Nytt stettfat av gamle asjetter og lysestaker

I dag har de vært her fra avisen, så i går kveld fant jeg ut at jeg ville lage noe jeg har vist frem på bloggen tidligere og da valgte jeg til slutt negerboller. Ingrediensene er noe jeg stort sett har i hus. De er lette å lage og utrolig gode.

I tillegg til negerbollene laget jeg også dette stettfatet i går. Limet kjøpte jeg på Europris og det virker som det sitter bra.

To søte asjetter, to lysestaker og lim.

Jeg satte lysestakene mot hverandre som vist på bildet, for da ble det størst mulig plass igjen på den nederste asjetten.

Under asjetten på den øverste la jeg et hjerte som det står velcome. 

Hvis jeg ikke klarte å overbevise deg om å lage negerboller til jul, må jeg ihvertfall enda en gang anbefale deg å prøve. De er nemlig farlig gode, så i går turte jeg ikke å lage mer en halve oppskriften. For jeg vet av erfaring hvor alle restene blir av…og det er i magen min 🙂 Oppskriften finner du her→ Verdens beste negerboller – en bit og du er hekta

Så var det dagens flause da…gjett hva som sto igjen på benken etter at damen fra avisen hadde dratt i dag?

Riktig, jeg hadde glemt å sette det på bordet…pinlig, men jeg skal fortelle henne at hun kan gå inn her å se på dem, hihi

Men hun fikk noe annet godt da og det har jeg tenk å fortelle mere om i morgen.

 

Minner om min UTFORDRING til DEG hvor jeg lurer på om du vil dele en gjenbrukside med meg og de andre leserene. Husk ingenting er for lite. Har du heklet teppe av sengetøy, laget veske av en gammel bukse, lampe av norgesglass, pusset opp en kommode, bruker du sandkakeformer til å ha t-lys i, syr du om klær, bruker du syltetøyglass til noe annet en syltetøy???

Har du blitt inspirert av noe jeg har laget er det ekstra gøy..:)

Ta et bilde og bli med da vel!

Ønsker deg en herlig kveld videre!

Klem  fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#utfordring #konkurranse #interiør #interior #negerbolle #diy #avis #hobby #kake #oppskrift #gjørdetselv #kreativt #kreativ #gjenbruk #redesign #stettfat #antikk #tips #inspirasjon #reuse #håndlaget #fat #hverdagsliv #etasjefat #tabbe #flause
18 kommentarer
    1. Så morsomt at du var i avisen da 🙂 Hvilken avis? Jeg må si til Mammaen til lille supermann <3 Ble utrolig fint stettefat da, veldig smart måte å gjøre det på 🙂 Var jo fine asjetter fra før også , så da blir det ekstra fint :.-) Ser veldig deilig ut med de bollene, og jeg tror det var sånn som vi bare rørte sammen og spiste rett fra koppen når vi var små 😀 Hi-hi 🙂 Ha en fin kveld min venn, godklemmer på vei <3

    2. Herlighet og herreminhatt kor dyktig du er Engla !!! Kjempe herleg.. Slikt har eg lyst til å bruke meir tid på.. Må bli når eg er meir “etablert”, roar meg ned litt meir.. Endeleg begynt å falle på plass i huset mitt, trivast litt bedre i nabolaget.. Kanskje det er her vi skal vere.: og då skal eg jobbe med å få ork, energi til slikt som du held på med.. Diggar det !! kjempe kult !

    3. det stettfatet ble jo utrolig flott da :))men var det for gosakene avisa kom da ?eller kreativiteten din.
      Tror ikke det blir negerboller her i huset,etter att du innviterte til å kutte søtsaker i 90 dager har jeg blitt helt avholden :))så jeg fortsetter i samme trend når 90 dager er omme jeg

    4. Du er så kreativ 😀 Ble kjempefint stettfate 😀 Negerboller får jeg vente til jul med nå 😉 Har store planer om å gå ned i vekt 😉

    5. Herlig!! Vi gjorde noe lignende da jeg jobbet på skole for hmm 12 år siden (gisp, nå ble jeg plutselig kjempegammel). Det hadde jeg helt glemt! Så bra du minnet meg på det. Sånt sommerfat skal jeg jammen lage meg. I dag skal jeg nemlig på loppemarked. Hadde du bodd nærmere skulle jeg tatt deg med. For det loppemarkedet er så kult og så kunne vi funnet skatter og skravlet og drukket kaffe.
      Ha en fortryllende dag fineste Engla
      Stoooor klem

    6. cuskima: Hjertlig takk <3
      Plutselig får du lyst og overskydd kjære deg og da er det bare å sette igang 🙂 For meg er det sånn at dette gir meg overskudd 🙂

    7. frodith: Hihi, ja ikke sant, morsomt og kjempeskummelt samtidig. Avisen heter Smaalenenes avis.
      Tusen takk, jeg ble ganske fornøyd med atet selv også 🙂
      Det er sikkert sånn du spiste på skje da du var lita, for jeg har ei venninne som pleier å gjøre det..:)
      Ønsker deg en superfin vårdag min venn <3
      Stooor go´klem

    8. karenmarenmette: Tusen takk søte snille deg <3 Håpe ting faller på plass og du faller til ro, for det gir faktisk ro og fred å sitte sånn og pusle også 🙂
      Ønsker deg en herlig vårdag min venn <3

      Klem til deg

    9. fruensvilje: Tusen takk, hihi det var vel kreativiteten min som fik dem til å ta kontakt 🙂
      Men jeg hadde jo tenkt å vise frem det fine fatet også a 🙂
      Du er kjempeflink Connie, jeg bøyer meg i støvet for deg, for jeg sprakk under den første pms´en, hihi
      Stå på og ha en herlig vårdag!

    10. bentemay: Tusen takk kjære deg 🙂 Pleier egentlig bare å ha negerbollene til jul jeg også, men jammen er de lettvinde hvis du plutselig skal få besøk og ikke har noe annet å by på 🙂

    11. Fru Stussli: Å det hørtes utrolig koselig ut <3
      JEG VIL!!!
      En loppedag med fine Bentevennen det hadde jammen vært koselig 🙂
      Kanskje vi kan få til noe på sikt, for det er jo ikke SÅ langt.

      Kos deg MAX på loppis også håper jeg å få en sniktitt her på bloggen 🙂

      Stooor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg