Oppskrift på deilige vafler med vaniljekesam og revet eple

I dag har lykkeliten og jeg laget delige vafler til lunch.. Disse ble så gode at jeg fikk lyst til å dele oppskriften med dere. Lykkeliten er veldig glad i vafler, så jeg liker å eksprementere litt med forskjellige ingredienser.

Tidligere har vi laget vafler med sjokoladebiter som jeg har delt her på bloggen, men i dag ble det en sunnere variant. 

Vafler med vaniljekesam og revet eple

Oppskriften får du her:

1 beger med vaniljekesam

1 revet grønt eple 

3 egg

1,5-2 dl hvetemel (jeg glemte å måle opp)

1 ts bakepulver

1/2 ts kanel

1 ss vaniljeekstrakt (denne kan du fint bytte ut med vaniljesukker, men siden jeg har laget vaniljeekstrakt er dette en av tingene jeg bruker den til)

 

Visp egg, vaniljeekstrakt og bakepulver, tilsett vaniljekesam og revet eple. Til slutt tilsetter du hvetemelet og rører godt. Røren skal ha en fyldig konistens.

La røren stå på benken og hvile noen minutter før du begynner å steke.

Så er det bare å smøre vaffeljernet med et godt smør og steke. Jeg brukte ca 3 ss med røre pr. plate og det ga 6 vaffelplater.

 

Serveres gjerne med cottage cheese, eplegele, blåbær og et lite kaneldryss.

Bon Appetit!

 Minner om min giveaway – hvor du kan vinne nydelig putetrekk 

Klem fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#vafler #vaniljekesam #reveteple #mat #oppskrift #godevafler #sunnevafler #deiligevafler #bonappetit #velbekomme
27 kommentarer

Siste innlegg