DIY – dekorer lys med sevietter

I dag startet jeg dagen med å dekorere noen lys. Dette er enkelt og billig morro, og har du også lyst til å prøve gjør du følgende:

Du trenger, kubbelys, en seviett med et motiv du liker , saks til å klippe ut motivet, og et strykejern.

Start med å klippe ut motivet du skal bruke. Du skal kun bruke det ytterste lagetpå sevietten. Legg motivet der du vil ha det på lyset, legg stekepapir rundt og stryk forsiktig på svak varme. Da ser du gjennom bakepapiret når stearinen har kommen gjennom servietten. Stearinen skal legge seg som en hinne utenpå servietten.

Resultatet blir en fin gave til noen du er glad i eller et nytt fint lys til deg selv 🙂 

Med ønske om en riktig god natt fra Engla

 Min Facebookside finner du her →Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#diy #interiør #interior #hobby #diylys #pyntlys
3 kommentarer
    1. Veldig fine. Men etter min erfaring litt farlige ..
      Jeg har fått noen slike dekorerte lys av en venninne. Og to av dem har tatt fyr helt andre plasser enn i veka. Poooff! Så har hele pynten brent som et bål, lyset har delt seg på midten og det har vært litt av en brann inne i to av mine lykter. Alt skjedde i rekordfart, så det hadde ikke vært mulig å unngå brannen heller .. 🙁

    2. Så fine 🙂 jeg har aldri fått ut fingeren til å gjøre dette, men d virker jo ganske lett og fortgjort! Får hamstre litt lys neste europrishandletur ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg