Tarzan – the hunter

Hjelp!!!!

Hva gjør man når dette synet  møter en utenfor døra???

Det er jo ikke akkurat som på tegnefilm, og min første innskytelse var å jage naboens katt. Men jeg tok meg i det, for musa var nok allerede skadet.

Det som forundret meg var at musa tok igjen. Den pilte mot Tarzan og bet etter han…stakkars den visste nok ikke helt hva den skulle gjøre…

Leken fortsatte og jeg fulgte etter,

men jeg flyktet mens leken enda varte. For selv om det er mus som har gjort store ødeleggelser i bilen min, har jeg ikke hjerte til å se mer…

Hva tenker du?

Naturens gang, eller å nei…stakkars?

Ønsker deg en fin dag!

Tusen takk for at du tittet innom

Klem  fra Engla 

#foto #naturfoto #hobbyfotograf #kattogmus #katt #mus #closeup #mat #narurensgang #lek #tarzan #vår #helg #fotoblogg
13 kommentarer
    1. Å, nei stakkars! Det er naturens gang, men hjerteskjærende å se på. Husker en sommer, da det var varmt og dørene sto åpne. Guttene mine sov på rommet sitt da vi hørte lyder ovenifra. Der var katten inne med 2 små musunger, som den “lekte” med på rommet til Guttene som sov…. brrrr…ekkelt. Men ellers må du ha en strålende lørdag 🙂

    2. Tenker nok naturens gang. Jeg har 3 katter,og vi bor ved skogen,slik at mine katter fanger mus nesten daglig. Og det er vel slik at vi ikke ønsker musa inn i hus. De er veldig flinke musefangere så vi slipper det da 🙂
      Må si at du fikk tatt noen utrolige fine bilder 🙂

    3. du fikk noen gode bilder her.Det kan virke brutalt å se slike bilder,samtidig er det naturens gang,og tro meg ,du vil IKKE ha mus inn i heimen din :))så vær glad for att naboens katt er en god jeger

    4. for en bilde serie, ikke verst å få fanget dette med kamera 🙂
      Jeg syntes dette er ,naturensgang og ett godt eksemple på økosystemet. Dyreverden er rå og brutal, uansett hvor mye vi menneskelig gjør dyrene så er det kun de sterkeste som overlever i den verden…

    5. Jeg tenker, så flotte bilder! Takk for titten.
      Jeg tror som deg at musen nok ikke hadde livets rett, men jeg liker at den tok igjen og kjempet i mot.
      God helg, kjære deg!

    6. Jeg tenker naturens gang, mest…. men hadde nok tenkt som deg først. STAAAAAKAR musa liksom 😮 Men du hadde da klart å få noen fantastiske bilder av dem 🙂 Det beviser bare at vi ALLTID må ha med oss fotoapparat 🙂 Det er så moro å se sånne nærbilder, helt fantastiske bilder faktisk du har fått 🙂 Flinka <3 Stor lørdagsklem fra en litt pjusk Frodith som ALDRI blir frisk ser det ut til ... <3

    7. Desverre naturens gang,,,,,,fælt, ja så klart,men vi vil jo heller ikkje se bilder fra et slakteri vil vi vel?
      Naturfotografer i afrika kan ikkje gripe inn hver gang en løve skal ta en sebra eller redde en gnu fra krokodiller, selvom vi aldri så mye vil.
      I vår verden redder vi dyr som aldri hadde overlevd i naturen og dette er jo både av det gode og det onde på en måte.
      Vi gir noen en sjangse,men vi tenker ofte at vi hadde ikkje avlivet våre egne syke og svake – og DET skal man selvsagt ikkje.
      I naturen derimot skjer dette for å gi mat og for å holde flokkene sterkest mulig.
      Dette er en balansegang, har selv reddet mus og fuglebabier som liten bare for å oppleve at de døde alikevel fordi de enten var skadet og eller ikkje fikk nok eller rett næring.
      Katten min drepte undulaten min -det avr veldig vondt og eg slet veldig med å tilgi den etterpå, selvom det også var naturlig så var de begge kjærledyrene våre ikkje sant og de skal jo ikkje drepe hverandre.
      God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg