Heklet pute av gammelt dynetrekk- trinn for trinn beskrivelse følger også…

Gjenbruk er gøy!

Det fargerike og fine dynetrekket kjøpte jeg sist jeg var i Sverige. Jeg fant ut at jeg ville rive det i stripene som allerede var, sånn at jeg fikk frem stripene i det jeg tenkte at skulle bli enda et teppe.

Hele dynetrekket ble en stor og fargerik ball.

Veien blir til mens man går og det er det som er så gøy når jeg holder på, for plutselig så jeg at dette fort kunne bli en fin pute i min nye stue *hihi*

Jeg fulgte samme fremgangsmåten som på hekleteppene mine, og da puten var stor nok i omkrets begynte jeg å hekle rundt og rundt uten å øke. Jeg bare heklet til nøstet var tomt jeg *hihi* 

Trinn for trinn heskrivelse  for teppe finner du *HER*

Som bakstykke brukte jeg bare en spisebrikke jeg hadde heklet tidligere (og som ikke ble brukt…) Puttet inn en firkantet pute jeg hadde liggende og heklet de to stykkene sammen til slutt.

Det som er så gøy med å hekle av tøystrimler er at man bli fort ferdig. Så hele puten laget jeg på søndags morgen sist uke.

Ny pute på 1-2-3

Til slutt vil jeg minne om at vinneren av  GIVEAWAY hvor du kunne vinne en vakker krusedull signert Lady August ble Grete Brodahl Nysveen. Send meg din adresse, så ligger den snart i postkassa di.

Nå står en ny og ubrukt dag for tur og jeg ønsker deg en herlig dag!

Klem  fra Engla

#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #hekletpute #heklepute #pute #spisebrikke #redesign #blogg #kreativ #crochetrug #giveaway #inspirasjon #craft #recycle #diy #diypute #instagram #høst #hobbyblogg
6 kommentarer
    1. Sååå lurt og så fin den ble 😀 Det er jo kjempelurt å rive opp langs stripene! Puta ser ut som et sukkertøy. Nydelig som vanlig kjære Engla <3 Masse gratulerer til vinneren av giveaway såklart <3 Ha en superfin dag og good helgeklæm <3

    2. Veldig fin pute <3 Lekre farger og ser myk og deilig ut .-) SÅ kos med den som vant krusedull også .-) Ha en fin dag da min venn <3 Klemmerflat <3 Nå har jeg en roligere uke i vente 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg