Vår nye stue begynner å ta form

Reklame | bygghjemme.no

Sånn så stuen vår ut da vi overtok leiligheten vår. Nydelig utsikt hvis man ser ut, men inne var det ikke riktig så fint…

Det første vi gjorde var å kaste ut parafin/vedovnen og gulvet..

Deretter var det veggene som sto for tur og minstemann hjalp gledelig til..

Fortsatt like fin utsikt og med en strippet stue var det bare å begynne og bygge den opp på nytt. Vi valgte å utnytte muligheten til å kunne etterisolere. 

Etter alt for mange år med miljøtapet ønsker jeg meg slette vegger, så her må vi leve med gipsstøv en stund.. I taket har min kjære bygget lyskasser for downlights og alt det elektriske er byttet ut. Vi prøver så godt det lar seg gjøre å ha sjult elanlegg, så vi har brukt god tid på å planlegge. Jeg er en person som ofte innreder litt på sparket, men nå har vi virkelig prøvd å legge til rette, sånn at stikkontaktene er der de trengs og at vi får belysning der hvor vi vi ønsker. 

Belysning er jo en viktig del av hjemmet og hos bygghjemme.no fant jeg et stort utvalg av  lamper i alle prisklasser. Både designlamper, taklamper, vegglamper, skrivebordslamper og downlights. Downlights er kjøpt inn og er snart på plass, men resten av lampene har jeg ikke klart å bestemme meg for enda. 

Fargen på veggen derimot, den har jeg bestemt meg for. Med et putetrekk i den fargen jeg ønsker kommer man langt, så med god hjelp av betjeningen hos malingsforhandleren fikk jeg skannet putevaret og den perfekte fargen ble blandet

Jeg er nok litt inspiret av de nydelige fargene naturen byr på akkurat nå og fargen er perfekt match med treet som er utenfor stuevinduet vårt.

Det har blitt lite oppdateringer fra meg etter at vi flyttet, for når det føles ut som at alt er kaos rundt en er det vanskelig å finne motivasjon til å prøve å ta noen fine bilder. Men med ostepop i skåla og fredagskvelden rett rundt hjørnet, da må man jo prøve å få til et aldri så lite “hyggeinslag” 

Når fredagskvelden kommer skal nemlig ostepopen på bordet, oppussing eller ei!

Jeg ønsker deg en herlig fredagskveld og en riktig god helg!

Klem fra Engla

#oppussing #maling #inspirasjon #renovering #belysning #downlights #ostepop #bygghjemme
5 kommentarer
    1. Tror det blir skikkelig fint 🙂 Vi er også i oppussing og har lagt gipsvegger, gul vog tak og gikk for listefritt og det er jeg glad for. Blir skikkelig kaos en stund når man holder på men så blir det fint når det blir ferdig. God klæm fra en oppusser til en annen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg