Nå er kakeboksen full av snøballer – kjært barn har mange navn

En bit, og du er hekta! Det stemmer fortsatt selv om jeg har endret navnet denne gangen. I mangel på snø ute, prøver jeg å tenke kreativt her inne, hihi

Dette er vår favoritt og for å ha noe igjen til jul i det hele tatt måtte jeg vente helt til i dag med å lage de. De er kjempegode og gjort i en fei.

Ingredienser:

3 dl havregryn

1 dl sukker

3 ts vanniljesukker

2 ss kakao

100 g meierismør

2 ss sterk kaffe

 

Kokos eller sjokoladestrøssel

Ha de tørre ingrediensene i en bolle og bland godt.

Smelt smør og bland med kaffe.

Bland alt sammen, og la svelle i kjøleskapet i ca 15-30 min.

Form til små boller som du ruller i kokos eller sjokoladestrøssel.

Oppbevares i kjøleskapet.

For å være på den sikre siden anbefaler jeg å dobble oppskriften (minst)

I kveld får jeg vel nøye meg med å se på dem, for snøballene tar vi med oss på juleferie i morgen.

I år har jeg laget all julepynten selv. Det håper jeg å kunne få vist frem her i løpet av julen.

Er du i rute til jul?

Ta gjerne en titt på facebooksiden min Englas kreative verden og instagramkontoen min englaskreativeverden. Der legger jeg daglig ut bilder fra min kreative hverdag.

Med ønske om en herlig bittelille julaften fra Engla 

#snøboller #sjokoladeboller #negerboller #oppskrift #konfekt #jul #julegodt #kaker #juleforberedelser #facebook #instagram #diy #hjemelaget #julegodt #julefavoritt #englaskreativeverden #engla
9 kommentarer

Siste innlegg