Jeg har lært å hekle en ny maske = nytt teppe

Tenk, jeg har en mor som blir beskrevet som norges hekledronning men i en alder av 40 år vet jeg ikke hva de forskjellige maskene heter engang.

Bør jeg være flau?

Neida, vi har forskjellige interesser og det er jo helt greit. Jeg har nok hverken arvet hennes strikke eller hekleferdigheter, men kreativitet det har vi begge masser av.

 

Det var mamma som hjalp meg å friske opp det lille jeg har lært om hekling, sånn at jeg fikk startet med teppeheklingen. Men før jul traff jeg verdens fineste “frodith”, min bloggvenninne på cafe i Oslo. Hun har også blitt bitt av heklebasillen og kunne med iver og glede vise meg den “nyeste masken” sin. Nemlig en stav.

Bloggen til “frodith” finner du her →frodith.blogg.no ←

Da jeg kom hjem var jeg snar om å få prøvd ut den nye masken jeg også, og her ser du resultatet.

Et lite teppe som passer fint som f.eks baderommsmatte. Disse teppene er jo så deilig å stå på, så da blir det en drøm og stå der og pusse tennene.

To omganger med staver ble det på dette teppet.

Nå er jeg i gang med enda et teppe, men det bli mye større og på det har jeg satset stort og prøvd meg på en dobbelstav…(måtte sende melding til mamma og spørre om det var dobbelstav det heter, hihi)

Kanskje jeg blir ferdig med det i dag så jeg får vist det frem i morgen

Kan du å hekle?

 

Til slutt vil jeg minne om min UTFORDRING – Vis meg et av dine gjør det selv prosjekt. Fristen for å sende inn bidrag er i morgen, fredag den 24 kl 21.00.

Det har allerede kommet inn mange flotte bidrag, men jeg ønsker meg mange, mange flere.

Hekling, strikking, maling, snekkring, søm, oppussing,…husk, ingenting er for lite og ingenting er for stort. Send meg et bilde og bli med da vel!!!

♥ Inspirer og bli inspirert er mottoet ♥

 

Med ønske om en supersfin dag videre fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

#gjenbruk #redesign #DIY #interiør #tips #ideer #hobby #kreativt #teppe #gulvteppe #hekling #crochetrug #hekletgulvteppe #reuse #rug #heklet #hjemmelaget #håndarbeid #interior #crocheting #heklestav #dobbelstav #hekletfillerye
11 kommentarer
    1. det er ikke flaut å ikke kunne alt ens mor kan,selv har jeg 4 barn og ingen av dem har interesse for handarbeid,men dei er ikke flau av den grunn :)) jeg kan å hekle ja,men jeg hekler ikke nå lenger for den bevegelsen sliter for mye på min skulder.
      Det var et fint lite teppe du hadde heklet

    2. Jeg kan hekle, men er nok bedre med strikkepinner. Både mamma og mormor gjorde begge deler, og jentene mine prøver deg de og. Eldstejenten er venstrehendt og hekler” gal” vei, mens hun strikker rett vei. Ikke lett å hjelpe til når en må tenke baklengs.

    3. Se der ja 🙂 Der var du i gang med stavene 😀 og i ett teppe også, det ble jeg imponert over, for jeg klarer de bare i OPPOVER-opplegg, ikke i den bunnen på veska…. ;-D Altså DVs ikke fillerye… jeg er så dårlig på å treffe riktig der.. på hvor maskene befinner seg…Veldig dårlig forklart 😀 Men moro å se at du fikk til så fint 🙂 Blir kjempefint 🙂 Kosemose til fineste Engla <3

    4. Jeg har lyst til å lære, tittet på din trinn for trinn veiledning, og da forstod jeg at dette kommer jeg aldri til å få til, d må isåfall bli om noen år når jeg har lært meg bli tålmodig 😉

    5. Moro med variasjon i tepper. Nå kan du jo tre masker. Fastmaske, stav og dobbeltstav 🙂
      All hekling her i huset for tiden får til blomsterpleddet, men når er jeg rimelig lei 😛
      I dag ble det symaskinen og kveld er det kakebaking. Fikk en bestilling på en kake til 10 årsdag 🙂
      Ha en strålende kveld Englavenn
      Klemklem

    6. Hehe, gøy å lære seg nye ting, og det er noen fantastisk flotte tepper du lager 🙂
      Både min bestemor og mor var flinke til å strike, jeg har lagt min elsk på både strikking, hekling og søm så det går visst i arv, men har stoppet her ser det ut til for min datter er overhodet ikke interresert. Trist synes jeg, men hun er bare 15 år enda så kanskje senere i livet……..:-):-):-)

    7. Hookvalley: Tusen takk kjære deg 🙂
      Jeg kan bare å hekle tepper, men det er ganske tungt, så jeg må ha gode pauser mellom hvert teppe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg