Mexico møbler

Jeg elsker den grove, rustikke stilen på mexicomøblene.

Tunge og solide møbler som virkelig tåler ett trøkk.

For over ti år siden solgte jeg alle furumøblene mine for å kjøpe meg mexicomøblene jeg lenge hadde gått og tittet på.

Men når jeg endelig hadde samlet sammen nok penger hadde de sluttet å selge dem og det eneste som sto igjen i butikken var en hylle og ett nattbord.

Jeg kjøpte selvfølgelig med meg det og i tiden etterpå har jeg funnet den ene skatten etter den andre på Finn.

Dette er møbler jeg aldri går lei og jo røffere og tøffere de blir brukt jo mere sjarme har de.

I fjor, før lykkeliten begynte å gå, pleide han å reise seg opp ved stuebordet og rundt om på hele bordkanten vises merkene etter tennene hans.

Ikke sånn at du ser at det er bitemerker, men for meg som vet det ser jeg det godt.

Ett koselig minne synes jeg ♥









Denne gangen er bildene hentet fra nettet, men neste gang kanskje jeg viser dere mine møbler.

Liker du mexicomøblene?

 

 Klem fra Engla ♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

 

#interiør #rustikk #møbler #mexiko #meksikansk #finn
6 kommentarer
    1. Da er vi like der. Hos oss bugner det av Mexico-møbler. Aller er kjøpt på finn.no for ca. 10 år siden. Og noen av dem latterlig billig! Love it! Og har absolutt ikke tenkt å skifte dem ut med det første heller.

    2. Joda, stilige de møblene der:) Jeg liker godt den røffe stilen. Har ingen selv, (skifter ikke møbler så ofte,) men de kunne absolutt ha passet her. Det eneste minuset er at jeg synes det er LITT upraktisk med hengslene på bordet;)
      Ha en fortsatt fin kveld:)
      Klem<3

    3. Første gangen jeg falt for denne stilen var faktisk i Houston. Inne på en flott møbel butikk var det satt sammen et stort tema med disse møblene.
      Deretter begynte jeg å selge de på Living…. Kom aldri hjem til meg. Jeg likte de enda mørkere i den perioden, og idag er jeg hvit… Smaken endrer seg, og det som er viktig er jo kosen en har hjemme. Hvordan hjemmet føles. At det er deg..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg