DIY – Solspeil trinn for trinn

I dag har min datter og kjæresten hennes vært her på middag og siden begge to er glad i pizza var det pizzasnurrer som sto på menyen. Lettvint og godt og ikke en smule igjen på fatet. Det tar jeg som et kompliment *hihi*

For fire uker siden viste jeg frem det første solspeil jeg lagde. Siden da har jeg laget tre til…Det er fortsatt, mange spørsmål om speilene, derfor tenke jeg at det var like greit å vise det en gang til. Da får jeg vist frem noen av de andre speilene også *hihi*

Med en pappbit, et speil, 150-200 plastskjeer og limpistolen er jeg igang. Speilene jeg bruker har jeg sett både på Biltema, TGR, Nille og Europris og prisen er fra 20 kroner og oppover.

Det er flere som har spurt om jeg knekker eller om jeg klipper skjeene. De knekker jeg. Der må man bare prøve seg frem i forhold til hvilken vei det lønner seg å knekke, for skjeer med sprekker i er ikke så fint.

Jeg tegner en ring rundt der speilet skal festes og starter med å feste skjeene. Den hvite hempen som ligger ved siden av, er den jeg limer fast på baksiden for å kunne henge opp speilet. Den har jeg kjøpt i hobbybutikken.

Da jeg er ferdig med å feste alle skjeene, tar jeg med hele papplaten ut og sprayer. Akkurat dette “solsikkespeilet” sprayet jeg med to forskjellige farger.

Til slutt bruker jeg en tapetkniv og skjærer rundt skjeene, for å fjerne all unødvendig papp.

Her kommer bilde av et speil jeg laget på bestilling,

og sånn ser de ut bak.

Det er så gøy å se at flere har funnet inspirasjon her og at det ene fargerike solspeilet etter det andre plopper opp.

Har du laget deg et solspeil enda?

Til slutt vil jeg minne om at jeg har giveaway i samarbeid med Heidis Hoff  både på instagram og på facebook. Der kan du vinne en nydelig gavepose med lommeplanlegger, Aqua nøkkelring, gavelapper “For You og klistremerker som er supre til alt fra lapper på gaver, på bokser, som navnelapper på bøker osv. Mere info finner du under det samme bildet på facebook Englas kreative verden og på instagram englaskreativeverden

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

Ønsker deg en herlig kveld videre!

Klem  fra Engla

#interiør #interior #interiör #colorlove #inspirasjon #gjenbruk #diy #gjørdetselv #doityourself #englaskreativeverden #design #hobby #farger #speil #kreativ #diyspeil #giveaway #konkurranse #spraymaling #diysolspeil #solspeil #gulterkult #solsikke #gds #mydesign #blogg #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #fargeglede #skaperglede #fargerikt #amsterdamspray #oppskrift
12 kommentarer

Siste innlegg