Med fokus på takknemlighet

Førjulstiden er ofte en tid fylt av laaaange lister over alt som skal, må og bør gjøres og jeg blir ihvertfall stressa av det. 

Huset skal skinne, alle syv slagene skal bakes, de perfekte julegavene skal kjøpes osv.. 

I år har jeg prøvd jeg å hoppe av karusellen i et forsøk på å nyte dagene mest mulig. Som en liten påminnelse til meg selv har jeg laget min egen “adventskalener”. 
Den har jeg laget for å bevisstgjøre og minne meg selv på alt det fine jeg har i livet mitt, og har kaldt den “takknemlighetskalender” .

Jeg har brukt et glass med lokk fra Panduro
På lokket har jeg limt fast en telysholder, og sprayet det rosa. Resten av glasset har jeg sprayet med frostspray og festet noen visdomsord på. Hver dag frem til jul skriver jeg en liten tekst om noe jeg er takknemlig for den dagen, før jeg putter den oppi glasset. Jeg skriver ofte om de små og nære tingene. De tingene jeg opplever titt og ofte, men som jeg ikke alltid er like flink til å verdsette og stoppe opp ved. 

De små øyeblikkene som betyr så uendelig mye. 

I går fikk jeg en lapp av 6-åringen min som nettopp har lært å skrive.

På lappen sto det “til mamma jeg er glad i deg”.

Fine gode gutten min, som kan kunsten å smelte mammahjertet.

Den lappen har jeg også lagt oppi her  

Jeg ønsker deg en fin dag!

Klem fra Engla

 

 

#takknemlighetskalender #jul #adventskalender #takknemlighet #kalender #diy #doityourself #panduro #diykalender
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg