Det aller viktigste i livet

Noen ganger trenger vi en tankevekker for å stoppe opp og se at vi er på helt feil kurs. De fleste av oss har nok lett for å forsvinne inn i sitt eget tankespinn, og innimellom glemme hva som er viktig og hva som virkelig betyr noe. Alle duppedingsene vi omgir oss med, hjelper oss kanskje heller ikke med å holde oppmerksomheten der den skulle vært. Bilder av perfekte hjem virves opp på tv, facebook, instagram og på blogger og vi blir lurt til å tro at alle andre bor i plettfrie hjem. Selv har jeg lett for å gå rundt å piske meg selv og si fy f… som det ser ut her…for det gjør det jo. Ikke bare en sjelden gang heller, men ganske ofte igrunn.

Med lykkeliten på to og en kreativ mamma på våre 65 kvm er det duket for masse ting som virvles opp hele tiden. Også er det ikke alltid noen som husker å ta det bort igjen…

Det er da jeg må minne meg selv på hvor glad og fornøyd lykkeliten er, hvor gøy vi har det når vi holder på, og hvor fint vi har det sammen.

Så om sofaputene ligger på gulvet, vinduene er fulle av fingeravtrykk, klærne fortsatt henger på tørkesnora og “lekene” våre ligger strødd utover har vi det ihvertfall veldig fint  sammen.

 Good Mom`s have sticky floors, messy kitchens, laundry piles, dirty ovens, and HAPPY KIDS

 

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Her kommer en liten historie til ettertanke:

Når jeg lærte en viktig lekse fra min kone:

“Jeg reiste mye i mitt yrke . Jeg hadde vært borte i nesten to uker, og kom hjem en lørdag morgen . Jeg hadde fire timer før jeg trengte å delta et annet møte . Jeg la merke til at vaskemaskinen hadde brutt sammen, og min kone holdt på å vaske klærne for hånd . Jeg begynte å fikse maskinen.

Min kone kom inn og sa , “hva er det du gjør ? “

Jeg sa , “Jeg reparerer vaskemaskinen slik at du ikke trenger å vaske for hånd . “

Hun sa: ” Nei! Gå lek med barna . “

Jeg sa: ” Jeg kan leke med barna når som helst . Jeg ønsker å hjelpe deg . “

Så sa hun: ” Kan du gå leke med barna . “

Gode ​​mødre har klissete gulv

Da hun snakket så bestemt til meg , adlød jeg .

Jeg hadde en fantastisk tid med våre barn . Vi jaget hverandre rundt og rullet i høst blader .

Senere gikk jeg til møte .

Jeg ville sannsynligvis ha glemt den gleden, hadde det ikke vært for at min kone minnet meg på det .

Neste morgen ble jeg vekket to små armer rundt halsen min , et kyss på kinnet , og disse ordene hvisket i øret mitt , som jeg aldri vil glemme : ” Pappa , Jeg elsker deg . Du er min beste venn . “

 

Hvis du har sånne erfaringer familien din , så har du en av de himmelske gledene i livet .

Tiden går så fort, og plutselig kommer dagen hvor jeg savner alle fingeravtrykkene på vinduene mine ♥

 

 

Med ønske om en super kveld videre fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#historie #tanker #godeord #quote #quotes #detviktigste #mammablogg #interiør
9 kommentarer
    1. Ja, sønnen var knapt 21:) Ja, det er herlig med barnebarn. Yngstemann har en sønn på 5 og eldstemann har en på 9 mnd. Herlig når de kommer og avslappende å bli alene når de drar igjen, akkurat som det skal være. og i sommer skal vi på ferie sammen alle sammen, det blir toppers:)

    2. Eg håper det er veldig lenge til eg blir bestemor,men eg gleder meg til det skjer.
      Men du har rett, og folk flest bor jo ikkje så fint viser det seg -og hvem imponerer man egentlig?

    3. Jeg har også masse fingermerker på vinduet, klissete gulv, kaniner på størrelser med elefanter i alle rom…. og jeg kan ikke skylde på noe barn en gang jeg 😀 Jeg har det allikevel.. Men jeg har det stort sett hyggelig likevel…og blir det FOR ille tar jeg det jo… Men jeg mener også at det viktigste i livet er ikke rene vinduer og støvfrie soner… Det får de ANDRE ha 😉 Ha en herlig kveld Engla, håper formen er bedre hvertfall 🙂 Stor klem <3

    4. “Det er bedre med litt støv i krokene, enn et reint helvete”, og jeg har prioritert akkurat som deg. Tiden med barna får en aldri igjen, og litt støv og fingermerker betyr bare at det bor folk her. Og samvittigheten er supergod! Så kan jeg svinge støvsuger eller vaskefillen litt ekstra når jeg vet det dukker opp noen på døren. Nyt dagene!

    5. Ungene er i grunn blitt ganske store her og flinke til å rydde… stort sett…, men jeg derimot må ta et laaangt skritt for å komme meg UT av min sone med rot… alle hverdagsprosjekter, “kontorarbeid”, garnnøster, skriveblokker, betalte regninger, posten fra igår og i forrigår, og tegninger som i kjærlighet er kommet til meg.
      Steinene fra dadlene jeg nettop spiste og alle trådene overalt etter at at jeg har festet og klipet tråer.. og enda mer… 😉
      Men jeg er lykkelig, i mitt rotehjørne i sofaen . 🙂
      Ønsker deg masse ROT og HVERDAGSLYKKE. 🙂
      Klem Susn

    6. Liker å ha det rent og ryddig rundt meg, men ikke for enhver pris. Vi har et hjem der ekte mennesker lever og ekte 14- åringer og ekte mannfolk roter og rydder ikke alltid opp etter seg 🙂 Sånn er det og jeg kan fint leve med det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg