Tar eggeskallet til nye høyder

Hvert år pleier jeg å lage påskelysene i eggeskall. Det er enkelt og billig, og i tillegg synes jeg de blir så dekorative og fine.

Jeg har også pleid å så karse i eggeskall til påske, men i år har jeg ikke kommet så langt. Da ble disse avleggerene løsningen. De er nok ikke spiselige, men dette ble vel også dekorativt i eggeskallene?

Da tar jeg bare litt jord i, så en avlegger. Denne blomsten vokser som ugress, så her er det massevis av avleggere. Disse trenger man ikke ha i vann først heller, så det er bare å ta de direkte fra potta og opp i eggeskallet.

For å få eggeskallet til å stå oppreist har jeg brukt en ørering. Her er det sikkert tusenvis av muligheter. Jeg er litt sånn at jeg tar det jeg har for hånden og da jeg holdt på med dette i går lå ringen min ved siden av. Den ble litt stor og da kom ideen med øreringer. Men har du en lur ide vil jeg gjerne høre. 

Hvis jeg ikke tar helt feil kan man bare putte eggeskallet og blomsten rett i jorda etterhvert også, for eggeskallet løses opp og tilfører jorda ekstra gjødsel. Nå kjenner jeg at jeg bega meg ut på et tema jeg ikke vet så mye om, så jeg velger å avslutte der… 

Men først vil jeg ønske deg en strålende fin dag!

Klem fra Engla

Har du lyst til å følge meg på facebook finner du meg på Englas kreative verden og på instagram finner du meg på englaskreativeverden

Der oppdaterer jeg daglig med bilder fra min kreative verden.

 

 

#interiør #interiørblogg #påske #påskepynt #hobby #hobbyblogg #diy #diypåskepynt #englaskreativeverden #eggeskall #diyeggeskall #hopptimist #avlegger #diylys #påskelys #instagram #facebook #kreativ #diy #gds #hjemmelaget #gjenbruk #redesign
3 kommentarer
    1. De blir jo så artige 🙂 Jeg har sådd diverse frø i eggeskall og har kjøkkenvinduet fullt… Har bare satt dem i eggekartongen enn så lenge. Ikke så veldig dekorativt, men praktisk.
      Men kan være lurt å knuse skallet litt i underkant før man planter det videre, så røttene får bedre plass,det tar nemlig ganske lang tid før skallet brytes helt ned. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg