Hvit sjokolademousse

Dette er hva vi skal ha til dessert, for i dag har jeg laget  hvit sjokolademousse. Det er alltid en sikker vinner når du skal by på dessert, og det går veldig fint å bytte ut den hvite sjokoladen med mørk hvis man ønsker det.

 

Inngredienser: (fire posjoner)

150 g hvit kokesjokolade

1 egg

2 dl fløte

 

Sånn gjør du:

Brekk sjokoladen i biter. Smelt forsiktig over et vannbad. Pisk fløten. Skill egget. Visp eggehviten stiv.  Visp eggeplommene.

Tilsett sjokoladen i eggeplommen. Vend inn eggehvite og krem og bland godt. Hell moussen over i passende glass eller dessertskåler og sett de i kjøleskapet i minst to timer før servering.

Som garnityr kan du bruke f.eks lime, revet sjokolade, bringebær, bjørnebær eller blåbær som jeg har brukt i dag.

Du kan også rive litt sjokolade å ha i moussen.

(jeg hadde desverre bare frossen bær her i dag, så resultatet ble der etter)

 

Jeg må jo benytte anledningen til å gratulere de norske jentene, og da spessielt Marit Bjørgen, HURRA FOR NORGE!!!!

Her feirer vi med GULLmynter 🙂

 

Håper du har hatt en fin dag så langt , og at du får en super ettermiddag og kveld.

Klem fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

#dessert #sjokolademousse #hvitsjokolademousse #olgull #maritbjørgen #olfeber #uimotståelig #deiligdessert #blogg #hvitsjokolade #gullmynter #sjokolademynter
6 kommentarer
    1. Ååå, hjelpes det så godt ut 😀 Men vi har kjøpt snop som vi skal ha på rommet etter middagen her i Strømstad 🙂 vi har fått mye fine bilder i dag også 🙂 Håper du har en fin kveld Engla, sees snart kanskje 😀 ? Klemmer i vei <3

    2. Namnamnam! Vannimunn.no!!!
      Jeg får virkelig ikke til å lage sjokolademousse. Irriterende og sant! Nå kjenner jeg at jeg skal smiske litt med Hr Stussli. For han får det til 😀
      Ha en strålende lørdagkveld
      Sjokoladeklemmer

    3. Mmmmmm, så veldig godt ut, har aldri prøvd å lage med hvit sjokolade, men det fikk jeg lyst til å prøve nå. Ha en fin kveld Engla.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg