Når en pepperkakebaker baker …

“Når en pepperkake baker, bakerpepper baker kaker,

tar han først en stekegryte og en kilo margarin.

Oppi gryta smelter smøret og det neste han må gjøre,

er å røre sammen smøret og en teskje med farin.”

tra la la la lalala..

Atsjooo!

I dag har vi så smått begynt med litt pepperkakebaking her, eller forresten,

vi har faktisk ikke bakt dem vi har bare pyntet…

Jeg har rett og slett jukset og kjøpt en boks med Sætres figurbakte pepperkaker, som vi har pyntet.

Synes det er helt greit å kjøpe ferdige, og heller pynte litt på dem jeg.

Men i løpet av helgen har jeg som mål å få laget en pepperkaketraktor,

for pepperkaketraktor må man jo ha når man har en traktorelskende tass i hus.

Jeg skal ihvertfall prøve, også er det bare å krysser fingre og tær og håper at jeg får det til.

Lykkeliten elsker ihvertfall pepperkaker, så borte blir det nok om det er traktor eller troll.

Har du bakt papperkaker til jul?

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

 

#pepperkaker #jukset #blogg #lykkeliten #traktor #pepperkaketraktor #bake #jul #julebakst #helg #pepperkakepynt

18 kommentarer
    1. Ikke bakt noe som helst 🙂 Skal ikke heller. Hvis jeg skal ha noe, skal jeg kjøpe 😀 DU får garantert til en traktor, og de du har pyntet var hvertfall søte <3 Herlig pynt. Gleder meg til å si hvis du får til trakoteren 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Stor klem fra Frodihten <3

    2. Så fine dei vart da. Nei eg ahr ikkje3 bakt og tror ikkje det blir bakt noe julekaker i år. men kven veit. Vi skal ikkje vere heime i juledagene, så da tenkte eg å droppe det.
      Fikk foresten to fine steiner i dag i posten. Må få pynta med dempå ein ellerannan måte. Ønsker deg ein fin fredagskveld

    3. frodith: Hvis man ikke er noe glad i å drive p kjøkkenet er det ike greit å kjøpe det man har lyst på 🙂
      Jeg synes det er kjempekoselig å bake, men jeg må velge hva som er viktigst for meg, for jeg rekker ikke å gjøre ALT 🙂

      Ha en fon kveld kjære frodithen <3

      Go´klem fra Engla

    4. gretashobby: Tusen takk <3
      Så fint at steinene kom frem 🙂
      Jeg går ofte med en i lomma jeg, fo å bli minnet på hvor mye jeg faktisk har å ære takknemlig for.

      Ha en fortsatt fin fredagskveld 🙂

      Klem fra Engla

    5. Det var noen lekre pepperkaker:)
      Nei, jeg har ikke bakt en eneste kake, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Her i huset er det ingen som bryr seg om småkaker.
      Ha en fin helg:)
      Klemklem<3

    6. Jeg har bakt, fra bunn av *skryte skryte* ;)) har brukt ferdig masse selv før, det er vell så godt! 🙂 Når samboeren min jobbet som baker hadde jeg jo så å si fri tilgang på deig, men den tid er forbi så nå prøver jeg å lage tilsvarende selv;)

    7. Livsrom: Tusen takk 🙂 Lekre og lekre, det var ihvertfall en koselig greie 🙂

      Ha en fortsatt fin helg du også fineste Liv <3

      Klem fra Engla

    8. morsinunge: Så flink du er!
      Har “bakt” pepperkaker i dag med kjøpedeig jeg og må si at det var ett skikkelig klin, men pepperkaketraktor skal jeg alikevel prøve å få til av de bitene jeg laget 🙂
      Best i test sto det utenpå boksen…

      Blir deigen din veldig klinete?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg