Nymalt rosa stuebord (trinn for trinn)

Nå har det skjedd mye nytt i stuen vår den siste tiden, med nye sofaer, ny stol og nytt bord.

 

Dette bordet fant jeg på bruktbutikken og prisen var 300,-

Jeg har lenge lett etter et sånt bord, så da det endelig sto der, var det ikke et vanskelig valg.

Fargen hadde jeg allerede bestemt meg for, og viste hvor malingen måtte kjøpes. Fargen heter pink kiss og så vidt jeg vet er det kun flügger som kan blande denne fargen. Siden fargen er så sterk måtte jeg grunne med en rosa grunning som de anbefalte. Før jeg starter med grunningen vasker jeg alltid møblene godt og pusser lett over med fint sandpapir. Dette malte jeg to strøk med grunningen og lot det tørke godt før jeg satte igang med malingen. Denne gangen valgte jeg 90 glans, noe jeg aldri har gjort før. Jo høyere glans, jo hardere blir overflaten. Men jo høyere glansen er jo mere synlig blir ugjevnheter også. 

 

Etter tre-fire støk, var jeg endelig ferdig, og med nytt bord måtte jeg jo ha et nytt teppe også *hihi*

Dette er et teppe som jeg har hatt liggende i flere år og som stadig har vokst seg større. Det er laget av ensfargede bomullslaken, så alle ensfargede laken har blitt lagt i en egen bunke beregnet på dette teppe..

Processed with VSCO

Så nå har det nye bordet et fargerikt og fint teppe å stå på.

Ta gjerne en titt på facebooksiden min Englas kreative verden og instagramkontoen min englaskreativeverden. Der legger jeg daglig ut bilder fra min kreative hverdag.

Jeg  deg en fargerik og fin kveld! 

Klem fra Engla

 

#gjenbruk #rokokko #flügger #sofacompany #pinkkiss #nymalt #håndarbeid #hekleteppe #redesign #hekling #rosastuebord #rosabord #rosa #interiør #englaskreativeverden #engla
4 kommentarer
    1. Stilig rosa bord :)) Mye fin inspirasjon på bloggen din :)) Selv har jeg ikke så mye farger , men malte et bord i tvkroken i friskt blått …litt takket være deg :)) God helg videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg