JiiiPPiiii – lampen er ferdig

Hamplampen er ferdig og henger i taket. Jeg gruet meg veldig til å fjerne badeballen for tenk om jeg ikke skulle få til dette. Hvis det hadde gått galt hadde jeg blitt skuffet.

Jeg har laget mange små tidligere og de har jo blitt veldig fine, men den store jeg lagde sist ble ikke fin i det hele tatt, og det var jo stor jeg ville ha.

Jeg startet med å dytte forsiktig på badeblallen, sånn at den skulle løsne fra garnet. Så prøvde jeg å få ut luften, men fant til slutt ut at det bare var å begynne å klippe i stykker badeballen for å få den ut.

Det ble mange biter, men denne gangen tok jeg ingen sjanser.

Jeg har jo fundert veldig på hvordan jeg skulle feste den, og flere av dere har også spurt hvordan jeg gjør det. I mangel på andre lure ideer har jeg rett og slett bare gjort som sist, festet den i sokkelen. Men har DU en lur ide blir jeg veldig glad om du vil dele den med meg.

Der henger den på plass rund og fin. Når jeg ser på bildet nå ser jeg at jeg faktisk kunne tenkt meg en enda større. Men enn så lenge er jeg veldig fornøyd med denne. 

Jeg vet at flere av dere har prøvd å lage lampe, men har endt opp med masse klin, både av lim, snørr og tårer, så hvis jeg skal komme med et lite tips er det først å følge denne→ trinn for trinn beskrivelsen← og skal du lage en stor lampe er jeg ikke i tvil om at badeball er mye lettere å jobbe med enn ballong. Badeballen er mye fastere og ikke fullt så glatt. Selv om jeg har klart å lage alle mine alene, kan jeg også anbefale å være to, for det kan være godt å ha hjelp til å holde fast ballongen/badeballen. 

Minner om min UTFORDRING til DEG hvor jeg lurer på om du vil dele en gjenbrukside med meg og de andre leserene. Husk ingenting er for lite. Har du heklet teppe av sengetøy, laget veske av en gammel bukse, lampe av norgesglass, pusset opp en kommode, bruker du sandkakeformer til å ha t-lys i, syr du om klær, bruker du syltetøyglass til noe annet en syltetøy???

Har du blitt inspirert av noe jeg har laget er det ekstra gøy..:)

Ta et bilde og bli med da vel!

Ønsker deg en herlig kveld videre!

Klem  fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#lampe #diy #gds #laglampe #hamptråd #trådlampe #homemade #hjemmelaget #kreativ #skaperglede #hamptråd #ballong #blogg # interiør #interior #oppskrift #hobby #beskrivelse #cottonballslight #light #cottonballs #interiør #interior #doityourselfe #hamplampe #hekleduk #hamplampe #beskrivelse #badeball #stuelampe #diy
33 kommentarer

Siste innlegg