Diy mosestokk til min Monstera adansonii

Reklame | Monstera Lover

I mitt forrige blogginnlegg fortalte jeg deg at Monstera Adansonii Mint sto øverst på ønskelisten. Det tok ikke så lang tid før jeg hadde en i stua her.

Den fant jeg også hos 👉 Monstera Lover 👈

Sånn så den ut før jeg postet den om og lagde mosestokk til den 👇

En så vakker og sjelden plante fortjener det lille ekstra, så jjegfikk lyst til å lage min egen mosestokk. Med denne har den noe å klatre på og luftrøttene får fuktighet fra mosen.
Jeg har brukt gnagebeskyttelse og strips fra Biltema og Sphagnum Mose fra 👉 Monstera Lover 👈

Monstera adansonii er en lettstelt plante. Den har allerede vokst mye, så nå krysser jeg fingrene og håper den vil trives hos meg når mørketiden kommer også 💚

Stelletips Monstera Adansonii mint:

Vann: når jorden er helt tørr. Vann godt igjennom og kjenn på vekten av potten, den skal ha blitt betydelig tyngre.

Lys: planten liker mye indirekte sollys men kan fort bli brent ved direkte sollys. På vinteren albefales vekstlys.

 

Temperatur: planten vokser best i varm innetemperatur ca. 21° til 29°. Det er best med stabil temperatur rundt 25°.

Luftfuktighet: planten trenger middels luftfuktighet, rundt 60% luftfuktighet.

Selv bruker jeg en luftfukter fra Levoit som jeg er veldig fornøyd med.

Næring: ålanten trenger næring hver andre uke fra vår til tidlig og hver måned resten av året. Monstera Lover anbefaller langstidsgjødsel, f.eks. Nelson Garden langstidsgjødsel eller Lechuza Perfect Leaf gjødsel

Jord: planten trenger jord som drenerer godt. Jeg har brukt 1/4 næringsrik jord, 1/4 perlite,  1/4 orkidebark og 1/4 knust leca.

Planter innenfor Philodendron familien er mildt giftige for mennesker og dyr.

 

Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg deg virkelig å ta turen innom  👉 Monstera Lover 👈. De har et stort utvalg av sjeldne tropiske planter.

Har du mange planter hjemme?

 

2 kommentarer
    1. Jeg har veldig mange grønne planter i stua☺️ De tar snart over her. En kjempediger yuccapalme som jeg stadig kutter av grener, setter dem i vann og lager nye planter. En Monstera som vokser som et monster, schefflera som vokser like fort og mange flere. Heldigvis er noen av dem saktevoksende også. Den fine mosestokken din ga meg inspirasjon til å la min uregjerlige gullranke få en slik en🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg