Smaken av sommer – jordbær på flere måter

Dette er hva jeg kaller smaken av sommer. Norske jordbær trukket med sjokkolade, må bare ha det *hihi*

 

Jeg smelter kokesjokolade med litt delfiafett i mikroen. Dypper jordbærene i og setter de i kjøleskapet til sjokoladen har stivnet igjen.

Jeg har blitt hekta, og tenker at dette tross alt er litt sunt også.

Her har jeg også laget en annen variant, hvor jeg først duppet jordbærene i gresk yoghurt.  Puttet de i fryseren til de var helt frossne, og dyppet de i sjokolade da jeg tok de opp. “Jordbæris” med sjokoladetrekk, yum! Deilig på varme sommerdager.

Men markjordbær fra vår egen hage er kjempegodt og lite kan måle seg med den. Den spiser vi akkurat som den er.

Hva er smaken av sommer for deg?

Med blanke ark of fargestifter til ønsker jeg DEG en en fin mandag 

Nå skal jeg sette meg ned å nyte en stund i solstolen før lykkeliten er ferdig ladet igjen. Han har dette skiltet utenfor døren sin *hihi*

Klem  fra Engla♥

 

Minner om→ GIVEAWAY ←hvor du kan vinne et nydelig We Positive armbånd i valgfri farge.

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#smakenavsommer #jordbær #sjokolade #oppskrift #nam #fristelser #jordbærpåpinne #jordbæris #giveaway #konkurranse #lykkeliten #skilt #interiør #mat #kos #barn
5 kommentarer
    1. Det såg veldig godt ut !! 🙂 Lurt å putte de i frysen, det skal eg prøve ! Smaken av sommer for meg er eigenplukka markjordbær på hytta. Ingenting smaker så godt som det 🙂

    2. Hei på deg, godt med jordbær både med og uten sjoko 🙂 men vil man ha snop er jo dette riktig så sunt ja 😀 Ha-ha. Jeg har hatt en herlig dag på landet, med vår venninne. På toget hjem nå 🙂 kos deg masse med jordbær i varmen 🙂 Klem til deg <3

    3. dette såg helt himmelsk ut :))og du for noen svære markjordbær dere hadde:)så store får nok ikke vi.
      tror jammen min sommersmak må være hylleblomstsaft 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg