelig We Positive armbnd i valgfri farge.

Klemfra Engla ♥

Almost done

Enjoy the sun, str det p puten min, og det er virkelig det vi har gjort de siste dagene.

Men det betyr ikke at jeg har sluttet med mine kreative sprell...neida her drar jeg med meg hekleteppet og hekler litt innimellom ogs.

Dette teppet er snart ferdig og blir ganske stort..

Det har vrt litt stille fra meg noen dager, for p kveldene holder jeg fortsatt p male det "nye kjkkenbordet og stolene. Kjempegy, men litt av en jobb m jeg si.

nsker DEG enherlig kveld videre!

Tusen takkfor at du titter innom meg og min kreative verden

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det herEnglas kreative verdenogp instagram finner du meg herenglaskreativeverden

Et laken = Ny hekleduk til trommelbordet

I gr da lykkeliten tok formiddagsduppen sin laget jeg en ny duk til trommelbordet mitt.

Gy pynte litt ute ogs :)

Stemorsblomsten er den samme som har vrt med p bloggen gjennom vinteren, for den har faktisk overvintret ute.

Her er det enda en som titter opp mellom steinhellene, s det er tydelig at akkurat denne ene stemoren ville sl rtter hos meg

Litt upraktisk med en hvit duk ute kanskje, men siden det i utgangspunktet er ett laken kan den jo bde klores og vaskes p 60 grader. Skulle den f flekker som ikke gr av er det jo bare farge den i den fargen jeg vil.

Hvis du ogs har lyst til lage noe lignende finner du fremgangsmten her→- steg for steg

Jeg ha kjpt noen stemorsblomster ogs da, s n er sykkelen klar for sommeren*hihi*

nsker deg en fin pskeaften!

-♥-Husk at nyte yeblikket er mye viktigere enn planlegge hvor fint alt skal bli -♥-

Tusen takk for at du tittet innom

Klem fra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her →Englas kreative verdenogp instagram finner du meg her →englaskreativeverden

Minner ogs om →Giveaway - Vinn byggesett fra Koalaplan

Har rotet litt i mammas bokprosjekter...

Som mange av dere allerede vet har min mor (ogs kaltnorges hekledronning) gitt ut mange heklebker. Noen av tingene hun har laget til bkene ligger fortsatt i plastkasser p kontoret hennes, og da jeg var i Trysil i helgen mtte jeg jo ta en titt.

Den som leter, den finner og se hva jeg fant. En nydelig veske, som jeg i tilegg kunne f.

♥Det er ingen sak nr man har s flink og snill mamma♥

Denne vesken laget hun til boken trendy hekling, s hvis du ogs likte den finner du oppskriften der.

Selv om det var godt "komme hjem" ble dessverre trysilturen vr veldig amputert, for bde lykkeliten og storesster ble syke, s vi dro hjem p lrdag. Akkurat i tide fr feberen innhentet meg ogs.

I gr l lykkeliten og jeg p hver vr sofa hele dagen og til og med hello kitti var syk og l sammen med oss.

I dag er vi litt bedre, s vi har gtt fra og ligge p sofaen til sitte, men menyen bestr fortsatt av febernedsettende.

S tusen takk til mine gode naboer som kom over med ingefrte og paracet i gr♥

Oppkvikkende paracet til og med. Visste ikke at det fantes en gang jeg, hihi

Hperduhar hatt en fin dag og at du fr ensuperkveld videre!

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden← og er du pinstagram finner du meg her →englaskreativeverden

#diy #veske #hekletveske #inspirasjon #inspiration #homemade #hekledronning #hjemmelaget #mamma #hobby #hellokitty #tips #diytips #boktips #blogg #kreativ #kreativt #diyveske #syk #gds #sds #influensa #ideer #hekling #crochet #crocheting #heklebok #trendyhekling #trysil #trysiltur #ingefrte #hndarbeid

Heklet vedkurv av strimlet sengety

For en stund siden heklet jeg denne kurven, selv om jeg ikke riktig visste hva jeg skulle bruke den til.

Jeg var inne p bde vedkurv, lekekurv og skittentyskurv, men til slutt havnet den p boden.

I dag da jeg skulle fyre opp i ovnen kom svaret av seg selv siden jeg ikke har noen veddunk.

Det ble en vedkurv og den en er faktisk s stor at den nesten rommer en hel vedsekk

Det er s koselig med fyr i ovnen synes jeg♥

Til slutt vil jeg minne om minUTFORDRING - Vis meg et av dine gjr det selv prosjekt. Det har allerede kommet inn mange flotte bidrag, men jeg nsker meg mange, mange flere.

Hekling, strikking, maling, snekkring, sm, oppussing,...husk, ingenting er for lite og ingenting er for stort. Send meg et bilde og bli med da vel!!!

♥Inspirer og bli inspirert er mottoet ♥

Med nske om ensuperkveld videre!

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden← og er du pinstagram finner du meg her →englaskreativeverden

15 kilo vinterfiller er i hus og enda ett teppe er ferdig

Ja noen sikrer seg vinterveden og fr den trygt i hus og andre...,

ja de sikrer seg tilstrekkelig med tyfiller til kulda setter inn.

De siste ukene har jeg hatt noen timer hvor jeg jevnt og trutt har sittet og klippet opp lakner og dynetrekk i remser og i dag da jeg satte kurven p vekten viste det seg vre 15 kilo.

Men jeg klarer jo ikke vente helt til vinteren med begynne hekle igjen, s i dag lagde jeg dette teppet

Fremgangsmten finner du her→Heklet gulvteppe av "gamle filler" - steg for steg

I bakgrunnen ser du ogs en av de gamletrekassenejeg kjpte for ett par uker siden.

Oppi den har jeg blader og hekletyet mitt :)

N skal jeg sette meg ned fortsette p enda ett teppe♥

Har du gjort noe kreativt i dag?

nskerdegdeg en fortsatt fin kveld!

Engla

Minner ogs om →gavedryss...med trekning 1 september

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

DIY - Spisebrikke av laken

Et laken, en saks, en heklenl og jeg er i gang

I helgen snakket jeg med ei venninne fra Trysil.

Hun hadde vrt innom bloggen og likte s godt dukene jeg har laget til trommelbordene ute.

Du kan lese mer om dem p linkene under

En skikkelig filledag

DIY Ett stk laken = Ny hekleduk til trommelbordet

Etter ha sett dukene hadde hun s lyst til lage seg spisebrikker, men visste ikke helt hvordan.

Jeg tok utfordringen p strak arm, s denne "oppskriften" er laget spessielt for deg Kristin♥

Frem med laken og saks

klipp litt og riv resten, til du nrmer deg enden. Remsene skal vre ca to cm brede.

I stedet for rive helt ut gjr du som vist p bildet over, da blir hele lakenet en lang remse og man slipper skjte)

Fortsett snn og vipps s er du i gang med ditt frste stoffnste

Nr nstet er ferdig er det bare finne frem en heklenl i str 10.

Dette er frste gangen jeg bruker mindre pinne enn "gullpinnen" i str 15 p fillehekling, men jeg tenkte at det ble finere med litt smalere strimler og mindre pinne p dette prosjektet.

Fremgangsmten finner du her→Heklet gulvteppe av "gamle filler" - steg for steg

Jeg stoppet hekle da spisebrikken mlte 35 cm og her ser du resultatet.

Eller man kan rett og slett bruke den som en liten duk.

Dette innlegget er spesielt laget til min venninne,

men jeg hper det kan vre til nytte for flere som kanskje har lyst p lakenspisebrikker :)

Men nske om en herlig kveld til deg fra Engla♥

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

En skikkelig filledag

Ja i gr hadde jeg en skikkelig filledag.

Jeg har tidligere vist frem den eneduken til trommelbordetog fr helgenfikk jeg laget en til det andre ogs.

Fremgangsmten finner du her→Heklet gulvteppe av "gamle filler" - steg for steg

Men det var visst flere som hadde lyst p snne duker, s da var det bare og sette igang igjen♥

og jammen fikk jeg revet opp litt ekstra med filler.

M passe p nr vret enda tillater det, for det stver veldig og da er best og kunne sitte ute i solen og gjre det.

Til slutt har jeg lyst til og vise frem det siste teppet jeg har heklet ferdig.

Mosegrnt og hvitt og litt over en meter i diameter.

Hvis du kunne tenke deg noe av det jeg lager, er det bare og ta kontakt :)
Har du noe kreativt p gang?

Til slutt vil jeg minne omgiveawayhvor du kan vinne et nydelig putetrekk i valgfri farge.

nsker DEG enherlig dag videre!

Tusen takkfor at du titter innom

Klemfra Engla

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det herEnglas kreative verdenogp instagram finner du meg herenglaskreativeverden

Heklet gulvteppe av "gamle filler" - steg for steg

Her kommer som lovet en beskrivelse av hvordan jeg lager gulvtepper:

Utstyr:

Heklenl str 15

Sengety

Saks

Start med rive filler av sengety

Jeg har revet strimler p ca 2 cm til dette teppet,

men liker nok bedre hekle med litt bredere strimler.

Nr du kommer til enden gjr du som vist p bildet over, snn at hele lakenet/dynetrekket blir en lang strimmel.

Med fillenstene p plass er det bare sette igang ♥

1. omg: Lag en lkke/ring 

(beklager det utydelige bildet)

Hekle 6 fm (fastmasker) i ringen.

2. omg: Hekle 2 fm i hver fm

Dra sammen ringen, snn at du tetter hullet i midten

3. omg:Hekle 2 fm  i hver 2 fm

4. omg:Hekle 2 fm  i hver 3 fm

5. omg: Hekle 2 fm i hver 4 fm

6. omg:Hekle 2 fm i hver 5 fm

7. omg:Hekle 2 fm i hver 6 fm

8. omg:Hekle 2 fm i hver 7 fm

9. omg:Hekle omgangen uten ke

10. omg:Hekle 2 fm i hver 8 fm

11. omg:Hekle 2 fm i hver 9 fm

12. omg:Hekle 2 fm i hver 10 fm

13. omg:Hekle 2 fm i hver 11 fm

14. omg:Hekle 2 fm i hver 12 fm

15. omg:Hekle 2 fm i hver 13 fm

16. omg:Hekle 2 fm i hver 14 fm

17. omg:Hekle 2 fm i hver 15 fm

18. omg:Hekle 2 fm i hver 16 fm

19. omg:Hekle omgangen uten ke

20. omg:Hekle 2 fm i hver 17 fm

21. omg:Hekle 2 fm i hver 18 fm

22. omg:Hekle 2 fm i hver 19 fm

23. omg:Hekle 2 fm i hver 20 fm

24. omg:Hekle omgangen uten ke

Etter 24 omganger var det slutt p siste nstet og teppet mitt var passe stort,

men vil du ha ett mindre teppe stopper du fr og vil du ha ett strre teppe er det bare og fortsette.

Dette teppet endte opp p litt over en meter.

Beskrivelsen ovenfor gjelder bare dette teppet, men kan brukes som en ledetrd hvis du ogs har lyst til prve.

Det eneste du m passe p er legge det flatt innimellom snn at du ser nr du skal ta en omgang uten king.

For hvis du ker for mange omganger etterhverandre blir det blgete og hvis du ker for lite byer det seg oppover.

Flg gjerne min beskrivelse, men se ann nr du br ta en omgang uten ke.

Er det noe du lurer p underveis er det bare sprre, s skal jeg prve svare s godt jeg kan :)

Lykke til!

Med nske om en super kveld videre til deg fra Engla 

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→ Englas kreative verden ← og p instagram finner du meg her →englaskreativeverden

Diy heklet blomst av boksepnere

Etter at jeg startet lagearmbnd av boksepnere har famile og venner samlet masse boksepnere til meg,

s n er jeg s heldig ha ett lite lager her :)

Det passet jo utmerket, for idag fant jeg denne artige ideen p facebook

Nemlig blomster av boksepnere :)

Fine?

Dette m prves ut♥

Har du noe kreativt p gang?

Klem fra Engla♥

Heklet lyslykt med sm blomster

I gr fikk jeg heklet ferdig denne lyslykten

Ett syltetyglass, en heklenl og litt grn var det som skulle til :)

For pynte litt ekstra festet jeg to blomster som jeg har kjpt p Panduro.

Neste gang kanskje jeg forsker lage blomstene selv ogs :)

Hva synes du om min nye lyslykt?

Etter ha regnet i strie strmmer klarnet det opp litt her utp ettermiddagen, snn at lykkeliten og jeg fikk vrt litt ute i gr ogs♥

man blir litt tommelomsk av alt dette regnet♥

Har du hatt en fin helg?

Engla♥

Jeg kom hjem med over trettifem kilo sengety

En "annonse" p Facebook ga tunge resultater :)

Ja n tror jeg ihvertfall at jeg har nok henge fingrene i en god stund fremover,

for jeg fikk alt dette pluss enda to poser til.

S bilen min, en liten Suzuki Swift var proppfull p vei hjem fraTrysili gr.

For ikke nok med at jeg fikk masse sengety,

lykkeliten fikk masse fine nye klr, biler, "gressklipper", bamse og traktorer.

(her er en av traktorene)

Skulle neste tro det har vrt bde bursdag og jul samtidig s mye som vi kom drassende hjem med :)

I dag er det vel egentlig ikke s vanskelig gjette hva jeg har holdt p med?

Det kldde i fingrene, s da var det bare sette igang rivefiller.

Jeg tenkte starte med lage ett helt hvitt teppe og denne gangen skrive ned hvordan jeg gjr det underveis.

S da kommer det oppskrift og bilder av mitt hvite teppe etterhvert :)

Har du hatt en fin dag?

Med nske om en fortsatt fin kveld til deg fra Engla♥

Trinn for trinn beskrivelse p tykurv av "gamle filler"

Tykurv proppfull av d-vitaminer :)

Utstyr:

Dynetrekk, laken eller lignende i strimler p 3 cm (+/-)

Heklenl str 15

Her kommer oppskriften min:

1. omg:Lag en lkke/ring

Hekle seks fm (fastmasker) i ringen.

2.omg:Hekle to fm i hver fm

Dra sammen ringen, snn at du tetter hullet i midten

3. omg:Hekle to fm i annenhver fm

4. omg:Hekle to fm i hver tredje fm

Etter 4.omg fortsatt jeg hekle rundt og rundt uten ke til jeg fikk den hyden jeg ville ha p kurven.

(Vil du ha en strre kurv fortsetter du p denne mten:

5. omg:Hekle to fm i hver fjerde fm

6. omg:Hekle to fm i hver femte fm

osv.)

Greit ha noe henge fingrene i nr jeg sitter i solen♥

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Engla♥

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

Min hatt den var ett laken...ett laken var min hatt...

og var den ei ett laken...da er den ei min hatt...

tralalala lalala tralala lala la

Solstikk sier du?

Neida, det er bare jeg som sitter og hekler fillekurver i sola og da kan jeg jo like gjerne ta en p hodet♥

Man fr det ikke mere morro enn man gjr det til selv :)

Jeg lovet vise frem fillekurvene og her er de.

Greit ha noe pusle med da man sitter i sola og disse kurvene er kjekke ha smting i.

Har du hatt en fin helg?

-Engla-

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

Sommer, sol og filler

Mtte innom her en liten tur for nske deg en riktig fin lrdagskveld ♥

Med det fine vret vi har her n, blir det lite tid til blogging.

Her nyter vi de solstrlene vi fr tildelt, for plutselig er det over.

Men litt filletid fr man alltids klemt inn,

s mens lykkeliten tok formiddagsduppen sin satt jeg og heklet fillekurver.

Har du hatt en fin dag s langt?

Solskinnsklem fra Engla♥

Heklet hunde/katteseng av sengety (oppskrift flger ogs med)

I dag har jeg heklet hundeseng til min kjre lille Susie som er fdt06.06.06og dermed har bursdag i dag♥

Etter ha heklet filleryeri lange baner var det gy finne p noe nytt.

Utstyr:

Ett laken i strimler p 3 cm (+/-)

En saks

Heklenl str 15

TID: ca 1 time

Her kommer oppskriften min:

1. omg:Lag en ring ved hekle fem luftmasker.

Hekle seks fastmasker i ringen.

2. omg: Hekle to fm (fastmasker) i hver fm

3. omg:Hekle to fm i annenhver fm

4. omg:Hekle to fm i hver tredje fm

5. omg:Hekle to fm i hver fjerde fm

6. omg:Hekle to fm i hver femte fm

7. omg:Hekle to fm i hver sjette fm

8.omg:Hekle to fm i hver syvende fm

Etter ttende omg. mlte sengen ca 40 cm og var mer enn stor nok for Susie,

s da bare fortsette jeg hekle rundt og rundt uten kninger i fem omganger for f en liten kant rundt sengen.

Hvis du velger bruke oppskriften min p nettet, vil jeg sette pris p at du linker tilbake til denne siden.

Med dette nsker jeg deg en riktig fin kveld!

Klem fra Engla♥

Har du lyst til flge meg p Facebook kan du gjre det her→Englas kreative verden

Dagen i dag -(den knakk igjen...)

Startet med en trilletur til Nille,

for jeg fikk nemlig ye p disse flote glassene der i gr da vi var p tur.

Jeg synes de er s fine, s disse mtte jeg bare ha.

Da lykkeliten tok formiddagsduppen sin,

heklet jeg ferdig denne denne kurven.

Til slutt begynte jeg p ei nyfillerye, men da skjedde det alts...

heklenla ryker...igjen....

S i kveld skal jeg rett og stett bare slappe av :)

Sikkert bra for fingre og armer det ogs, for hekle med filler er faktisk ganske tungt.

nsker deg en riktig god kveld!

Klem fra Engla♥

Heklet duk av gamle tyfiller

I gr var det utrolig nydelig ute i solen og da fant jeg ut at det var der jeg ville pynte litt ekstra :)

Da lykkeliten sov satt jeg og heklet ferdig denne duken til kabeltrommelbordet mitt.

Det var faktiskmin morkom med ideen♥

Da duken var ferdig fikk jeg revet litt mere filler og begynt p en kurv ogs.

Sol og varme er jammen deilig♥

Hper vi fr mange snne dager fremmover :)

Med nske om en fortsatt fin dag til deg fra Engla♥

Filler og lyslykter

Ja n er det mandag igjen.

Vi har hatt en utrolig koselig helg med min venninne p besk, bare s synd at ei helg gr s alt for fort....

Det ble som vanlig ett trevtt farvel, men vi sees heldigvis snart igjen♥

I gr var vi ute og kosa oss stort sett hele dagen og mens lykkeliten tok formiddagsduppen sin var det filleriving som gjaldt :)

Det stver veldig, s det er greit passe p nr det er s fint vr.

S n er det klart for hekle flerefilleryer

P kveldene har jeg keklet lyslykter

Dette er noe jeg har hatt lyst til prve lenge.

N nr jeg endelig har lrt meg hekle igjen var det jo bare sette igang :)

Har du hatt en fin helg?

nsker deg en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla♥

Min nye pompadur

N vurderer g min mori nringa, hihi

Det var kanskje overdrive litt da men...

N har jeg faktisk heklet tre ting p to dager og to av dem uten hjelp eller oppkrift...

Ehh. .ja det var kanskje fordi jeg ikke hadde noe hjelp det ble alt annet enn en fillerye til :)

Men denne "Fillerya" ble ihvertfall en veske, eller pompadur kanskje det heter.

Ikke alle som gr rundt med ei veske av "gamle"filler :)

Hva synes du om min nye pompadur?

nsker deg en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla

Fra sengety til fillerye, som ikke ble ei fillerye alikevel...

Ja snn kan det g da kreativiteten tar overhnd....

Eller for vre helt rlig synes jeg det var vanskelig f fillerya helt flat og da dukket den ene ideen etter den andre opp :)

Her er resultatet av den frst ideen som kom.

En tykurv :)

Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til, men den passer fint til ha kremer, hrstrikker o.l p badet,

eller til brdkurv kanskje..

Jeg skal ihvertfall bruke den etterp da min datter kommer for hjelpe meg trekke vinneren av

minGIVEAWAY.

Ja snn ble ihvertfall "fillerye" nr 2 :)

nsker deg en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla

Her gr det s fillene fyker og heklenla ryker...

Ja her gr det virkelig unna og s gy som dette er blir det lite tid til blogging :)

Men jeg mtte innom en liten tur da :)

Med god hjelp fra min mor kom jeg endelig i gang med min frste fillerye i gr (ja for jeg er sikker p at det blir flere)

og jeg ble hektet fra frste stund.

Dette er virkelig gy!

Dag nr en endte faktisk snn, s klokken elleve i gr kveld var det bare g og legge seg.

Kanskje bra at nla knakk...s jeg fikk litt svn i natt :)

Etter formiddagens treningskt bare det rett til butikken for kjpe ny nl.

Men det er en del telling og nybegynner som jeg er m jeg holde meg til lykkelitens sovetider.

I skrivende stund en fillerya allerede over 60 cm i diameter, s ikke nok med at det er gy, det er fort gjort ogs :)

Innen kvelden er omme har nok a mor ftt seg ny fillerye♥

Er du glad i hekle?

Engla

Follow on Bloglovin Norske blogger Instagram