Vinterstemning…

Månedens NIB utfordring var *vinterstemning*, men både vinteren og jeg ble for sene med vårt bidrag.

Her har det faktisk vært rundt 7 varmegrader i dag, men jeg klarte alikevel og finne vinterstemningen jeg, hihi

Vinteren er en tid med masse innekos, formingsaktiviteter, baking, lesestunder og tv titting.

Det er er en til tider mørk og tung tid, så for meg er det viktig å skape stemning her inne i form av glade farger.

En rykende kopp med varm te, kakao eller kaffe gir varme i kroppen og klementiner får meg til å tenke på julen som nærmer seg med stormskritt.

Dette lappeteppet er også ett samarbeidsprosjekt med min mor (se Min mor: norges hekledronning)

Her har jeg tørket noen appelsiner som jeg har puttet oppi lysfatet.

Veldig fristende for lykkeliten, men jeg prøver så godt jeg kan å forklare at det er mye bedre å spise klementinene.

Her ser du også at de bråkete konglene “blomstrer” for fullt.

Når nettene blir lange og kulden/kvelden setter inn, ja da tenner jeg massevis av levende lys, finner frem mine hjemmestrikkede pledd og puter og setter meg godt til rette i sofakroken og nyter en stille stund etter at lykkeliten har lagt seg.

 

Er det vinterstemning hos deg enda?

Vinterklem  fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

#vintertid #blåtimen #mørketiden #levendelys #tepper #pledd #varmepledd #ladder #klementiner #utfordring #hekledronning #lappeteppe #kongler #DIY #interiør #tørketapelsin #sofakroken #lykkeliten #lysogvarme #diylys #diyteppe #lysfat

17 kommentarer
    1. veldig hyggelig vinterstemning hos deg:)når vinteren gjør sitt inntog hos oss ,trekker jeg i hus og tar opp igjen hobbysysler inne som f.eks strikking 🙂

    2. fruensvilje: Tusen takk kjære deg <3
      Høres koselig ut 🙂 Kanskje jammen jeg også tar frem strikkingen når vinteren virkelig setter inn for alvor 🙂

    3. Så koselig det er hos deg 🙂 Ikke mye vinterstemning her, mer skikkelig høstvær ute. Vi fyrer i ovnen og det er kos. Jeg gleder meg til å pynte til advent og jul i nytt hus!!! 🙂 Ikke lenge igjen nå til adventspynten skal frem 😀

    4. For life: Tusen takk vennen min <3 Gleder meg veldig til du kommer 🙂
      Kanskje det har blitt kaldere ute også innen den tid..og da kan vi fyre opp i "peisen" og kanskje til og med bytte ut tekruset med ett vinglass og klementinene med ostepopp, hihi

    5. dandilion: Tusen takk kjære deg <3 Det er bare mørket som minner om vinter her også i dag med varmegrader ute 🙂

      Plutselig er det første søndag i advent og da skal jeg også bytte ut alt det oransje her i "huset".

      Spennende og pynte i nytt hus da :)Håper vi får en liten titt 🙂

    6. Det ser kjempekoselig ut hos deg 🙂 FInt å finne stemningen i seg selv 🙂 Du har funnet klementiner som er gode også eller? 🙂 Jeg fikk veldig lyst til å komme en tur til deg altså,hi-hi, så så kos ut atte 🙂 stor klem til deg og så sees vi snart 😉

    7. frodith: Der det er hjerterom er det husrom og her liker jeg ihvertfall og tro at det er hjerterom, så du er hjerlig velkommen min venn <3
      Klementinene kjøpte jeg på Rema i dag og de er kjempegode 🙂
      Kom og smak da vel, hihi

      Gleder meg til vi sees ihvertfall 😉
      Nattaklem til deg fra meg

    8. Lisbeth Pedersen: Tusen takk snile deg <3
      Jeg tar bare bilder av det som er koselig da, også gjemmer jeg alt det andre bak meg 🙂

      Ha en fin dag!
      Klem fra Engla

    9. monalsverden: Tusen takk 🙂 Jeg blir så fargeglad og inspirert på høsten, men nå når vi går inn i adventstiden er det nok lilla som gjelder igjen 🙂

    10. jeg er nesten hoppet rett på julesteminingen, er som ett barn der… klarer ikke vente:) men jeg har ikke pyntet altså, da er jeg redd jeg ville vært temlig lei denne pynten innen selve jula:) jeg har begynt å lage, men legger det så vekk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg