Smoothie – en gul drøm

I går laget jeg en deilig smoothie som jeg bare måtte lage igjen i dag.

Det er veldig godt med mango i smoothie. Den tilfører drikken en søt og god smak som rett og slett bare må prøves.

 

Ingredienser:

1 moden mango

1/2 ananas


1/2 banan

1 appelsin

1/5 sitron  

4-5 dl eplejuce

Start med å skrelle mangoen. Skjær og skrap vekk fruktkjøttet fra steinen. Skrell ananasen og skjær vekk den harde delen i midten. Kutt deretter ananaskjøttet i mindre stykker. Del bananen i mindre biter. Vask og skrell appelsin og fjern alt det hvite. Ha all frukten i en blender sammen med eplejuice og press saften fra den halve sitronen oppi.

Kjør til blandingen er jevn og fin. Ha i mere juce hvis blandingen blir for tykk og noen isbiter hvis du vil ha den kaldere.

*NYT*

Tips:
Har du frukt som begynner å bli godt moden, del den opp i småbiter og den putt den i fryseren. Da har du til smoothies en annen gang.

Det er best å ha i det flytende først og de frosne bærene til slutt for å unngå at knivene i blenderen blir sløve. Ofte tar jeg opp frosne bær og frukt en times tid før jeg skal lage smoothie.

Hvis jeg ikke orker alt pleier jeg også å helle resten i isformer som jeg legger i fryseren. For smoothe er deilig som is på varme solskinnsdager.

Nå skal jeg ta med meg min og nyte en stille stund i solen.

Ønsker deg en herlig dag videre!

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

Klem  fra Engla♥

 

<Minner om→ giveaway ←hvor du kan vinne en nydelig pute i valgfri farge>

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#smoothie #guldrøm #frisk #drink #sunt #vitaminer #is #hjemmelaget #drikke #matblogg #oppskrift #deilig #forfriskende #nyt #gulsmoothie #mango #ananas #banan #appelsin #eple #sitron #juce #tips #giveaway #konkuuranse
9 kommentarer
    1. Dette så godt ut, og mangosmoothie er supergodt. Siden jeg ikke drikker kaffe pleier jeg ofte å kjøpe det når en gjeng norske damer har fredagstreff. Men da er det laget med isbiter, for det er godt med noe kaldt i varmen. Nyt tirsdagen 🙂

    2. Jeg elsker mango 🙂 Og jeg har ofte det i min. Og i tillegge banan og annet snacks. Og ikke juice . Da blir den TYKK og god som en grøt, og kan spises som snop på lørdagen nesten 😉 Skikkelig herlig og med den fine fargen du hadde her, helt herlig 🙂 <3 Koser du deg i dag Engla ? 🙂 Stor klem fra meg til deg min venn <3

    3. Dette så godt ut! Liker bloggen din, en glad, fargerik vitamininnsprøyting i en vanlig hverdag. God idé å fryse smoothierestene som is. Det har jeg ikke tenkt på 🙂 Ha en fin dag!

    4. Nam nam den så god ut 🙂 har en smoothie maskin som egentlig står og samler støv. Ser det er på tide å ta den frem 🙂
      Ha en strålende dag
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg