Kjøpmannsdisken min

Jeg har dessverre ingen før bilder, for denne pusset jeg opp da jeg flyttet inn her for snart 1,5 år siden. Den var opprinnelig i furu, så det var duket for en date med malekosten.

Siden jeg flyttet såpass lang kjøpte jeg mye av møblene brukt her i Spydeberg. 

Da er det greit å kjøpe furumøbler, for det er det jo ingen som vil ha lenger. Det er nesten så man får det slengt etter seg.

Som du kanskje ser har jeg ikke satt på knotter på skapdørene og grunnen til det er rett og slett for at lykkeliten ikke skal få det opp. 

Alt ble gjort litt i full fart fart den første tiden her og jeg valgte en stil som var veldig nøytral, men kanskje ikke helt meg.

Derfor tenkte jeg at jeg måtte vise dere denne nå, før jeg plutselig gyver løs med malekosten igjen.


Jeg har malt kjøpmannsdisken i fargen sand.

Bena er malt eggehvite, bare for å få en kontrast og for å ta igjen fargen på de nye sommerfuglknottene og fargen på veggene her.


Understellet på kjøkkenbordet mitt malte jeg også i sand, men i går kveld fikk det plutselig en ny farge…hmmm

Bilder kommer etterhvert hvis det blir noe å vise frem 🙂

 

Liker du å pusse opp gamle møbler?

 

Med ønske om en fortsatt fin kveld til deg fra Engla.

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

Følg meg gjerne på instagram her →englaskreativeverden

#oppussing #interiør #interior #kommode #DIY #gds #sds #hobby #blogg #male #prosjekter #kjøpmannsdisk #sjenk #sommerfugler #fornye #homefurniture #decoration #gjenbruk #redesign
15 kommentarer
    1. Skal si du er effektiv,kan jeg få litt av din energi 😉 Slike furumøbler blir så fine med litt maling 😀 Eneste minus for meg er at jeg liker ikke å male…tar alt for laaang tid,+ at jeg er perfeksjonist,så da er det dårlig kombinasjon 😉

    2. bentemay: Jeg synes det er så gøy, så det er nok der jeg henter energien fra 🙂 Men..jeg er også perfeksjonist, så ofte er jeg veldig fornøyd med en gang, også begynner jeg å se småfeilene…;)

      I dag har jeg malt med svart og det er litt spennende med noe helt nytt 🙂

    3. Marita: Jeg har også malt et hjørneskap og det er faktisk noe av det jeg er mestfornøyd med av det jeg har malt 🙂
      Lykke til 🙂

    4. Du ordner og lager så mye fint Engla 🙂 Gleder meg også til å se det bordet som plutselig fikk andre farger igjen på beina 😀 Man kan jo alltid kose seg med litt nye farger og endringer 🙂 Koselig.Og det blir så fint det du gjør. Jeg skal begynne med litt mer sånn en gang vi har eget hus 🙂 Nå er det greit som det er 🙂 Stor klem til verdens beste Engla <3

    5. sku så gjerne malt,men eg tåler bare vannbasert maling og det er vel neppe best for møbler?
      ellers har eg kjøpt og FÅTT malt eller kjøpt brukt som er malt nytt og så resolgt 🙂

    6. Sååå flink du er 😀 Jeg elsker å pusse opp gamle møbler, skulle hatt masse mer tid så skulle jeg pussa masse opp for det er kjemegøy 😀 Ha en nydelig kveld og good klæm <3

    7. nydelig møbel,du er jammen flittig og flinke.
      Skulle så gjerne sagt att jeg er flinke men jeg liker ikke å male :))hadde planer om å male spisemøblene her,men no har jeg så mye problemer med nakke/skuldre/arm att det ikke er til å tenke på en gang:)

    8. Jeg har en helt lik jeg har malt m hvit under og grå over, deretter pusset ned. nå i d siste har jeg fått en trang til å male den litt mørkere, men venter litt for å se om jeg fortsatt tenker d når våren er her:-)

    9. Å pusse opp tinge er kjempe kjekt. Det jhandler jo om å gi det et eget utssende som passer inn i din egen helhet. Lekkert resultat.:)

    10. Så fin den er :-), som så mange av de andre flotte tingene dine jeg har sett du har laget 🙂
      Jeg var ganske ivrig til å pusse opp gamle møbler da jeg var gravid og hadde svangerskapspermisjon, og det er mange år siden…etter det avtok alle sånne kreative aktiviteter.
      Kanskje lysten kommer tilbake en vakker dag, det er ihvertfall lett å bli inspirert av alt det fine du har laget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg