Kongler som bråker!!?!

Ja hele helgen har det vært en underlig lyd her…Jeg har forresten hørt det i flere dager og prøvd å finne ut av hva det kunne være…

Er det mus her? For det kunne minne om lyden av noe som kravlet rundt. 

Eller lyden av noe som sprekker..jeg var faktisk redd for at hylla over tvèn skulle ramle ned, for den ene sitter litt dårlig.

Det gikk faktisk så langt at jeg ble redd for at hele tven skulle ramle ned…eller at jeg skulle få HELE taket i hodet.

Jeg tuller ikke, for det spraket, nesten sånn som det gjør når man fyrer i peisen og jeg har enda ikke fyrt opp i ovnen.

Men i går fant jeg endelig ut av det for i innlegget om Mitt “nye” mexicoskap viste jeg frem skålen med kongler og høstlys i sandkakeformer.

Konglene var nyplukket og det som da har skjedd de siste dagen er rett og slett at de har sprekt opp eller korket seg som min venninne kalte det.

På bildet over ser du hvordan konglene så ut på fredag. Flesteparten av konglene er fortsatt lukket, men på bildet under ser du hvordan de ser ut nå.

På grunn har varmen? har de nå altså åpnet seg og lyden er egentlig koselig nå når jeg vet hvor den kommer fra, hihi

Man lærer så lenge man lever ♥ Jeg har jo tatt inn kongler før, men de har aldri bråket så fælt.

Har du kongler som bråker?

 

Med ønske om en herlig MANdag til deg fra Engla 

Minner også om at det er trekkning i kveld på →Giveaway – hvor du kan vinne nydelige apotekerglass!! 

 

 

 

#DIY #kongler #interiør #interior
16 kommentarer
    1. Ha-ha-ha 😀 Ja, du får oppdra dem 😀 Drive med sånn høylydt bråking? 😉 Jeg har aldri hørt om det 😀 Men det høres jo ut som noe som kan skje ja .-) Håper du får en stille og fin dag i heimen.. eller kanskje litt kos med de lydene, så som du vet hva det er 😀 Klemmer <3

    2. He he he må le litt av det.
      Det er jo komisk men sant at vi hører dette.
      Det var en gang på sommeren som vi ikke hadde tatt ut all fyringsveden, etter vinteren, da en kveld jeg hørte krafsing, da var det faktisk ett dyr inne i veden som spiste på veden, å dette hører jeg 🙂
      Hi hi
      Kongene var fine når di hadde sprukket opp også da 🙂
      Ha en fin dag videre 🙂

    3. godt det ikke var mus da :)) jeg har kongler men mine bruker jeg å tørke på varmekablene på bade,så mine bråker ikke når dei kjem inn på stua :))

    4. Nei, har ikke kongler inne akkurat nå, men det var jo komisk (og VELDIG bra) at det var noe koselig istedenfor mus eller noe annet som ikke var så greit 🙂 Men koselig med kongler, kanskje jeg får ta meg en tur ut å plukke noen. Og da vil jeg være forberedt dersom det begynner å bråke litt her inne i stua 🙂

    5. huff jeg må jo le også da, kongler som bråker!! Og en underlig lyd du ikke finner ut av, litt artig var det vel når du fant ut at det var konglene? :))) Har ikke hørt om dette før men det virker jo logisk da, at de åpner seg i varmen :))

    6. Haha, godt det var konglene da. Ikke like morsomt om det hadde vært mus! Jeg skal på konglesanking i dag, og nå er jeg forberedt om det skulle bli lyder i stuen til natten 😉

    7. Uff da, ikke fred å få!!;) Nei, jeg har ikke opplevd kongler som bråker. Bra det hadde en så grei forklaring. De ande alternativene var ikke så hyggelige;)
      Ha en fin kveld:) Klem<3

    8. Hehe… Så bra du fant ut hva det var!! Kan jo bli redd av sånt;)
      Visste ikke at konger kan lage slik lyd, men nå vet jeg det til siden:)

    9. frodith: Ja det der var skumle greier, men i dag har jeg bare kosa meg med knittringa 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld fineste frodith <3
      Klem til deg fra meg

    10. ritahobbyfoto: Ja jeg lo godt selv jeg da jeg fant ut hvor lyden kom fra 🙂
      Tenk å gire seg opp så veldig for ingenting… Jeg må si jeg er veldig glad det ikke var som med veden din, for da vet jeg neimen ukke hva jeg hadde gjort 🙂

      Ha en fin kveld videre!
      Klem fra Engla

    11. fruensvilje: Ja jeg er veldig glad det ikke var mus 🙂 Det får holde med den som gjorde herverk i bilen min i vinter.
      Jeg har lest om at folk har varmet/tørket konglene i ovnen skjønner du, men har aldri forstått hvorfor 🙂

    12. ravn73: Ja nå er du forberedt på spraking og sprekkung og knittring hvis du tar inn noen kongler 🙂
      Det er igrunn en koselig lyd når du vet hva det er 🙂
      Trenger ikke knitring fra peisen når man har kongler, hihi

    13. Elisabeth: Ja jeg ler jeg også, nå 😀
      Men det var skikkelig gyffent da jeg ikke ante hvor lyden kom fra og skvatt opp fra sofaen hver gang jeg hørte lyden 🙂
      Men nå er det koselig også blir de så fine atte 🙂

    14. monalsverden: Ja jeg ble glad da jeg oppdaget at det bare var konglene som lagde koselyder 🙂
      Kosligere det enn å få take i hodet, hihi

      Det begynner nok snart å knitre hos deg også nå da, hvis det ikke allerede har begynt 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld!

    15. Livsrom: Nei her var det ikke mye sjelefred å få i helgen…drive sånn å bråke da gitt..:)

      Ha en fortsatt fin kveld du også kjære Liv <3
      Klem til deg fra Engla

    16. Backside: Ja jeg satt og hoppet jeg, for når det var helt stille her ble lyden veldig tydelig….jaja jeg lærte ihvertfall noe nytt og jammen fikk jeg lært det bort til noen av dere i dag også 🙂

      En god latter fikk jeg også med på kjøpet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg