Favoritten blandt lesernes egne gjenbruksprosjekter ble boklampen – Her får du fremgangsmåten trinn for trinn

Stemmene er talt og med neste halvparten av stemmene, ble boklampen en klar favoritt blandt lesernes egne gjenbruksprosjekter.

Etter at jeg ga Liss Waldenstrøm besked om at lampa hennes ble stemt frem som favoritten har hun vært så snill å ta flere bilder og forklare hvordan hun har laget lampen sin.

 

“Sånn har jeg laget boklampa :

 Egentlig så ble den til ved en tilfeldighet. Jeg er veldig glad i bøker, jeg elsker loppemarkeder, og jeg liker å ha ting rundt meg som ikke alle andre har.

Jeg så for ett par år siden ett bildet som var laget med bøker, så jeg har kikka litt rundt etter fot som kan brukes. (det er viktig at foten ikke har for store “ben” og at den er flat sånn at bøkene legger seg pent) Heldige meg fant ett par stykker på loppemarked. Så da fikk jeg de to for 10 kr .

Så gikk turen til bokavdelingen, og der er det jo nok å velge i som regel. Og jeg jakter jo ikke på nye bøker, men slitne, gamle, men pene bøker. Bærepose med bøker: 5 kr.

Satt meg på kjøkkenet når jeg kom hjem, valgte ut de jeg ville bruke, og fant ett bor som passa i størrelsen til foten. Deretter fant jeg ut hvordan de skulle ligge i forhold til hverandre, hvem jeg ville ha på topp osv, og så var det å borre. Det jeg skjønnte i etterkant var at det er lurt å ha en plankebit å borre i oppå boka, for da blir kanten til hullet penere. Syns veldig godt på denne lampa at jeg ikke har gjort det. Men, jeg har også i ettertid funnet ut at jeg vil ha på en bok til, så da blir det bra.

Når dette var klart, ble det elektriske i lampa tatt ut, så jeg fikk tredd bøkene ned på foten. Limte permene til hverandre sånn som jeg ville ha dem. Og så var det å montere det elektriske igjen. (Dette er jo den kjedelige delen, så derfor har jeg enda ikke fått somla meg til å legge på siste bok )

Bladene i boka er ikke limt, og det trengs heller ikke. Og der skal jeg etterhvert få tak i ett par gamle bokmerker å stikke inni, som kan ligge litt fint ut.

Skjermen hadde jeg, men kan nok hende jeg bytter den om jeg kommer over noe fint på loppemarked en annen gang.

 

Pris: Maks 20 kr .”

Nok en gang, Tusen, tusen takk for alle kreative bidrag! 
En ekstra stor takk til deg Liss Waldenstrøm som har laget dette flotte innlegget med tekst og nydelige bilder 
En overraskelse ligger snart i postkassa di.
Nå er det fredagskveld og de som begynner å kjenne meg vet hva det betyr *hihi*

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Ostepopp så klart!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Ønsker DEG en herlig kveld og en riktig god helg!

Klem  fra Engla


Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#utfordring #konkurranse #interiør #gjenbruk #ide #diy #sds #hobby #ideer #lampe #gjørdetselv #boklampe #kreativt #kreativ #bøker #redesign #tøft #tips #inspirasjon #diyinteriør #reuse #håndlaget #diylampe #dekor #interiørblogg #blogg #hobbyblogg #ostepopp #fredag #helg
10 kommentarer
    1. Kjempemorsomt at lampa falt i smak. Regner med å få se mange kreative boklamper i fremtiden. Og da kommer det sikkert noen nye ideer som jeg ikke har tenkt på.
      Tusen takk til alle som stemte på meg. Og TUSEN TAKK til deg Engla, som er så stor inspirasjonskilde, og øser ut med tips.
      Ønsker alle en god helg 🙂

    2. Gratulerer til vinneren 🙂 ja, nå er det ostepop-kvelden 😀 Kose deg masse. Jeg hekler på toppen som skal bli en kjole 😀 Godt i gang 🙂 Og i morgen er det bursdag til niesen min:-) Stor klem til deg min venn <3 Klemmer på vei til fots <3 😀

    3. Liss Waldenstrøm: Tusen takk for gode ord søte Liss <3
      Jeg skjønner godt at det var mange som likte den, for det er jo utrolig flott og ikke minst herlig gjenbruk og veldig kreativ 🙂
      Tusen takk for at du ville dele med oss <3

      Ønsker deg en herlig kveld!

      Klem fra Engla

    4. Min matgale verden: Tusen takk Kjersti <3
      Og tusen takk for ditt flotte og kreative bidrag!
      Ønsker deg en herlig lørdagskveld <3
      Klem fra Engla

    5. fruensvilje: Tusen takk kjære Connie og tusen takk for ditt flotte bidrag <3
      Ønsker deg en herlig lørdagskveld!

      Klem fra Engla

    6. frodith: Hihi, ja i går var det cheezdoodles og i dag er det cheezheartz 🙂 Her har du dama som vet å kose seg 😀
      Har du bildet av toppekjolen på bloggen, for den har jeg ikke sett…
      Ønsker deg en herlig lørdagskveld videre min venn <3
      Massevis av go´klemmer på vei til deg

    7. Nei, toppekjolen er IKKE ferdig ennå altså 😀 Men jeg er iherdig så i løpet av morgendagen blir den nok ferdig 🙂 Håper du har hatt en fin dag, jeg har hatt en strålende dag på bursdag 🙂 Klemmerivei<3

    8. Utrolig flott ! 🙂 Gjenbruk er det aller fineste <3 og så får man brukt slike fine gamle ting, de får liksom nytt liv 😀 Goood mandag og goood klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg