Boller med fyldig sjokoladekrem

I dag har jeg laget fastelavensboller, men på en litt annen måte, for når jeg tittet i oppskriftsboken min i går fant jeg ut at jeg ville lage den samme kremen som jeg bruker i Sarah bernhard kakene mine.

En boks med fløte og 100 g mørk kokesjokolade en hemmeligheten…:)

Først koker jeg opp fløten, så tilsetter jeg sjokalede i biter og rører til den har smeltet.

Så setter jeg det i kjøleskapet over natten (helst i 24 timer)

Da er det bare å piske kremen på vanlig måte, men uten å tilsette noe mer.

Et tynt lag med jordbærsyltetøy (i mangel på bringebær), litt krem og et melisdryss på toppen.

Nå har jeg bare pyntet tre boller, men kremen holder nok til åtte boller.

Jeg gjorde det samme i år som i fjor, klippet ut et hjerte av papir og brukte da jeg skulle pynte.

Nå står bollene i kjøleskapet, og i ovnen står min datters favorittmiddag, nemlig kjøttpudding med amerikansk blanding, så nå venter vi bare på at hun skal komme 🙂

Oppskriften på kjøttpuddingen finner du *her* og oppskriften på bolledeigen min finner du *her*

Ønsker DEG en fortsatt fin dag  

Klem fra Engla

 

#boller #oppskrift #sjokoladeboller #fastelave #bake #bolleoppskrift #fastelavensboller #sarahbernhard #bursdagsboller #matblogg #grunnoppskrift #deiligeboller #favorittmat #matprat #sjokoladekrem #sjokolade
12 kommentarer
    1. Utrolig herlig så det ut 🙂 Med sjokoladekrem <3 ser ut som sjokolademousse 😀 Nam-nam Jeg skjønner dere har kost dere i dag 🙂 Det gjorde jeg også, selv uten boller 😀 He-he. Klemmer <3

    2. Susns sang og smurferi, fjoll : Uff, leit at du ikke kan spise det du selv har laget, men det gaår kanskje an å lage smurfeboller også? Husker at jeg lagde smurfevaffler til deg ihvertfall 🙂
      Fineste Susn haper du kosa deg stort med pizza ihvertfall 🙂

    3. frodith: De ble kjempegode vennen, men mest for de som er glad i den mørke sjokoladesmaken, for det blir jo litt kraftig smak 🙂
      Lykkeliten fikk bokker uten fyll og var strålende fornøyd med det, så da ble det TO på MEG 🙂

      Håper du har en finfin mandag søte frodith <3

      Klemmer i vei <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg