Lyslykt – en kortvarig glede

Før helgen laget jeg en helt enkel islykt. Det eneste jeg brukte var ballonger, vann og noen dråper konditorifarge.

Fylte vann og noen dråper med konditorifarge i ballongene,

Satte de i noen plastskåler ute over natten.

Da jeg tok de inn og fjernet ballongen tok jeg litt varmt vann i midten og her er resultatet.

Enkelt, men veldig dekorativt.

Det ble en kortvarig glede, for allerede i dag er den nesten borte igjen. Men men, det betyr at det er mildere ute igjen og det liker jeg mye bedre.

Nå nyter jeg den herlige lyden av snø som smelter…og hvem vet kanskje jeg snart sitter i stolen ute her og river filler igjen, hihi

Har du hatt en fin helg?

 

Med ønske om en superduper søndag videre!

Klem fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

#islykt #is #snø #lykt #diylykt #stemning #lyslykt #hobby #kreativt #ballong #vannballong #gds #sds
29 kommentarer
    1. Disse lyktene er superfine!! Jeg laget flere av dem i fjor, men i år har jeg vært dårlig på sånt. Får se om kulden kommer tilbake slik at jeg rekker ett par i år også.
      Ble fargene veldig svake i dine lyker? Det ble det hos meg i fjor. Måtte ha skikkelig mye konditorfarge i og enda var ikke så mye den tok…
      Ha en strålende søndag fineste Englavenn
      Klemmer opp og i mente 😀

    2. fint. Jeg tok fagprøven min på isskulpturer, og det ble veldig bra. Brukte mye ballonger og melkekartonger og konditorfarger. Det er veldig moro å bygge med, men det må minimum være minus 10..
      Lykta var fin, bare så synd at den ikke varer lengre.

    3. Kjempefin! Og så er det jo enkelt! Det liker jeg. Våren kommer nok, og lyden av snø som smelter og drypp fra takrenner er en fin lyd. Men fortsatt kan det nok bli mer vinter i Norge. Hvert år ut i februar begynner man å lengte til vår, og hvert år kommer det kalde dager med sludd og snø langt ut i mars, og faktisk i april også. Men våren har aldri vært nærmere denne vinteren enn den er nå 🙂 Ha en fin søndagskveld!

    4. Den ble fin Engla, og tross kortvarig lykke, så gleder vi oss enda mer over snøen som smelter 😀 kan lage lykter en annen gang også <3 Håper du har en flott dag og kveld, jeg er hos mamsen, blir til i morgen. Fri fra jobb 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    5. Fru Stussli: Ja ikke sant, ikke alt trenger å ta lang tid og koste massevis av penger 🙂 Tror neime ikke det ble noe farge i det hele tatt jeg, ihvertfall ikke på denne 🙂 Har en til stående ute i ballongen enda og den må bare få stå til kuldegradene kommer tilbake, for det rehner jeg med at de gjør 🙂
      Dette er faktisk første gangen jeg lager akkurat sånne.

      Ha en fortsatt fin kveld Bentevenn <3
      Klem fra Engla

    6. Hanne: Oi, så spennende Hanne!! Har du noe du har laget på bloggen?
      Lykta var så enkel og fort gjort, så det er bare å lage en ny i en fei når det blir kaldere igjen 🙂

    7. dandilion: Tusen takk kjære deg 🙂 Gøy at noe så enkelt kan bli så akkert 🙂
      Gøy at det begynner å spire og gro da, får bare krysse fingrene og håpe at de ikke snør ned 🙂

    8. ritahobbyfoto: Tusen takk kjære deg. Gøy at man kan lage noe så dekorativt og fint av noe så enkelt som vann 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    9. frustrertfrueihouston: Enkelt, gøy og billig 🙂 Jeg nyter mildværet og blir det kald igjen skal jeg nok utnytte det også, for da tror jeg jammen det blir noen flere lykter her ihvertfall 🙂
      I morgen skal vi til Trysil og der er det ihvertfall skikkelig vinter med masse snø 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg