Kan gleden ved en duppeditt erstattes av noen hundrelapper???

I går fikk jeg en mail fra en fortvilet mann. I sitt forsøk på å rydde hadde sukkerklypen “forsvunnet” også. Til stor frustrasjon for han og enda større frustrasjon for hans samboer. Han hadde sett sukkerklypen min her på bloggen og lurte på om det var mulig å kjøpe den hvis han betalte godt…

Det fikk meg til å tenke, for hva er det som betyr noe og ikke betyr noe for meg og hva er denne verdt i penger…?

Det store spørsmålet ble til slutt “kan gleden ved denne søte duppeditten, som vekker gode barndommsminner erstattes av noen hundrelapper? Hmmm

Svare ble til slutt NEI Jeg har faktisk ikke sett noe lignende, hverken før eller etter at jeg fant den på bruktbutikken. Den kostet meg ikke mange kroner, men jeg blir glad når jeg ser den.

Jeg skrev tilbake til mannen at jeg kunne spørre mine lesere om dere viste om, eller hadde en dere ville selge, for jeg fikk virkelig vondt av denne mannen og ønsket å bidra så godt jeg kunne, sånn at han kunne beholde husfreden. Svaret jeg fikk var at han sansynligvis hadde fått tak i en lignende i Sverige.

Phuu, da slipper jeg å møte helgen med dårlig samvittighet og mannen bevarer sansynligvis husfreden *hihi*

Her har jeg tatt noen bilder av en rose som lever på overtid, men fortsatt er like vakker. Boken er også er også et av mine bruktfunn.

  • Ønsker deg en

    Normal
    0

    21

    false
    false
    false

    NO-BOK
    JA
    X-NONE

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Vanlig tabell”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:12.0pt;
    font-family:Cambria;
    mso-ascii-font-family:Cambria;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family:Cambria;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

    herlig fredagskveld videre!

    Klem  fra Engla ♥

    Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#bruktfunn #duppeditter #penger #verdier #medmenneske #husfreden #loppis #sukkerklype #antikk #interiør #interior #husfred #mail #rose #gammel #godhelg #godkveld #giveaway
14 kommentarer
    1. Koselige bilder ! 🙂
      Jeg har en konkurranse på bloggen min, der kan du være med i trekningen av gavekort på G-sport p verdi av 1000kr. Alt du trenger å gjøre er å stemme på meg på Facebook. Veldig enkelt og veldig lett. Instruksjonene ligger på bloggen min. Gjør du det hjelper du meg med å oppnå drømmen min. Jeg vil være svært takknemlig !
      Ønsker deg en riktig god helg 🙂

    2. Nydelige bilder, som vanlig. Vettu, en eller annen plass på loftet har jeg en gammel sukkerklype. I sølv. Ligger i en pose sammen med noe annet arvesølv. Skjeer og noen digre gafler. Har ikke sett det siden jeg flytta inn her for 17 år siden, men vet de er der. Og der får de ligge i fred og ro til ungene skal rydde ut gammel dritt når mora er død ..

    3. Fint at det ble fred i heimen 😀 Historien fikk meg til å finne igjen min gamle sukkerklype. Lenge siden den har vært i bruk så jeg må nok finne sølvpussen også!! 🙂 Fortsatt fin fredagskveld 🙂

    4. det er ikke alt som kan kjøpes for penger,synes du gjorde et godt valg å beholde sukkerklypen din selv:))den har massevis av sjarm og glir så fint inn i ditt interiør synes jeg

    5. Skjønner godt du ville beholde den selv jeg .:-) Noe bare liker man, og man kan jo ikke bare gi fra seg noe fordi noen spør etter den,fordi DE liker den heller 😀 Koselig med sånne klyper. Minner meg om mormor 😀 Og fint han fant en på egenhånd 😀 Fin rose, som fremdeles holder 🙂 Ha en nydelig kveld Engla, snart kommer jeg med fillene mine og slår meg ned 😀 He-he.. Klemmer <3

    6. Hen var jo veldig søt, har ikke sett en lignende… Og det er ting man ikke kan betale med penger! Minner er det ingen pris på, men syns det var veldig hyggelig av deg å vise at du ønsket å hjelpe han:)
      God karma det:)
      Ha en strålende helg!

    7. Godt skrevet og jeg synes du gjorde lurt i å beholde den til tross for eventuell dårlig samvittighet, som du heldigvis slapp å gå å bære på til slutt 🙂
      Nydelige bilder også! 🙂
      God helg til deg!
      Klemmer.

    8. Så godt at han fant en. Jeg har en gammel sykkerklype etter besteforeldrene mine, men ville heller ikke kvittet meg med den. Er aldri i bruk?. men kanskje jeg skal finne den frem 🙂

    9. Det er viktig å ikke selge unna noe om det betyr noe for en 🙂 Godt å høre at han som sendte mail fant seg en lignende sukkerklype i Sverige 🙂
      Håper du får en superduper søndagskveld 😀 Klem fra Lite hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg