Jeg fant to GAMLE norgesglass

For en stund siden fant jeg to gamle norgesglass, og de er nok mye eldre enn de jeg har sett tidligere.

Åpningen er mye smalere, noe som gjør at de passer perfekt som rosevase.

Så med ny “rosevase”  kjøpte jeg meg 10 røde roser i går for å pynte litt ekstra her til helgen

Har du sett denne typen norgesglass før?

Den nydelige engelen er også ett av mine bruktfunn. Det er sikkert ment som julepynt, men siden jeg elsker engler og denne lyser så fint har jeg den fremme nå også jeg ♥

(englevingene jeg har pyntet “vasen” med kan du lese mere om her)

Har du noe tips om hva jeg kan bruke det andre norgesglasset til?

Jeg liker de gamle norgesglassene veldig godt og bruker dem til å lagre mat i, tenne lys i , lamper og vaser.

Les også→ Nye partyhatter på…, det er jo lørdag 🙂 og Diy – lampe av norgesglass

 

Bruker du fortsatt de gamle norgesglassene?

 

Med ønske om en fortsatt fin lørdagskveld til deg fra Engla ♥

 

 

#interiør #interior #tips #gjenbruk #hobby #norgesglass #vase #blomstervase #diy #diyvase #gamleskatter #bruktfunn #tradisjoner #gammel #gamle #inspirasjon #roser #rosevase #blogg #helgekos #englevinger #engel #julepynt #diyenglevinger
32 kommentarer
    1. deveny: Tusen takk for tipset, men det er nok alt for stort…ihvertfall dobbelt så stort som ett vanlig syltetøyglass. Hvis ikke hadde det vært koselig å ha syltetøy på det 🙂

    2. Denne var kjempefin som vase. Tror ikke jeg har sett disse som er så store med så smal topp 🙂 Men så har jo du så bra blikk for alt sånt. Jeg kunne sikkert gått rett forbi dem flere ganger 😀 De var kule!
      God natt fine Englavenn!

    3. Dette er superfine norgesglass,jeg har et par stk i samme størrelse men har neimen ikke tenk over om toppen er smalere :)) jeg har et slikt glas ståande med nøtteblanding i på benken,greit å ta noen nøtter om sulten skulle melde seg :)) fine også til julegodis,tørka frukt,tørre bønner,div makaroni,teposer ,telys :))som du ser er dei fine til det meste

    4. fruensvilje: Ja norgesglassene er superfine, men jeg har aldri sett maken til disse, for de er mye smalere, så man får ikke kjøpt strikker til disse lenger for å si det sånn _:)
      Du hadde jo mange supre tips, tusen takk 🙂

    5. Du kan jo ha MEL i dem, spaghetti… på kjøkkenet da 🙂 Eller man kan ha trådsneller i mange farger til oppbevaring.. ELLER…. 😀 Ja, du finner sikkrt noe fint selv 🙂 Så du meldingen min Engla? <3 Ha en fin kveld 🙂 Stor klem <3

    6. frodith: Tusen takk for gode forslag fineste frodith <3
      Gamle trådsneller hadde sikkert vært både sekorativt og finr 🙂
      Melding..?, må se nå 🙂

      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld 🙂
      Stoooor klem <3

    7. fruensvilje: Han sa det til og med i butikken at disse var skikkelig gamle 🙂
      Passet ekstra godt til roser også, for med de andre bør man nesten ha mer enn 10 roser for at det skal se fint ut 🙂

    8. Så smart og sååå lekkert 🙂 flinke deg. Nei jeg har ikke sett den type norgesglass før. Dessuten så er jeg ikke så flink og kreativ som deg, og ser nå at jeg går barerett forbi sånt.
      Og du, den engelen er kjempefin og kan trygt stå framme hele året. Jeg kjøpte selv en engel til jul i fjor, og den har jeg framme hele året, var for fin til kun julepynt 🙂
      Klemmer

    9. Jeg er nok av den typen som ikke bruker slike glass. Ser jo nytten av de uten tvil, men har liksom aldri kommet så langt.
      Flott med noe en kan bruke til så mangt..)
      Jeg har også engler som liksom er for julen, men de står fremme hele året.:)

    10. Lisbeth Pedersen: Tusen takk kjære snille deg <3 Når det kommer til kreativitet er nok du minst like kreativ som meg. Det er vel heller det at den får forskjellige utrykk 🙂 Og bra er det, for da kan vi jo bli inspirert og lære litt fra hverandre 🙂
      Engler er fint året rundt og jeg som til og med har drevet en butikk som heter Engla må jo ha litt englepynt i heimen 🙂

      Ønsker deg en superfin dag videre!
      Klem til deg fra meg

    11. Vanja: Det er jo litt smak og behag med disse glassene også 🙂 Det er vel heller ikke over alt at det passer inn, men jeg har lagt min elsk på dem og bruker dem hele tiden 🙂

      Koselig med litt englepynt <3

      Kos deg og ha en fortsatt fin søndag Vanja.
      Klem fa Engla

    12. Noen av de bruker vi, men må ha anledning til å gjøre noe med alle 🙂 Skal legga ut eit innlegg, om kva eg har gjort med dei 🙂

    13. Eg ser no at eg må gå ned i kjellaren og hente opp norgesglasa som står der til inga nytte, og så må eg framkalle den kreative del av hjernen, og sjå kva som kjem fram av idèar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg