Fotoshoot med den gule stolen (fargekode og malingstips)

Det er flere som har spurt om råd og tips, og hvilke fargekoder de forskjellige malingene jeg bruker har.

Tenkte derfor at det var lurt å lage en egen kategori med fargekoder og malingstips. Fint for min egen del også igrunn, for da kan jeg bare titte her hvis jeg trenger kodene.

Jeg starter med en gule stolen. En egenkomponert farge som ble til etter å ha blitt så glad i fargen på den gule traktoren min. Det var den jeg tok med i malingsbutikken da jeg ville ha maling.

Etter en fargebom ble det perfekt match med fargen som fikk kode S0570-G90Y

Nordsjö har en farge som ligner og den heter Dazzing Montepellier G2.58.80

På denne stolen har jeg brukt Bengalack, men før jeg startet. Vasket jeg stolen godt, lot den tørke,og pusset den med et fint sandpapir.

Deretter grunnet jeg med sperregrunn. Et strøk og lot det tørke et døgn. Da pusset jeg lett igjen for så å male. Nå bommet jeg jo med fargen på denne stolen, så det ble to strøk med maling under bengalacken. Etter første strøk med bengalack lot jeg det tørke i et døgn før neste strøk. Det lukter stramt, så jeg sto i garasjen og malte, men da jeg tok den inn dagen etter siste strøket var lukten borte.

Det er vistnok det fine med oljamaling at lukten forsvinner fortere når den først er tørr.

Nå er jeg så absolutt ingen malingsekspert, så be om råd der du kjøper malingen også. Jeg har gjørt meg noen erfaringer på godt og vondt da jeg har holdt på, og det jeg ihvertfall har lær er at det er viktig med riktig malingsutstyr. Jeg har nemlig prøvd å spare noen kroner ved å kjøpe billigvarianter, men det fungerer dårlig. Kostene fra billigbutikkene gir mere striper en de jeg har kjøpt på malingsbutikkene. I tilegg har de ofte lettere for å miste busta si.

Bengalack vil jeg anbefale på det varmeste og spesielt hvis du liker klare knæsje farger.

Håper jeg har gitt en forstålig forklaring, men som sakt, jeg er ingen ekspert.

Ønsker deg en herlig mandagskveld og håper du har hatt en fin start på uka!

Som du kan se har jeg hatt det gøy med foto i dag. I tillegg har jeg malt ferdig bordtplaten og startet med enda en stol.

Tusen takk for at du tittet innom 

Klem  fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

 

#gjenbruk #pinnestol #gul #interior #interiør #interiör #maling #hobby #fargekode #mydesign #bengalack #blogg #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #hjemmelaget #skaperglede #traktor #kremmertorget #roser #fotoshoot

#gulterkult #bengalack #maling #gjenbruk #farger #kjøkken
7 kommentarer
    1. et flott innlegg.Ja skal det bli et godt resultat må grunnarbeid og utstyr være riktig:))så dette blir hele kjøkkengruppen din dette da?
      Kjøpte en liten boks bengalack jeg også i dag,men før det skal brukast og til hva må dere vente med til jeg har vært på Leira igjen hi hi

    2. Vakre bilder Engla, det er moro å leke med bilder også 🙂 Vakkert med blomstene på stolen. Det sto i stil liksom 😀 Herlig gult <3 Nå kommer jeg snart med den ferdig heklede kjolen min og setter med i sofaen din, så kan jeg stå i stil med interiøret 😀 Ha-ha 🙂 Stor god klem til deg min venn <3

    3. fruensvilje: Tusen takk kjære Connie <3 Jeg skal ikke ha hele kjøkkengruppen gul, det blir nok bare denne stolen. Bordet har i hvertfall hvit bordplate. Så gøy at du ogsåhar kjøpt deg bengalack da 🙂 Blir spennende å se hva du finner på 🙂

    4. frodith: Tusen takk fineste frodith <3
      Rosene er virkelig vakre, men ...jeg strødde noen blader på gulvet, som jeg også tenkte å ta bilder av...Du skulle sett gulvet, det ble knallgult og var neste umulig å få bort. Fikk ikke bort alt heller. Hmmm...lurer på hvorfor.
      Klart du må komme hit og sitte på den kuleste guleste stolen, det er hederstolen og din faste plass heretter, hihi
      Du er ihvertfall hjertlig velkommen vennen <3
      Godnattaklemmer på vei til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg