Julegaver, dårlig samvittighet og ett lite julegavetips…

Først ett lite gavetips til de som har alt.

Kjøp noen lys du liker, en dekorpenn og skriv en personlig tekst på lysene.

 

Dekorpennen er kjøpt på Panduro, men finnes sikkert andre steder også.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går rundt med konstant dårlig savittighet i førjulstiden,

fordi jeg hele tiden føler at jeg skulle gitt så mye mer.

Mange av gavene jeg gir koster ikke så mye i kroner, men i år har jeg lagt ned mange timer til julegavelaging og har gjort mitt beste med å gjøre de så personligesom jeg bare kan.

Men er mitt beste bra nok?

Selv mener jeg at det er tanken som teller.

Jeg er så absolutt ikke opptatt av at gavene jeg mottar koster masse penger, men jeg bekymrer meg alikevel over at det jeg selv gir ikke er NOK. 

Den dårlige samvittigheten blir heller ikke bedre da jeg åpner gavene mine på julaften og blir overveldet over alt det fine jeg får fra familie og venner.

 Er det flere en meg som har det sånn?

 

I dag har jeg rett og slett tenkt å legge igjen den dårlige samvittigheten hjemme og ta meg en tur til hovedstaden.

Med ønske om en herlifredag fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ←

#interiør #interior #tips #gjenbruk #hobby #diy #lys #inspirasjon #lyspenn #candel #candelelight #gds #redesign #jul #juleverksted #gaveide #gave #juletre #julegave #samvittighet #hjemmelaget #homemade #oppskrift
36 kommentarer
    1. Den der samvittigheten vår…
      Den er ikke så snill den. Jeg er alt for lite flink til å lytte til den gode, og henter heller frem den som stiller slike dårlige spørsmål.
      Jeg vet at det er tiden vi bruker på gavene, og ikke minst meningen bak som er viktig.
      Alikevell kommer tankene krypende. I år er jeg ferdig, og ser på at dagene nærmer seg julaften.. Jeg har ikke dårlig samvittighet nå, jeg vet at jeg har gjort mitt beste, og det får være bra nok.
      Kos deg i hovedstaden, og nyt dagen.

    2. Tror vi damer er født med dårlig samvittighet,tar meg ofte i det jeg og,MEN når du lager ting selv og gjør ting personelig et det ingenting å ha dårlig samvittighet for…hjemlagde ting er topp å få. En kjempeide med lysene:)

    3. Takk, der reddet du meg for de siste par venninnegavene. Håper du koser deg i hovedstaden. Sitter på kontoret og ser det er fin blå himmel over byen.

    4. jeg synes ikke att du skal ha dårlig samvittighet,det er oppmerksomheten og tanken som teller.
      I dag er det slik att dei fleste av oss har alt vi trenger ,og det vi mangler kjøper vi selv,ikke helt slik det var før i tiden da gavene var praktiske for en hadde ikke økonomi til å kjøpe det en ville.
      Det er helt sikkert handelstanden som først og fremt ønsker att vi kjøper altfor dyre gaver.
      Nei gi av hjertet ditt og vær fornøgd med det :))

    5. Det var jo koselig å bruke dekorpenn på lysene! Jeg tenker ofte som deg, at man skulle gitt mer. Men når man gir med HJERTET er det alltid “godt nok”! Og jeg liker godt selv å få ting som er personlig og veldig gjerne selvlaget. Alle har jo mer enn nok av ting og tang, og det er få som lett kan komme opp med en veldig lang ønskeliste. Selv ikke barn kan det lengre. Fordi vi har alt! Så noe personlig som varmer langt inni hjerterota er det beste å gi <3

    6. Det er absolutt tanken som teller, hva de koster spiller ingen rolle og hvis man vet at den som gir noe bort har lagt ned masse tid og omtanke på å gjøre gaven personlig er det ekstra morsomt å få gaven 😀

    7. Så fine de lysene var 🙂 Veldig fint gavetips til de som har alt ja! 🙂 Den dårlige samvittigheten har jeg også.. men prøver å tenke at det er tanken som teller, ikke pengeverdien av det man kjøper 🙂 Ønsker deg en strålende fin dag 🙂 Klem

    8. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet… Jeg har selv tenkt sånn noen ganger, for gaven som jeg har gidd har vært billigere enn den jeg har fått osv.. Men det har jeg bestemt meg for at det er bare tull!
      En gave med en tanke betyr så utrolig mye mer:)

    9. Fin gaveidè. Rart med hjemmelagde gaver, som vi bruker masse tid på…men som for noen ikke verdsettes helt for den tiden det har tatt…. Prøvde si til svigermor at jeg hadde jo litt hjemmelagde julegaver til henne og…men ble avbrutt over nøyaktig beskrivelse over hvilken krem hun ønsket seg…hvor jeg kunne kjøpe den, og hva den kostet! Ikke sikkert det hadde noen med det hjemmelagde å gjøre,,,men det føltes litt sånn:) Håper du har hatt det fint i hovedstaden, og riktig god fredag til deg og:)

    10. Vi er alltid bra NOK, forstår ikkje behovet folk har for å oppnå det perfekte og hele tiden jage etter å prestere mer, gjøre mer, vise mer. Fra det øyeblikket vi er født er vi bra nok <3
      For å si det sånn : Hvis du har dårlig samvittighet over at du ikkje rekker *Alt* da gjør du antageligvis mye mer enn alle dem som ikkje aner hva dårlig samvittighet er.
      ha en fantastisk advent og fortsett å inspirere <3

    11. Man oppnår ikkje noko med å ha dårlig samvittighet. *så eg håper du la den skikkelig fra deg. skal eg ha ei lita gave ekstra eller berre ei lita gave, så strikker egein liten ting. F.eks ein heimestrikka kjøkkenklut. Ha ein fin kveld

    12. Det er lett å si at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet, men adskillig verre å få bort følelsen. Jeg håper at de som mottar gaver ser verdien av omtanken som er lagt i den.
      Selv er jeg så skrekkelig redd for å gjøre forskjell, og at gavene ikke faller i smak at jeg får nesten magesår. Bare tull selvsagt, men får man slike ideer må man jobbe litt for å bli kvitt dem.
      Kjære Engla, jeg tror du må velge å tro at det er bra (nok). Selvsagt er ditt beste bra nok!
      Koselige gaveideer du har delt med oss i dag:)
      Ha en fiortsatt fin fredagskveld:)
      Klem fra Liv<3

    13. Mange flotte ideer til personlige gaver 🙂
      Den dårlige samvittigheten melder seg stadig vekk, men prøver å ikke bry med om den. I år har jeg strikket eller heklet en del julegaver, selv kostnaden er ikke all verden men jeg har jo brukt mye tid på hver gave. Så det er jo definitivt ingen grunn til dårlig samvittighet, men allikevel …
      Du er veldig flink til å komme på ideer til å lage ting 🙂 Må alltid innom og se hva du har funnet på 🙂 Ha en riktig god helg 🙂

    14. Gaver som er hjemmelagede er så koselige 🙂 Og det vet jeg for jeg har fått en som jeg ble veldig glad for 🙂 Og når det gjelder julegaver så handler det altfor mye om penger, og det bør vi slutte med, så derfor er hjemmelaget, eller små andre billige ting f eks, det beste egentlig, spør du meg 🙂 Stor klem igjen, og takk for en nydelig dag Engla <3

    15. Vanja: Tusen takk kjære deg <3 Jeg må si jeg har blitt veldig mye bedre med årene, for jeg husker spesielt da mine to store barn var små. Da plaget samvittigheten meg alltid. Det handlet ikke om at jeg ikke var en gor mor, for det vet jeg at jeg var. Jeg gjorde ihvertfall mitt beste, men det var alltid ett ønske om å skulle være og gjøre så mye mer.
      Til slutt kom jeg frem til at hverken barna eller jeg dro noen nytte av min dårlige samvittighet, så nå er det mye lettere 🙂

      Hvis jeg gjør mitt beste får det være bra nok. Det er ihverfall det jeg har forsøkt å lære barna mine 🙂

      Ha en fortsatt fin dag <3

      Klem fra Engla

    16. synnovesyr: Tusen takk 🙂
      Ja du sier noe der…
      Jeg elsker å få hjemmelagede ting selv, men det er jo ikke alle som er som meg.

    17. outofoffice: Å, så bra 🙂 Jeg hadde en superduperfin dag i hovedstaden i går .
      Alltid godt med litt luft under vingene 🙂

      Ha en fortsatt fin dag!

      Klem fra Engla

    18. fruensvilje: Jeg prøver å ikke ha det, og i mange samenhenger har jeg “vokst” det av meg. Men når det kommer til disse gavene, da kommer det forbaskade samvittigheten lurende 🙂

      Nå har jeg bare bestemt meg for at når jeg har gjort mitt beste, ja da får det være bra nok 🙂

      Ha en fortsatt fin dag!

    19. ravn73: Tusen takk for gode ord og moralsk støtte <3
      Jeg er helt enig med deg og selv har jeg alltid satt veldig stor pris på gaver som er hjemmelaget.
      Det er bare å krysse fingrene og håpe de fleste blir fornøyde 🙂

      Jeg har ihvertfall gjort mitt beste 🙂

    20. Gry Elisabeth: Jeg er helt enig med deg og håper de fleste tenker slik, for det er jo synd hvis julen kun skal være en pengegalopp også 🙂

    21. monica: Tusen takk <3 Jeg er helt enig med deg, så vi får bare prøve så godt vi kan å "gi slipp" på den dårlige savittigheten og heler bare kose oss i stedet 😉

      Ønsker deg en super dag videre <3

      Klem fra Engla

    22. Backside: Ja det er sant som du sier og ingen får det noe bedre av at vi går rundt med denne dårlige samvittigheten heller…

      Ha en fortsatt fin dag kjære deg <3

      Klem fra Engla

    23. Min matgale verden: Uff, det var disse svigermødrene da 😉
      Det er desverre noen som ikke ser verdien i det hjemmelagde i det hele tatt, men jeg tror faktisk at flere og flere får opp øynene for hva som ligge bak. Får ihverfall håpe det…

      Dagen i hovedstaden var helmax og det var utrolig godt å ta en sånn tur 🙂
      Håper du koser deg og har det fint i helgen!

      Klem fra Engla

    24. cuskima: Tusen, tusen takk for gode ord <3

      Jeg har kommet frem til at når jeg gjør mitt beste får det bare være bra nok 🙂

      Ha en fortsatt fin dag kjære deg <3

      Klem fra Engla

    25. gretashobby: Så sant, så sant.
      Jeg la den skikkelig fra meg og har bestemt meg for å fortsette og pakke og lage det jeg rekker og gi det jeg kan.
      Da vet jeg at jeg har gjort mitt beste og det er ihverfall en god følelse 🙂

      Ha en fortsatt fin dag kjære deg <3

      Klem fra Engla

    26. Livsrom: Kanskje vi rett og slett skal bli flinkere til å følge de rådene vi gir andre selv, for de fleste av oss gjør jo vårt beste og da MÅ det bare være bra nok.
      Jeg er akkurat som deg, redd for å gjøre forskjell og det er da det fot blir tull hvis jeg kommer på noe genil til en person, for da er det plutselig mange flere jeg må finne på noe lurt til….

      Det blir nok bra til sist i år også, hihi

      Ha en fortsatt fin dag fineste Liv <3

      Go´klem fra Engla

    27. Hekleri og Ra: Tusen takk kjære deg <3
      Vi får bare bli enige om at når vi gjør vårt beste må det faktisk være bra nok 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin dag 🙂

      Klem fra Engla

    28. ladyaugust: Tusen takk fineste <3 Ja gjett om jeg kosa meg med fineste frodith´en 🙂
      Kanskje alle tre neste gang?

      Kos deg og ha en fortsatt fin helg <3
      Klem fra Engla

    29. frodith: Ja det er sant frodith og jeg orker ikke å være med på pengegaloppen 🙂
      Tusen takk for i går, det var så utrolig koselig å få treffe deg helt på ordentlig <3

      Ha en fortsatt fin dag fineste frodith <3

      Stoooor klem fra Engla

    30. Ja kanskje det 😀 Da tar vi med hekling alle tre 😀 Tusen tak og koos deg du også, her sloss jeg med å avrime fryser’n og så er det studio og pizza :S
      Klæmmeflatsåklart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg