Grønn plen og stemor i blomst 22 desember

Grønn jul tror jeg aldri jeg har opplevd før, men i år ser det jammen ut til at det er sånn det blir

Skulle ikke tro det bare er to dager til julaften når man ser dette…

Med det grønne gresset og stemor i full blomst minner det mer om sommer.

Det er til og med masse nye knopper på stemorsblomsten.


I denne kassen hadde jeg urter i sommer, så jeg vet ikke engang hvordan stemorsblomsten har forvillet seg dit.

Det er ihvertfall ikke mine “grønne” fingre som holder den i live nå.

Ikke har jeg pakket bort grillen heller, så kanskje det rett og slett blir grillet ribbe og bikini i år, hihi

Her viser gradestokken godt over fem varmegrader, og varmeovnene inne er slått av.

Er det “sommer” der du bor?

 

Klem fra Engla  

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

  

#grønnjul #grønn #jul #stemorsblomst #desember #varmegrader #grille #ribbe #bikini
11 kommentarer
    1. Litt varmt ja 😀 Jeg har vært på landet, og der er det enda varmere… men vi klarte å få litt julestemning. Jeg og mamma pyntet juletre, med all gamle velkjente pynten, og ei høre og ei rotte 😀 Vi har spist god mat og spilt othello. En deilig dag 🙂 Rart med de blomstene dine 😀 Ha en fin ettermiddag, jeg på vei hjem 🙂 Klemmer bittelille klemmen <3

    2. Her har jeg drevet med litt rengjøring i dag og koser meg med at dører og vinduer kan stå oppe og huset blir skikkelig luftet. Herlig!!
      Koselig med stemorsblomster i tillegg til julestjerner, svibler og amarylis 😀
      Stooooooor klem

    3. Grønt i hagen her også. Mange grønne stauder, blomsterløker spirer og ugresset gror. Kanskje det blir en lukeøkt i romjulen? Jeg håpte vinteren skulle ta knekekn på ugresset 😀

    4. Hihi, spørs om du og jeg ikke burde ha en konkurranse om hvem som har stemor lengst i vinter? Det er ikke så mange dager siden jeg hadde noen avbildet på bloggen heller. Akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg ligger an…… Det ble litt sånn “julaften på kjerringa” på meg nå siden jeg mistet tre dagers juleforberedelser på Trondheims-turen. Men, men jul blir det likevel:)
      Ha en strålende lille julaften:)
      Klem fra meg:)

    5. Åå. Disse bildene dine kunne vært tatt i Texas! Jeg bor der dett året, men er nå hjemme i julen. I Houston har de plantet “vinterblomster” nå i desember, og det er nettopp stemorsblomster, Tagetes og Løvemunn. Gresset er grønt, og veldig mange trær har fortsatt alle de grønne bladene på plass.. Det ble ikke helt den vanlige julestemningen der som jeg er vant med her hjemme ( selv om vi her i Bergen ofte har “grønn” jul). Nå skal jeg være hjemme med barna i to uker til, den første har allerede gått, og det er så koselig. Kos deg med barna og nyt lillejulaften.

    6. It was really the first green one for you? It was very white and cold this year, but there have been many green ones also in the past, it was green in NYC and Boston also. It was supposed to be 50 in Chicago today and then -5 by tomorrow night, dropping 55 degrees in one day, and if there had not been snow on the ground today, it would have actually reached 60. But this is only the first, short taste of spring of the whole season so far.

    7. Aaron:I come from a place called Trysil, that usually have lots of snow. So yes, this was the first green christmas for me 🙂
      Trysil tend to have long cold winters, but 50 degrees….I think that 30 is the coldest I have experienced.
      Still, Merry Christmas and Happy New Year

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg