Nytt lysfat med lysestaker – made by Engla

Jeg har lenge “samlet” på messinglysestaker i alle former med tanke på å lage dette lysfatet. 

Selve fatet laget jeg for en god stund siden. Det ble først malt dempet sort også børstet jeg på kobbermaling til slutt. 

Føttene på fatet er knottene fra skattholdet mitt, som jeg har limt fast.

Selve lysestakene ble grundig vasket før jeg sprayet de med kobberspray. (kjøpt på biltema)

Med turkise lys ble det riktig så flott.

Ønsker DEG en herlig kveld videre!

Tusen takk for at du tittet innom

Klem  fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#gjenbruk #lysestaker #turkis #interior #interiør #interiör #maling #hobby #spraylakk #mydesign #kobberspray #redesign #blogg #kreativ #lysfat #inspirasjon #craft #recycle #mydesign #diy #interiørblogg #hjemmelaget #skaperglede #kobber #blogg #messing
21 kommentarer
    1. så lekkert da flinkingen <3
      hvordan blir den å vaske/rengjøring tror du med tanke på stearinlys på fatet siden det er tre?
      Ote det som stopper meg når det gjelder lys som ikkje er telys eller sånne kubbelys i glass.Orker ikkje alle den flytende stearinen som ødelegger alt og er umulig å få bort.

    2. Dette likte jeg… Utrolig lekkert… Fargen på lysene er så vakker,blir glad når jeg ser den fargen… Du er så utrolig flink <3 <3

    3. fruensvilje: Tusen takk snille deg, jeg har sett noe lignende på europris til mange hundre krone og det er sånne ting som ofte inspirerer meg. Det jeg ser i butikker og kataloger 🙂

    4. Elin Bråtasæter: Tusen takk, så gøy at du likte det 🙂 Den turkise fargen er helt herlig 🙂 Skal frem med malekosten og male en stol i samme farge nå 🙂

    5. cuskima: Tusen takk søteste <3 Tenker ikke på det jeg, for det har faktisk ikke skjedd enda. Noen av lysestakene har jeg brukt på trefatet jeg har på stuebordet tidligere. Hvis det skulle renne litt tar jeg det bare bort og blir det for ille er det bare å male et nytt strøk 🙂

    6. Hei min venn 🙂 Så fint det ble , med sprayer og maling i alle varianter. Jeg ser at mange bruker spray på enkelte ting nå, og får lyst til å gjøre det på noe jeg også…tenke-tenke… finne ut hva 🙂 Jeg bare hekler jeg, snart ferdig med kjolen..men det haster visst ikke, så kaldt som det er :-DHåper det er bra med deg om dagen, litt stille på deg 🙂 Men det er vel full fres dagen lang kan jeg tenke meg 😀 Med mor fykende etter aktive Lykkeliten. GI han en klem fra meg <3 Stor god klem til deg også 🙂 <3

    7. frodith: Hei frodith vennen min <3 Ja det er stille fra meg om dagen, dataen virker bare noen få min om gangen, så jeg rekker knappt å svare på en komentar, men desto flere kreative sprell får jeg gjort her. Så nå har jeg mye på lager 🙂 Jeg kommer sterkere tilbake her, det kan jeg love. I helgen har jeg tenkt å lese meg opp igjen inne hos deg <3 Gleder meg til det!
      Ønsker deg en riktig god natt og tusen takk for klemmene <3
      Massevis av klemmer på vei til deg <3

    8. Ja man kan jo bare male over 🙂
      men generelt hva bruker du for å få bort stearin?
      Utrolig kreative ideer du har, blir så imponert at du må bli superlei av å høre det hahahaha
      nattinatt kjempemasse klemmeting til søte du <3

    9. cuskima: Tusen takk snille deg <3 Jeg blir aldri lei, for det er jo utrolig koselig å høre at du og andre liker det jeg holder på med. Det er det som motiverer meg til å fortsette å dele 🙂
      Jeg har egentlig ikke ikke hatt noen problem med stearin som renner, så der har jeg desverre ikke noen tips å komme med. Nille sine lys har ihvertfall garanti også er det lurt å ikke ha de i trekk, for da renner det 🙂
      Ønsker deg en herlig fredag <3
      Stooor klem

    10. Pleier ikkje renne hos meg heller, Nille sine lys har kun garanti fordi de ikkje allti kan tennes HAHAHA hadde ett år et julefat, så lekkert ut men var ubrukelig, ingen av lysene ville brenne, så de sto til pynt 😛
      men en og annen gang kommer det litt stearin og da er det kjipt 🙁
      ha en fantastisk feiende flott fredag søte du klemmeting tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg