Inn med gladfargene

Nå er fargene på full fart inn i leiligheten vår igjen. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg kjenner at jeg blir glad av farger. 

Det skjer noe med meg hver vår og det har selvfølgelig noe med alt det vakre som skjer ute i naturen. Lyset og fargene kommer tilbake både inne og ute.

“The first bloom of spring always make my heart sing…♥”

Alle møblene mine er ganske mørke og nøytrale. Det er noe jeg bevisst har valgt, for da føler jeg at jeg kan slippe meg helt løs med farger på alt det andre.

I går var jeg innom malingsbutikken i Askim, for jeg hadde tenkt å kjøpe noen malingsprøver til et av mine prosjekter. Jeg ble stående å skravle med damen i butikken og det hele endte med at jeg fikk med meg denne herlige fargeviften (som egentlig kostet hundre kroner) Hun hadde ingen løse fargeprøver, så hun begynte å rive løs de fargene jeg ville ha fra en hun hadde liggende der. Men mens vi sto og pratet fant hun plutselig frem en helt ny og sa at “denne skal du jammen få”. Snakk om service!!! Enda jeg ikke kjøpte noe der engang. Det er ikke første gangen heller, for den dama hun har hjulpet meg med gode råd før. Det skal jeg forresten fortelle om i et helt eget innlegg. Jeg har et møbel her som jeg har skrevet om tidligere,og som desverre viste seg å bli totalt misslykket…

Men nå skriver jeg meg helt bort her, for det var nemlig dette fatet jeg egentlig skulle vise frem i dag. Det har jeg også vist frem tidligere. I et av mine aller første innlegg faktisk. Det var opprinnelig sølvfarget, før det ble sånn som på bildet. Det siste året har det bare ligget i en skuff, så i dag syntes jeg det var på sin plass og gi det en fargesprut og et nytt liv som ROSA lysfat.

Frem med den rosa sprayen og papplata og vipps så ble fatet godt som nytt. 

Jeg ble super fornøyd og det beste av alt er at skulle jeg bli lei det, ja da sprayer jeg det bare i en annen farge *hihi*

Er du glad i å bruke farger i interiøret?

 

Minner også om min UTFORDRING til DEG hvor jeg lurer på om du vil dele en gjenbrukside med meg og de andre leserene. Husk ingenting er for lite. Har du heklet teppe av sengetøy, laget veske av en gammel bukse, lampe av norgesglass, pusset opp en kommode, bruker du sandkakeformer til å ha t-lys i, syr du om klær, bruker du syltetøyglass til noe annet en syltetøy, eller sprayer du gamle fat ROSA???

Jeg har fått in flere herlige bidrag, men ønsker meg enda flere. Har du blitt inspirert av noe jeg har laget er det ekstra gøy..*hihi*

  • Ta et bilde og bli med da vel!

Ønsker DEG en fargerik og herlig kveld!

Klem  fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


 

#utfordring #konkurranse #interiør #interior #lysfat #diy #rosa #hobby #spraylakk #inspirasjon #gjørdetselv #kreativt #kreativ #gjenbruk #redesign #fat #sølvfat #tips #fargepatett #fargerik #vår #hverdagsliv #hestehov #fargeglede #fargeprøver #maling
26 kommentarer
    1. Susns sang og smurferi, fjoll : Må lære meg det selv jeg vennen, for hest har jeg bare villet kjøre en og en farge, men nå har jeg bar bestemt meg for å dra inn flere. Slutte å være så redd, for hva er det verste som kan skje???
      Jo at jeg må spraye det en gang til, hihi
      Lykke til!

    2. Det ble skikkelig fargerikt og fint, glad i rosa jeg også, og med de uglene ble det knall fint 🙂 Lurt med denne sprayinga 🙂 Jeg har lyst til å sende den fillerya på bildet til deg, men jeg vil ha den bittelitt større og ta bilde i sola ute 🙂 Kan vente litt, fristen var senere? 🙂 Og fillegreier er jo absolutt noe jeg har blitt inspirert av deg til 😀 Ha en fin-fin kveld min venn. Klemmer i lange baner <3

    3. De uglene var så fine! Hvilken spray bruker du og hvor får du tak i ? 🙂 Har et gammelt fat liggende som har sett sine bedre dager…

    4. Åhhh.. fantastiske fargar på det brettet og uglene.. Elska det.. Skulle ønske eg var so modig.. Er ikkje so flink til skarpe fargar. >Men kjenner det gir energi berre av å sjå på bildet ditt, so dette må eg prøve meg lit tmeir på.. Gledar meg itl å få handlar blomar i hus også no. Vårfargar og vakre blomster gjer noko magisk med oss. God kveldsklem til deg kjære Engla !!

    5. frodith: Tusen takk snille frodith <3 Jeg har faktisk ikke hatt rosa på mange år, men det er gøy å eksprementere litt. Og denne fargen likte jeg godt 🙂
      Teppe ditt er nydelig vennen, men du har enda god tid på deg, for fristen satte jeg til 31 mars.

      Ha en herlig kveld videre <3

      Go´klem til deg

    6. Lisbeth Pedersen: Tusen takk kjære deg 🙂
      Ja farger gjør noe med oss på godt og vondt 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld!
      Klem fra Engla

    7. June: Ja ikke sant, jeg falt pladask for dem 🙂 Sprayen har jeg kjøpt på Biltema. Der har de sprayer i alle regnbuens farger.

    8. Ewy Marie: Ja det er sant, farger gjør virkelig noe med oss 🙂 Jeg blir ihvertfall glad av å se på gladfarger og motsatt 🙂

    9. karenmarenmette: Tusen takk søte deg <3 Har ikke alltid vært så modig jeg heller, men det er som jeg skrev litt tidligere. Hva er det verste som kan skje? Jo det er at jeg må spraye på nytt i en annen farge 🙂 Men blomster i vakre farger er også herlig 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld fine du <3
      Go´klem til deg fra meg

    10. ja tenk om jeg hadde fått denne inspirasjone litt tidligere,jeg hadde et stort fat i sølvfarge,den ble stygg og fekkete så den havnet på matbuda,og tar jeg ikke feil kastet jeg den i fjor men er ikke helt sikker,hmmmm må sjekke når vi reiser inn til Leira igjen.
      Det ble iallefall knallfint i den lekre rosafargen,og så fine ugler også da

    11. Jeg er glad i farger på alt jeg 😀 Jo flere farger jo bedre!
      Er jo superkoselig å ha masse farger nå som våren er på vei. Spraymaling er en rimelig og morsom oppussing. Jammen er det gjenbruk i samme slengen også 😀
      Nå må jeg legge feberhodet på puta igjen.
      Natta lille Englavenn
      Klemklem

    12. Herlige farger!!:)
      Jeg tenkte på det selv i dag at det var på tide å finne frem igjen litt farger i stuen. Etter nyttår har jeg hatt grått, svart og hvitt…..og nå er jeg lei av det, for jeg er egentlig veldig glad i farger.
      Ute har våren forlatt oss og vinteren er kommet, men jeg går ut fra at det ikke blir langvarig. Jeg også føler det er litt “vårting” å få lyst på mer farger i tilværelsen.
      Nattaklem fra meg<3

    13. fruensvilje: Tusen takk Connie 🙂 Ja tenk hvor lite det er som skal til for å friske opp ting, det er bare det å huske det 🙂
      Glemmer det ofte selv jeg og bra er kanskje det, hihi

    14. Fru Stussli: Helt enig med deg Bentevenn, jo flere farger jo bedere 🙂

      Har du fått influensa? Håper du er bedre i dag og hvis ikke ønsker jeg deg ihvertfall riktig god bedring.
      I barnehagen til lykkeliten har det bare vært fire barn og fem barnehagetanter de to siste dagene, for den ene etter den andre har blitt syke. I dag har også han klaget litt over vondt i halsen, så nå krysser jeg fingrene og håper vi slipper enda en runde.

      Sender deg varme tanker og en god nattaklem <3

    15. Livsrom: Ja det er så herlig å ta inn farger igjen 🙂
      Jeg har også hatt litt lite farger nå i vinter, så dette gjør virkelig god 🙂
      Snøen la seg her i natt også, men vipps så er den borte igjen.

      Ønsker deg en riktig god natt fine Liv <3
      Klem fra Engla

    16. For en herlig blogg du har og så fine farger det var på uglebildet 🙂
      Legger deg til som følger og gleder meg til å se mer fra deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg