Kakao på pinne ( oppskrift )

I dag har jeg laget kakao på pinne. Eller rettere sakt kakao på papirsugerør (kjøpt på kremmerhuset)

Jeg pleier å lage de på en treskje, men det hadde jeg ikke i dag. Like greit med sugeror, for da kan man jo også bruke de til å drikke kakaoen med.

Først smelter jeg kokesjokoladen. Enten over varmebad, eller i mikroen. Når sjokoladen har smeltet tilsetter jeg de smakene jeg vil ha. Denne gangen var det revet apelsinskall. Deretter heller jeg sjokoladen i former. Jeg har prøvd forskjellige. Alt fra isbiteformer til små søte hjerteformer. Denne gangen brukte jeg små snapsglass i plast.

Jeg brukte ca 4 ml sjokolade, pyntet med noen minimarshmallows (kjøpt på Søstrene Grene) og satte de i kjøleskapet. Når de begynner å stivne putter jeg en skje, eller som denne gangen et sugerør ned i sjokoladen.

Når sjokoladen har stivnet helt er det bare å fjerne “formen” og putte den oppi en kopp med varm melk, røre rundt til sjokoladen har smeltet., og nyte smaken av deilig kakao.

Like godt hjemme som ute på tur.

Siden jeg liker gjenbruk måtte jeg jo også finne på noe med apelsinskallet, så da ble det til stjerner *hihi*

Pent pakket inn i cellofan med noen ekstra minimarshmallows blir dette en fin vertinne/venninnegave også.

Har du smakt / laget noe lignende?

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden.

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

Ønsker deg en fin kveld!

Klem  fra Engla 


#kakaopåpinne #sjokolade #oppskrift #sjokoladekos #apesinsmak #diy #doityourselfe #hjemmelaget #jul #julegodt #kakao #venninnegave #vertinnegave #kos
20 kommentarer

Siste innlegg