DIY – Figurlys

Inspirert av  reklamebladet fra Tiger, eller Tgr som det heter i Norge satte jeg igang å lage figurlys denne uken.

Utstyret jeg trengte var noen stearinlys, og disse pepperkakeformene, eller kageudstikkere som det står på pakken, *hihi*

Formene er litt mindre enn andre pepperkakeformer jeg har sett. Prisen var 20 kroner for formene og 10 kroner for 2 lys på Tgi.

Det er viktig at lysene er gjennomfarget, for hvis de er hvite inni blir ikke fargen så fin når du smelter lyset.

Jeg startet med å smelte lysene i vannbad. Da bruker jeg en tom hermetikkboks som jeg setter i en kjele med varmt vann.

Jeg knekker lysene i små biter og fjerner veken.

Formene la jeg på et bakepapir, og helte litt og litt stearin i om gangen. Prøvde først med mye, men da randt det bare utover. Så da startet med litt og lot det begynne å stivne, før jeg festet veken. Jeg brukte den samme som var på lyset. Bare klippet den opp i passlige lengder.

I beskrivelsen står det at man kan trykke de ut, eller la de være i formen. Hvis de skal være i formen kan man jo også pynte den med washi tape.

Ja sånn går det når jeg får reklameblader i posten…

 

Blir du inspirert av reklame?

Hvor henter du inspirasjon fra?

Jeg har lagt merke til at mange har startet med juleforberedelsene, så på instagram har jeg utfordret til å dele de beste gjør det selv ideene. Tips til gaver man kan lage selv, julegodis, julepynt ol. Hvis du er på instagram og har lyst til å bidra, tagg bildet med #diy_engla så deler jeg de beste bidragene. På den måten kan vi inspirere hverandre til å skape, i tiden frem mot jul. Når julen nærmer seg vil jeg trekke en vinner som får noe jeg har laget.

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden  

Håper du koser deg og har en fin kveld.

Klem  fra Engla


Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

 

 

#interiør #interior #interiör #sonyangel #figurlys #fargeglad #colorlove #lysstøping #inspirasjon #diy #gds #englaskreativeverden #gjørdetselv #julegavetips #doityourselfe #instagram #jul #facebook #giveaway #konkurranse #utfordring #tgr #tigerstore #pepperkakeformer #hobby
4 kommentarer
    1. Det så artig ut Engla, og man må bare prøve seg fram ja :- )Herlig farge på lysene også, og du må sjekke at de er gjennomfarget ja :- )Synes jeg ser deg der, med stearinen rennende i full fres først…før du fant ut litt og litt var tingen 😀 He-he.. Søte lys, som er fine og dekorere på lysfat osv 🙂 Du har kost deg tenker jeg <3 klem til deg min venn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg