Iskonfekt med kokos – så enkelt, så godt

I går laget jeg deilig iskonfekt med kokos og den lukten som møter meg når jeg åpner opp kjøleskapdøra er den herlige lukten av kokos.

Disse er utrolig lettvinte og enkle å lage.

Det eneste man trenger er:

Konfektformer eller sililikonformer

200 g kokesjokolade (her har jeg brukt 100 g hvit og 100 g mørk)

100 g delfiafett

og litt kokos

(kokosen kan fint sløyfes, eller erstattes med f.eks revet appelinskall eller hakkede mandler)

 

Jeg startet med å smelte 100 g mørk sjokolade sammen med delfiafettet,og helte det over i formen. Lot den stivne før jeg smeltet den hvite sjokoladen og helte over.

Til slutt strødde jeg over kokos og satte de i kjøleskapet.

Nam, nam

Med ønske om en  herlifredagskveld til deg fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

 

 

#iskonfekt #issjokolade #konfekt #sjokolade #kokos #diy #oppskrift #hjemmelaget #jul #julegodt #hjerte #hjertesjokolade #diy #gds
10 kommentarer
    1. Fru Stussli: Det er gøy å lage litt av hvert 🙂
      Dette og negerboller er mine favoritter 🙂

      Kos deg og ha en fin kveld Bentevenn <3
      Pakken din ble sendt i dag, så du har den sannsynligvis før jul;)

      Klem fra Engla

    2. frodith: tusen takk fineste frodith <3
      Jeg tenkte på deg da jeg holdt på med den mørke sjokoladen 🙂

      Ha en fin kveld du også, vi sees nok senere i dag for jeg må jo innom kalenderen din en tur bare lykkeliten har lagt seg 😉

    3. Ja, håper du kommer en av dagene før jul og vinner 🙂 For jeg har noe som passer deg midt i blinken…Føler JEG hvertfall…om enn litt mot sommeren 😀 Hm.. I dag har jeg truffet mammaen til lille Supermann 🙂 Hun fra Spydeberg <3 Men det var i byen altså 🙂 Byttet julegaver 😀

    4. frodith: Løper i vei til julekalenderen nå jeg 🙂 Håper dere skal møtes i Spydeberg neste gang, for da skal jeg prøve å snike meg til en ordentlig klem igjen, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg