Nymalt gammelt skap

Etter å ha malt i flere timer hver dag de siste fire dagene, ble jeg endelig ferdig med dette skapet sent i går kveld.

Sånn så det ut før jeg startet. Et flott gammelt skap med masse utskjæringer.

Jeg startet med å vaske skapet godt. Da det hadde tørket pusset jeg med fint sandpapir ,for å matte ned de flatene jeg skulle male. 

Så skrudde jeg av dørene og begynte å grunne. Jeg brukte rulle på alle de glatte flatene og en flat liten pensel på utskjæringene.

Da grunningen var tørr, pusset jeg over igjen med fint sandpapir før jeg malte to strøk med maling (tre strøk noen steder) Denne gangen brukte jeg Flügger interor high finish 50 glans. En akrylmaling som jeg liker å jobbe med.

Sidene og toppen gikk lekende lett og var fort gjort, men utskjæringene var utrolig tidkrevende. Etter å ha malt og malt og malt og malt i mange timer ble skapet endelig ferdig. Resultatet ble et nydelig nytt turkis skap. Fargekoden er: SS0540-B30G. 

Det nydelige kuleteppet mitt fra molekule.no passer perfekt til det nymalte skapet. Skulle neste tro at jeg hadde med meg teppet da jeg valgte farge *hihi*

Jeg elsker å pusse opp gamle møbler!

Gjør du?

Hvis du ikke allerede gjør det er du hjertlig velkommen til å følge meg på facebook Englas kreative verden og på instagram @englaskreativeverden 

Der oppdaterer jeg daglig med gjør det selv tips og bilder fra min fargerike og kreative verden.

Tusen takk for at du titter innom 

Klem  fra Engla

#gjenbruk #turkis #kuleteppe #molekule #oppussing #maling #loppis #bruktfunn #kähler #gjenbruksfunn #fargeglede #interior #interiør #interiör #gds #hobby #mydesign #colorlove #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #skaperglede #pyssel #englaskreativeverden
12 kommentarer
    1. Det ble kjempefint 🙂 Må ha vært kjempejobb!! Så mye pussing og maling og alt. Men du koser deg jo med det, så da er det vel bare gøy, uansett hvor mye tid det tar 🙂 Når man ser hvor fint det blir er det jo en motivasjon <3 Klemmer min venn <3

    2. Heeeelt fantastisk!! Elsker fargene dine.
      Jeg har Link up party på bloggen min idag, jopp over og vis fram skapet ditt, eller noe annet.
      Ha en flott kveld.

    3. dette var et vakkert skap og et flott arbeid,selv hadde nok jeg forelsket meg i den brune varianten :)men vi er forskjellige og den turkise passer jo helt perfekt i din fargeglade stue 🙂

    4. Det ble et virkelig frisk pust med den fargen på seg. Slike gamle skap rommer så mye mye mere enn våre dagen skap. Jeg har et nede i kjelleren selv som jeg bruker til sengetøy. Det har jeg kun malt hvitt, men det spørs om jeg ikke skal være litt mere vågal etter å sett ditt resultat her. Du er utrolig flink.

    5. Hej Engla, älskar ditt skåp!!! Superfint!!! Vad använder du när du vasker? Och så undrar jag om du använder rulle på den turkos färgen oxå eller är det bara på grundfärgen? Trevlig helg!

    6. Tina: Tusen takk <3 Jeg virker bare med vann før jeg pusser det. Rullen bruker jeg både til grunning og maling. Ønsker deg en finfin mandag og ny uke 🙂

    7. Hei hei. Skapet ble utrolig lekkert. Har et sånt skap jeg skal male, og lurer på hvor mye maling du brukte?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg