Bloggutfordringen – Svarer på spørsmål

Jeg har blitt utfordret av fineste frodit, som har bedt meg om å svare på 25 spørsmål og her kommer svarene:

(svarene skrev jeg i går formiddag)

1) Har du noen dyr?

– “Ja, jeg har en chihuahua, Susie er født 06.06.06 og er 1,9 kg ren kjærlighet…”

også har jeg naboens katt Tarzan som har bestemt seg for å bo utenfor hos meg 🙂


2) Nevn 3 ting som er rundt deg i rommet.

– “Rundt meg her har jeg kaffekoppen min, det nyeste bladet Lev Landelig og laptopen…

3) Hvordan er været akkurat nå?

“Det er grått, med alikevel lyst nok til at jeg har forventninger om at solen dukker frem…. 🙂 “

4) Kjører du bil? Hvis du gjør, har du krasjet noen gang?

-“Jeg kjører bil og har kjørt skadefritt helt siden jeg tok lappen for 20 år siden ….. Men jeg har derimot vært med på “å take” med bil,… Det gikk heldigvis bra, men har satt et støkk i meg på vinterføre “

5) Når våknet du i morges?

-“Jeg våknet av lykkelitens sang over babycallen kl 06.30. Da var han klar som et egg for å ta tak i dagens gjøremål :-)”

6) Når dusjet du sist? 

-“Jeg tok meg en dusj i morres før vi skulle ut på vår daglige trilletur ” 🙂

7) Hva heter den siste filmen du så?

-“ Etter at jeg fikk lykkeliten har jeg nesten ikke sett på film/tv i det hele tatt, men jeg har nesten…sett to filmer som jeg husker. Den ene heter “De urørlige” og var kjempefin. Mangler bare å se de siste minuttene og i går startet jeg med å se på “the Queen, men der ramlet jeg av halvveis”  

8) Hva står det på den siste meldingen du fikk?

-“Det står: “Hei 🙂 Er dere på beina igjen?, og den var fra min gode venninne Anett som har vært med i noen av innleggene mine her”

9) Hva er ringtonen din?

– ” Jeg har akkurat fått ny iphone og kjenner faktisk ikke igjen lyden selv om det er jeg selv som har valgt den. Men jeg har sangen Angie av Rolling Stone…”

10) Har du vært i et annet land?

-“Ja….. jeg har i perioder vært litt av en globetrotter, spesielt da jeg drev butikken min. For da reiste jeg rundt på messer både i Norge, Sverige, Danmark og var også i Kina på messer. Kjempespennende og virkelig en opplevelse. Ellers har jeg jo vært på “sydenturer” og i Tyskland, Polen, Tyrkia og Skottland.  Hmmm… tror det var alt..”

11) Liker du Sushi?

” Ja Sushi synes jeg er kjempegodt, selv om jeg ikke er noe glad i fisk 🙂 .”

12) Hvor kjøper du varer?

-” Jeg handler mest på Rema1000, men er stort sett innom alle matbutikkene i Spydeberg i løpet av uka, for når lykkeliten og jeg er ute og triller får vi plutselig lyst på noe.”

Phu, det var jo litt av en smørbrødliste med spørsmål her…

13) Har du noen gang tatt medisiner for å sove bedre?

“Sovetablett prøvde jeg en gang, men da tror jeg at jeg kunne sovet stående i to døgn etterpå, enda det bare var en såkalt innsovningstabelett. ALDRI MER!!!”

14) Hvor mange søsken har du?

– ” Jeg har tre halvsøsken og den yngste broren min er faktisk bare et halvt år eldre en min datter Vibeke på 21 🙂 “

15) Har du stasjonær datamaskin, eller lap-top?

-“Jeg har lap-top, ipad og iphone, så jeg har med meg dataen hvor enn jeg går :-)”


16) Hvor gammel blir du neste gang du fyller år?

-” Da blir jeg 41 “

17) Bruker du linser eller briller? 

– “Nei, ikke enda…..”

18) Hvilken farge har du på håret ditt?

-” Dette har jeg aldri prøvd før, så det kan jeg helt sikkert…RØDT. Har så klart hermet etter Pippi der også, så VI har rødt hår og fregner”

19) Fortell noe du har planlagt i dag?

– ” I dag skal vi ha med oss storesøster på harrytur…” 

20) Når var sist gang du gråt?

– “Hmmm, jeg gråt ihvertfall da jeg fikk høre at Ylva var død”

21) Hva er den perfekte pizza-toppingen?

– ” Ikke peppes kjøttboller, men englas spicy kjttboller gjerne litt hvitløksdressing. Også er det viktig med ost både under og over fyllet :)”

22) Hva liker du best, hamburger eller cheese-burger?

-” Jeg spiser det sjelden, men liker nok cheeseburger best.”

23) Har du måttet være våken hele natten, angående skole eller jobb?

– ” Ja, jeg har jobbet som nattevakt på aldershjem og innen hvpu, også har jeg jo utallige våkennetter med barna…:).”

24) Hvilken farge har du på øynene dine?

– ” Jeg har grønne. “


25) Kan du smake forskjell på Pepsi og Cola?

-” Hmm, hadde spørsmålet vært Pepsi Max og Cola Light hadde svaret vært JA!!!!”

 

Da var jeg ferdig med de 25 spørsmålene og sender utfordringen videre til søteste susn ,  ellenbeate og siljeodden hvis dere har lyst 🙂

Dere velger selv om dere vil svare på spørsmålene skriftlig eller som videoblogg.

 

Med ønske om en riktig god natt fra Engla

 Min Facebookside finner du her →Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#utfordring #bloggutfordring #spørsmålsrunde
11 kommentarer
    1. så herlig Engla, moro å se litt mer av deg, selv om jeg har jo SETT deg også da 🙂 Men moro med litt sånne greie sprøsmål. Ikke lang tid å lese, bare lang tid å svare på 😀 Sånn er det 😀 Moro å lese svarene dine 🙂 FIne pusen som bor på utsiden hos deg da <3 Sove godt Engla, når du kommer så langt 🙂 KLemmer til deg min venn <3

    2. frodith: Tusen takk for utfordringen vennen min <3
      Alltid litt skummelt og utfordrende det der med de private/personlige grensene, men jeg tror jeg svarte på en måte som jeg kan leve med 🙂

      Nå er det ny runde med feber på meg, så jeg er ikke så høy i hatten...Men en god natts søvn håper jeg kurerer det meste 🙂
      Nattinattaklemmer på vei <3

    3. Så koselig å bli ” litt bedre kjent” med deg. Skummelt med sånne utfordringer, men samtidig kan en jo velge selv hvor personlig det må bli. God bedring med feberen igjen. Håper den forsvinner fort! Ikke noe kjekt å være syk, selv om jeg tror det “går” ganske mye rundt omkring nå. Bli bra igjen fort. <3

    4. wæææææ, skummelt, …eller, nei, er det det da…nei, skal bare snakke med meg selv litt først… 😉
      Kos med de første bildene av søøteste, jeg og har øverste innlegg av den beste vennen… som aldri svikter.. som aldri blir sur selvom jeg er sur..i trynet… 🙂
      Kjempeklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg