Lesernes egne “gjør det selv prosjekter” – ♥ finn din favoritt ♥

Nå kommer øyeblikket jeg har gledet meg til de siste dagene. Nemlig å kunne vise frem alle de flotte tingene dere har laget.

Tusen takk til alle som tok utfordringen og sende inn bilder av prosjektene deres ♥ Jammen er dere både flinke og kreative alle sammen!

Det som er så gøy, er at det kom hele 27 bidrag og alle har laget vidt forskjellige ting.

Tanken bak denne utfordringen var å dele litt av de kreative prosjektene vi holder på med, og samtidig få noen nye ideer. 

På en måte blir det kanskje helt feil å skulle prøve å velge en favoritt, men en del av utfordringen var jo at vinneren får en premie i posten.
♥ Inspirer og bli inspirert ♥ var mottoet og jeg har ihvertfall blir superinspirert!!!

 1) Linda Elstad Andersen – laget et lekekjøkkenav en TV-benk til mitt lille tantebarn. Ble populært!

2) Jorunn min gode venninne og nabo har gjort alvor av Maxbo sitt motto “klart jeg kan”! og sammen med sine to døtre har hun snekkret både spisebord og stuebord.

Jeg hadde et bilde inne i hodet om hvordan bord jeg ønsket meg. Tegnet en skisse og møtte opp på den lokale Maxbo for å handle plank. De kuttet opp i riktige mål, og riktig vinkel. Vel hjemme beiset vi alle delene før vi skrudde sammen. Til slutt fikk bordene et strøk med uttynnet hvitmaling som jeg jobbet inn med en klut. Vi trives veldig godt med møblene våre


3) Barbara van Katwijk –  disse “rammene” har æ laget sjøl for mange år siden. Man kan gjøre mye fint med sånn en ramme… Bare bruk fantasien.  Æ valgt denne gangen å ha i bilderammer og det kommer etter hvert bilder av våres barna inne disse…

4) Tove Hetleid har laget denne fine hylla


5) Det neste bidraget kommer fra min gode venninne Anett – Her har jeg brukt en 1,75l melkekartong. Revet silkepapir i strimler og tatt det opp i kartongen. Helt på vann så det dekket silkepapiret, og satt kartongen ut. Denne sto ute i 15 timer ved ca 12 minus, og vipps så hadde jeg en fin isskulptur 🙂


6)Denne flotte tunikaen har “frodith” med bloggen frodith.blogg.no tegnet og heklet på frihånd. Målt og prøvd underveis, etter en tanke i hodet og en tegning. Og noen tanker som dukket opp underveis.

7) Liv med bloggen livsrom.blogg.no har laget dette flotte smykkeopphenget av en fjøl fra en gammel vevstol hun har arvet.

8) Tone Nygård – Je har lagd ei ” lampe” av en gammel staur,som je har snurret hamp rundt,og festet i taket. Lyktene er 3 gamle,små norgesglass,som je snurret ståltråd rundt til hempe,og tatt hamp rundt igjen for å skjule “tråden”.. Ha en strålende kveld.  

9) Hege Larsson med bloggen hegel.blogg.no – Gammelt vindu fra låven på gården jeg kommer fra. Satt på hønsenetting der rutene var, pyntet med bilder av familie og litt andre småting.

10) I naturen finnes det masse som ikke koster noe,men resultatet blir så flott ,da snakker vi om bøkehams :)) eneste en må kjøpe er oasis grå eller kvit og snor til oppheng,bøkehamsen plukker vi i skogen og er det bart ute nå er det slett ikke for seint å plukke,dei ligger på marka under bøketrærne 🙂

Klem fra fruensvilje med bloggen fruensvilje.blogg.no

11) Her er ein av mine DIY.

Heimalaga bursdagskort til pengegåve, laga av minsten og meg.
(Limte myntar på baksida)
Raskt og enkelt, og kjekt for guten å gi noko han hadde laga. (Limte myntar på baksida)

Helsing Birgit med bloggen landliviryfylke.blogspot.no

12) Line Skauen – Slik fikk jeg lurt inn litt “Liverpool support” i hjemmet:D :))

13) Det var vanskelig å velge ut prosjekt. Men jeg valgte til slutt denne sy-om veska som er laget av et par med gamle bukser. Den valgte jeg fordi det er noe alle kan få til (krever ikke avanserte sy-kunnskaper) og “ingrediensene” er også noe de fleste har i hus; så det er billig og nyttig gjenbruk. Ingrid – Ingridsmiracles.blogg.no

14) Gjenbruk er noe som står mitt hjerte nærme. 
Med en putevar fra frelserarmeen, har vi både gjenbrukt og gitt penger til en god sak.
Å skape sammen med Frøken Stussli er ekstra morsomt. Barnesinnet er uten alle de begrensningene vi ofte tilegner oss som voksne. Å se hennes stolthet og glede over å ha skapt noe så flott sammen med mamma er jo superkoselig.

Fru og frøken Stussli med bloggen stussli.blogg.no

15) Pæredrue-svinet. 
En enkel måte å få både barn og voksne til å spise mer frukt, 5 om dagen.
Er også noe barn i sfo og barnehage kan være med å lage selv når de forbereder fruktmåltidet.

Alt du trenger er pærer, druer og “grillpinner” av tre som en klipper i passe små størrelser.

Lisbeth Pedersen med bloggen lisbethpeder

16) Therese Nybu med bloggen Under bjørka har laget nydelige fuglebad av rabarbrablader og sement.

17) Dette er en bunad som jeg heklet til min datter i 2009. Jeg tok utgangspunkt i den mørke blå Sunnfjordbunaden som ble brukt der vi bodde. Sydde på kantebånd.

Hilsen HekleriogRa med bloggen hekleriogra.blogg.no

18) Rikke Ravn – har laget et norges-glass til å putte feks togbilletter, kinobilletter, små kort og andre hyggelige småting i løpet av året:) Limte et koselig bilde på innsiden av glasset, og pyntet det med blondebånd:)♥ Enkelt og koselig:D

19) Karina Staurset. – Man tager hva man haver er vel ett ordtak! Så jeg hadde en tapetbok og noen gamle sko lester. Resultatet etter noen timer ble slik. 

20) Eirin Sandø – Har sydd  militær vaeske. Det var myyyyyye arbeid, men alle delene på militær jakka ble brukt.

21) Monica med bloggen villahaugseth.blogg.no har laget dette skapet av en gammel sildekasse


22) Jeg har ikke funnet på dette selv, men ble inspirert av en annen blogg og fant ut at det var noe jeg hadde bruk for å «lage».

Det er egentlig bare «pimping» av hodetelefonene mine med plastperler, som gjør at de ikke krøller seg, og at de ser litt freshere ut da 😉

Vennlig hilsen Kristin med bloggen http://kristinsaloevera.blogg.no

23) Mvh Marta Valentinsen – Eg brukte skikkeleg lang tid på å enda opp med berre EIN ting. Men eg bestemte meg til slutt for omslaget som eg laga til lesebrettet mitt. 

 

24) Denne flotte lysestaken har Stine med bloggen stinessdesign  laget ved hjelp av en lamineringsmaskin, lamineringslomme, en serviett, en hullmaskin og et longdrinkglass.

 


 

25) Silje med bloggen myl1feassilje – Det jeg har gjort her er å klippe opp tørkeruller, male dem og feste dem. Det er vel best å feste dem med lim, men siden jeg var tom for det brukte jeg stiftemaskinen. Disse er kjempefine å bruke som vegg dekorasjoner. 🙂

26) Elin Slåen med bloggen elinslaaen.blogg.no
Jeg lager Paracord-hundebånd. Ulike modeller, ulike mønstre og ulike farger- alt ettersom hva kunden vil ha. De er veldig populære, fine og slitesterke. Man kan bruke de som “pyntebånd” eller bruksbånd. Det er en smakssak 🙂

27) Sist men ikke minst kommer bidraget fra Hanne og bloggen wotka.blogg.no – en gammel kaffekjele som er spraylakkert og gjort om til en blomsterpotte.
Hvilken er din favoritt?
Nok en gang, Tusen, tusen takk for alle flotte bidrag! 
Til slutt vil jeg minne om GIVEAWAY, hvor du kan vinne boken trendy hekling.
Med ønske om en super kveld videre fra Engla
Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#utfordring #konkurranse #interiør #baking #frukt #diy #sds #hobby #mat #interiør #gjørdetselv #premie #kreativt #kreativ #gjenbruk #redesign #røft #tøft #søtt #fint #tips #inspirasjon #møbler #diymøbler #reuse #håndlaget #håndarbeid #dekor #hund #blogg
28 kommentarer
    1. Wow her var masse flott 🙂
      Etter min smak og stil, så er min favoritt: bidrag nr 21 villahaugseth som har laget skap av gammel sildekasse, rålekker 🙂
      Ha en strålende dag 🙂
      Klem

    2. Skjønner godt du har gledet deg Engla .-) UTrolig mye fint her, og så MYE forskjellig. Veldig gøy å se alt sammen, og at du har satt i gang dette 🙂 Det er så gøy når det skjer saker og ting her inne 😀 Bra jobbet Engla, helt herlig 🙂
      Vet ikke om det er her du vil ha stemmene og om vi får gi flere stemmer? 😀 Jeg falt ganske kraftig for nr 1 med en gang jeg, og hvis det er EN stemme, tror jeg den må gå til den 😀 Stor klem til deg som har satt i gang dette 🙂 Klemmer <3

    3. her var det masse flott,du verden så mange kreative sjeler:)) men må jeg velge en favoritt så kommer nr 16 Therese Nybu sine fuglebad som nr 1
      nr 1 Kjøkkenbenk til tantebarn som nr 2
      OG nr 7 smykkeoppheng som nr 3 :))
      Lykke til til alle sammen

    4. Her er det mykje kreativitet ute å går, angrar nesten på at eg ikkje sendte inn eit forslag frå meg sjøl, men eg er så treg med slike ting. Umogeleg å sstemme på berre ein ting.

    5. Vanskelig dette å skulle plukke ut en som er bedre eller smartere enn de andre, men tror nok at nr 19 fuglebadet får min stemme 🙂

    6. Ojoj, her var det mye flott!! Sånt lekekjøkken lagde vi i sommer til guttungen, og han har lekt maaange timer med det. Så tror dette flotte rosa kjøkkenet er en drøm for mange små jenter. 🙂 Stemmer på nr 1 🙂

    7. Oi, her var det mye kreativt.
      Jeg velger nr 12, ikke fordi det er Liverpool, men en fin idee.
      🙂 skulle du ha en nr 2 også? Da er fuglebadet min favoritt nr 2.

    8. NEEEI, jeg glemte det bort ://
      Men det var utrolig mye flotte bilder du har fått, det finnes jammen meg mange kreative sjeler der ute ! Syntes det var vanskelig å plukke en, det var så mange og så mye forskjellig… men jeg fikk lyst å lage slik hylle av sildekasser, så da må jeg vel gi en stemme til det, nr 21 🙂

    9. likte best 2-12-21, vanskelig og velge bare en:) men fy søren så flinke og kreative folk er.. å genial ide av deg og gjøre for å få litt inspo 🙂 kanskje jeg også må prøve det på min blogg etter hvert 🙂
      ha en fine kveld Engla 🙂
      klem

    10. Oj, oj så mange flotte bidrag du har samlet:) Og så mye forskjellig! Det er knapt mulig å plukke ut en favoritt, hadde det vært i samme kategori….
      Om jeg skal lande på en syns jeg nr 21 skap av sildekasser var råtøft. Knallstilig!
      Men jeg syns at hundebåndene nr 26 også veldig flotte:) -og alle andre….
      Bra jobba Engla:)
      Klemmer<3

    11. Jeg må jo gi en stemme da, og etter å ha tenkt, sett, tenkt, sett og tenkt enda litt mer, så endte jeg på enten 1, 2 eller 16.. Det er jo klin umulig likevel, men jeg trur jeg sier nr…….. vanskelig……. 2 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg