Grønt er skjønt, eller hva?

Denne fargen er nemlig et av mine bidrag til et lokalt fargekart som vi har kalt Smaalenene i farger

Det hele startet da jeg fikk en forespørsel om å bidra til å lage et lokalt fargekart for en butikk som heter Askim & Mysen rør as . Fargekartet skal ta utgangspunk i fargene som finnes i naturen rundt oss og hver farge skal få et stedsnavn fra Smaalenene.

Er det ikke gøy? 

Jeg sa selvfølgelig ja og kastet meg ut i det med hud og hår. Sammen med to andre damer har jeg fartet rundt og tatt bilder i lokalområdene.

Jeg er ingen naturfotograf, men det kan jo hende at et av mine bilder kommer på trykk. Det har det forresten allerede gjort, for Smaalenenes avis laget en repotasje om prosjektet vårt, og da brukte de bildet over.

Jeg bestemte meg tidlig for å male en fondvegg i stuen med en en av fargene jeg fant. Men det å velge ut en farge var neimen ikke lett. 

Først ut var denne rød/rosa/lilla fargen som jeg likte veldig godt. Jeg valgte å ta med meg en prøveboks og male på det største lerretet jeg fant hos Panduro. Tenkte det var lurt å få det opp på veggen for å få et ordentlig inntrykk.

Jeg synes det var fint, men følte meg ikke sikker…,så dagen etter prøvde jeg med en mørk blå/grønn. Fortsatt usikker dro jeg til butikken igjen i går og da fant jeg den tredje fargen. Den var grønn, og grønt er skjønt, så denne gangen valgte jeg å ta med meg maling til hele veggen. Nå fikk det bare briste eller bære. Det er jo bare maling… “hihi”

Som du ser endte det med at jeg prøvde alle tre på veggen, men jeg følte meg sikrere og sikrere jo mer jeg malte med den grønne. Den føles veldig harmonisk og lun.

Med nymalt vegg måtte jeg ha “nye” lysestaker også. Så med spraymaling fra panduro fikk de gamle messinglysestakene nytt liv på 1-2-3

Nå er lysene tent og jeg skal kose meg i sofakroken resten av kvelden.

Jeg håper du koser deg og har en fin kveld!

Ta gjerne en titt på facebooksiden min Englas kreative verden og instagramkontoen min englaskreativeverden. Der legger jeg daglig ut bilder fra min kreative hverdag.

Klem fra Engla

 

#gjenbruk #fargekart #nordsjø #maling #panduro #interiør #englaskreativeverden #smaaleneneifarger #smaalenene #diy #spraymaling #stue #oppussing #interiørblogg #grønn #fondvegg
6 kommentarer
    1. helt utrolig vakker grønnfarge <3 min favoritt av alle du har malt med så langt 🙂
      Eg elsker pasteller men da i mye mindre porsjoner og så elsker eg julvelfarger som kobolt, sånn grønn som denne og dype burgunderrøde,men da ikkje på vegg med mindre man har krittkvitt tak og digre rom
      Denne grønne var helt nydelig.aldeles magisk <3

    2. Åhh d va rålekkert:))) skulle kommet hjem til meg du hahaha:) syns det er så herlig med farger på veggene,men hater selve malejobben:p

    3. Wenchepia: Åh, så koselig at du liker den! Jeg elsker å male, men ønsker meg noen som kan maskere for meg..da hadde jeg sikkert malt enda oftere en jeg gjør.. hvis det er mulig hihi

    4. cuskima: Tusen, tusen takk <3 Så gøy at du liker den! Jeg hadde faktisk en lignende farge på kjøkkenet for ca 20 år siden... også hadde jeg burgunder/vinrøde vegger på stua med trehvit brystningspanel til. Hvem skulle tro at jeg skulle falle for disse fargene igjen

    5. hadde burgunder og kvitt kjøkken for må være 15 år siden?
      Sjakkrutet gulvbelegg….lekkert…
      Har eg aldri vært fan av furu og har malt alt eller gitt bort……det meste annet går an….men furu og kirsebær er helt fælt 😀 Har bodd i leilighet med flett nytt ubrukt kirsebær og revet ned og solgt og kjøpt nytt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg