Kreativ løsning på Lykkeliten`s nye barnerom

Lykkeliten er snart 5 1/2 år og begynner å bli en stor gutt. Traktorer, spesielt gråtass har vært hans store interesse de første leveårene, men i fjor begynte han for alvor å interessere seg for smålego. Med smålego kom også interessen for Star wars og Batman og jeg syntes det var på tide og gjøre noen endringer på barnerommet.

Lekekjøkkenet og gråtassengen ble solgt og byttet ut med skrivepult og en ikea høyseng.

Planen var klar… her skal det bygges borg!

Jeg startet med veggene, for maling er noe jeg kan “hihi”

Det er litt dårlig kvalitet på trinn for trinn bildene, men tenkte det var greit å vise de alikevel. Jeg startet med å male veggen mørk blå. Så maskerte jeg feltene jeg skulle male grå.

b

og til slutt de svarte feltene. Underveis fant jeg ut at jeg ville ha flate tak på husene, så det ble gjort litt finjusteringer. De gule vinduene malte jeg også ved hjelp av maskeringstape.

Med god hjelp kom til slutt borgen på plass. “Lykkeliten” har bestemt at rommet under sengen skal være fengsel, men vi har ikke helt funnet ut hvordan vi skal løse det enda. Så hvis du som leser har et godt forslag tas det imot med takk hihi

Fortsatt ikke helt ferdig, men veldig godt i gang.

Det er alltid gøy å ha noen kreative prosjekter å holde på med synes jeg 🙂

Har du noen kreative prosjekter du holder på med nå?

Ta gjerne en titt på facebooksiden min Englas kreative verden og instagramkontoen min englaskreativeverden. Der legger jeg daglig ut bilder fra min kreative hverdag.

Tusen takk for at du titter innom meg og min verden!

Jeg  deg en fin kveld! 

Klem fra Engla

 

#oppussing #barnerom #barnerommet #batman #ikeahack #ikeaseng #borg #fargerikt #fargerikehjem#fargerikthjem #interiør #diybarneseng #snekre #borg #starwars #maling #diy_engla #englaskreativeverden #kreativ #barnerommet #gjenbuk #redesign #gjørdetselv
7 kommentarer

Siste innlegg