Hjemmelaget vaniljeekstrakt


Hjemmelaget vaniljeekstrakt:

1 vaniljestang

1/2 flaske vodka

Del vaniljestangen i to og skrap ut frøene


Putt alt sammen i ett tett glass (både vaniljestanga og frøene)

og hell over vodka.


Sett glasset mørkt og rist litt på det en gang i blant.

Etter ca to mnd har du en deilig hjemmelaget vaniljeekstrakt klar for bruk ♥

Etterhvert som du bruker av den kan du fylle etter både med vodka og vaniljestenger,

sånn at du hele tiden har litt stående 🙂

 

Med ønske om en strålende fin søndag videre fra Engla ♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#vaniljeekstrakt #hjemmelaget #oppskrift #vodka #vaniljestenger #oppskrift #baking #matlaging #homemadebyme #homemade #hjemmelagetvaniljeekstrakt #bake
13 kommentarer
    1. Hvorfor må man ha vodka i ? 😀 Spennende greier med mye spørsmål fra oss her 😀 Hi-hi… Sjekk bloggen min når du får tid .-) Har både tunikaen og Vanijen ute på de to siste innleggene 😀 SYKT- ku-l blogg- SJEKKE MIN-oppfordring 😀 Ha-ha… Klemmeriveisåhardtjegkan <3

    2. frodith: Nå spør du vanskelig min venn 🙂
      Det er vel for at den skal holde seg, men det blir jo ikke spritsmak eller alkoholprosenter i det man lager da. Nå skal jeg inn å titt litt hos deg, for nå har jeg ikke vært på besøk siden fredag 🙂
      Klemmeriveisåhardtjegkansåklart <3

    3. frustrertfrueihouston: Ja dette må du prøve, jeg bruker det iblandt i stedet for vaniljesukker. Spristsmaken blir helt borte den 🙂

    4. Fru Stussli: Jeg bruker det ofte i kaker i stedet for vaniljesukker, men det er også godt i hjemmelaget is, krem, glasurer, eggelikør og en teskje i varm sjokolade. Det er bare fantasien somm setter grenser 🙂

      Fikk du ikke sove i natt Bentevenn?

    5. Den der oppskrifta e faktisk den bæste æ har prøvd. Men æ bruke 2 vaniljestenger. Har prøvg og lage med hvitvins eddik, men den likte æ ikke konsistensen på. Prøv og ha litt i hvregryns grøt! himmelsk godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg