Her går det så fillene fyker og heklenåla ryker…

Nå jeg ferdig med enda et teppe, og denne gangen heklet jeg med et tykt flanellsengetøy. 

Fy f…. for en jobb..! Det var jammen tungt, men teppet ble ekstra tykt og deilig da. Det er heklet av to dynetrekk og endte opp på ca 95 cm i diameter.

Det knaket veldig i heklenåla da jeg heklet, så i går var jeg innom garnbutikken og kjøpte meg ei heklenål til. Bare for å være på den sikre siden *hihi*

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


For om noen dagen kommer min bloggvenninne frodith på besøk. Vi skal kose oss og ha “hekleskravlemøte” og da må jeg jo være sikker på at jeg har ei heklenål klar.

Men i morgen kommer verdens beste Kjell Vegard hjem (min eldste sønn) og jeg gleder meg såååååå!!!

Blir deilig å få samlet flokken sin i noen dager igjen nå kjenner jeg 

Har du noen planer for påsken?

Ønsker DEG en herlig kveld!

Minner også om  →Giveaway – Vinn byggesett fra Koalaplan

Tusen takk for at du tittet innom

Klem fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #gulvteppe #hekletteppe #fillerye #ragrug #redesign #blogg #kreativ #crochetrug #giveaway #inspirasjon #craft #recycle #konkurranse #flanell #diy #diyteppe #diyragrug #flanellssengetøy #påske #create #hjemmelaget #roser #gult
24 kommentarer
    1. jeg kan virkelig tenke meg att dette ble en tøff jobb,men du så flott det ble da :))
      høres veldig koselig ut med bloggvennine besøk og storegutt :)) kos dere og ha en fin påske

    2. For en koselig blogg, og fine bilder!! 🙂 Det teppet var skikkelig stilig! Du er bra flink og oppfinnsom!! 🙂 Ønsker deg en god påske! 🙂

    3. Flott teppe. Nå prøver jeg også men mitt blir ikke så jevnt. Bruker heklenål 11, kanskje jeg må ha tykkere heklenål?

    4. Jeg har heklenål klar, men INGEN dynetrekk 😉 Men jeg må få tak i i løpet at lørdagen tror jeg.. Eller på Harry-tur med familien, at jeg finner noen billig stoff 😀 Skal på tiggerferd hos søsteren min også 😀 Hi-hi Og jeg skjønner det med at heklenålen ryker, den ryker jo nesten som av flammer også 😀 Fordi du hekler så mye og så fort 😀 Det ble veldig fint det teppet da, herlig med litt skikkelige farger, og med det gule ved siden av <3 bare supert <3 kos deg med eldstegutten hjemme <3 Så sees vi om ikke lenge 🙂 Stor god klem fra en noe snufsende Frodith <3

    5. fruensvilje: Ja dette var veldig tungt for armene gitt og heklenåla også, hihi
      Gleder meg veldig til besök i påsken <3
      Håper du koser deg og nyter dagene 🙂

    6. hamyst: Tusen takk kjære deg <3
      Jeg har blitt litt hekta på disse teppene, for det er så fort gjort.
      Alt som blir fint og i tillegg er fort gjort er ekstra gøy 🙂
      Ønsker deg en riktig god påske!

      Klem fra Engla

    7. Torill: Tusen takk 🙂
      Jeg har alltid brukt heklenå nr 15 på mine tepper, så hvis du bruker nr 11, kanskje du også bør ha smalere strimler…?

    8. frodith: Hihi, du må ikke ha med hekletøy engang, for vi skal nok kose oss uten det også 🙂
      Ellers har jeg noen dynetrekk her som du kan få 🙂
      Ja her ryker det av nåla også, hihi, det var egentlig det jeg tenkte på i overskriften 🙂
      Nå skal jeg legge meg og lade opp til storegull kommer hjem.
      God bedring og god natt til deg min venn <3

      Nattaklemmer på vei

    9. cuskima: Tusen takk snille du <3 Ja dette ble utrolig deilig å stå på, men jeg tror ikke jeg hadde laget et til med det samme, hihi
      Styr unna flanell på det første teppet ihvertfall 😀

    10. Line (I et lite Norgesglass): Tusen takk <3

      Gjenbruk er gøy og dette kan anbefales 🙂

      Ønsker deg en riktig god påske!

      Klem far Engla

    11. Ja, vi kommer til å kose oss uansett 🙂 Men jeg har så LYST til å hekle litt også, vi skal jo ha litt heklefarm 😀 He-he <3 Jeg finner nok noe <3 Ja, nå skal jeg legge meg til lading også, må være klar til i morgen. TUr med søsters og påskenøtte-ordning 😀 Klemmernattaklemmer <3

    12. frodith: Gleder meg til heklefarmen, hihi
      God tur i morgen vennen!
      Blir spennende med påskenøttene dine 🙂

      Nattinattaklemmer

    13. Det var et flott teppe, har virkelig lyst å få lagd et. Må bare friske opp heklekunnskapen og strimlet opp noe stoff 😉
      Riktig god påske til deg!!

    14. Supre tepper. Nå håper jeg å finne en åpen garnbutikk med stor nok heklenål på lørdag. Har nemlig flere flanellsengesett som jeg ikke har hjerte til å kaste, men som egentlig bare tar opp plass i skapet. Gjett hva de skal bli hehe
      Super blogg!! <3 - God Påske !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg