Hva hvis jeg spør: “hvordan har du det, egentlig”?

Eller hvordan har du det akkurat nå…?

Du trenger ikke å svare, men hva gjør du når folk rundt deg stiller spørsmål om hvordan du har det ?

Smiler du og sier jo takk, bare bra. Selv om du er lei deg og gråter når ingen ser det…

Er det det som er forventet. At man skal si BARE BRA?

For det er vel flere enn meg som ikke har det BARE BRA hele tiden ?

Sier vi BARE BRA av ren høflighet, eller er det rett og slett forventet at det er det vi skal svare?

For hva skjer hvis vi sier noe annet?

Tåler folk at vi svarer ærlig?

Tåler du det?

 

 

Ja,  jeg bare lurer jeg…

 

~ Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg ~  

 

Med ønske om en riktig god natt til deg fra Engla ♥

 

10 kommentarer
    1. Det kommer litt an på hvem som spør.. er det noen jeg ikke kjenner i hele tatt, så svarer jeg nok at jeg har det bra. Men er det noen jeg kjenner litt, så svarer jeg nok litt mer utfyllende 🙂 Forteller hvordan jeg EGENTLIG har det 🙂 Fint spørsmål egentlig 🙂 God natt fineste Engla <3 Nattaklem <3

    2. Jeg prøver så godt jeg kan å svare ærlig så ofte som mulig. Men av og til så føler jeg at jeg ikke klarer å si at jeg har det vondt.. :/ Akkurat nå, så har jeg det egentlig ikke så bra, men tenker som så at livet er som en berg og dalbane! Livet går opp og det går ned, men jeg vet at i morgen så blir det en bedre dag 🙂 Skulle virkelig ønske at alle hadde hatt mot til å svare ærlig når man spør om de har det bra 🙂
      Stor klem <3

    3. Godt spørsmål! Men faktisk tror jeg det er mange som spør av ren høflighet, men som egentlig ikke hverken har lyst eller gidde å gå inn i andres liv og problemer. Hva jeg svarer? Det kommer litt an på. Er det noen jeg føler har gnuin interesse for hvordan jeg har det, svarer jeg ærlig. Hvis ikke gir jeg dem det de vil ha;)
      Personlig bryr jeg meg ikke med å spørre om jeg ikke venter et ærlig svar. Eller om jeg ikke har anledning å motta et ærlig svar. Hva er vitsen? Så høflig er jeg ikke;);)
      Nattaklem fra meg<3

    4. Go morgen vakre Engla!
      Akkurat nå har jeg det godt , høstferie hos kjæresten er en drøm, da føler jeg meg trygg og har en god følelse i hjertet<3 neste uke blir nok tøffere , da har han vaktuke, lenge til jeg får se han igjen og hverdagen begynner for fullt og det er masse som må tas tak i;/ det å fortelle helt opprinnelig hvordan man har det kommer helt an på, har man en helt forferdelig dag vil man jo ikke bebreide andre med det og jeg gir ofte et smil og sier at det går greit men at det er tøft. Kommer vel også litt an på hvem man snakker med vil jeg tro hvordan man føler seg og hvor vanskelig /lett det er å snakke om!
      Ønsker deg en nydelig dag kjære Engel <3

    5. Alt er ikke bra hele tiden.
      Alle kan faktisk ikke ha det bra hele tiden, det er helt galt, hvorfor sier vi det da,det hvet jeg ikke.
      Hvist noen spørr meg om jeg har det bra, svarer jeg slik det er.
      Å jeg syntes det er faktisk det er viktig å si hvordan man har det ikke at alt er bra..
      Er man leis seg er det viktig å få frem. Har man vondt er det viktig å få frem 🙂
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    6. Huskar ein gong mamma spurte naboen korleis har du det. Mamma visste ho ikkje hadde det so bes, og spurte av omsorg ikkje nysgjerrighet. Likevel var naboen so sliten av at folk spurte av høflighet at ho svarte; “Vil du verkeleg vite korleis eg har det, el er det best at eg høfleg seier; bra, so du får gå vidare..” Trist at det er slik. Men er verkeleg ofte slik ein føler. Ærlighet og oppriktigheten er best. Men enig i at det kjem an på kven som spør og ikkje minst i kva situasjon. Takk for at du stilte deg til rådighet for meg, Engla! Du er eitt vakkert menneske.. Klem og ha ein fin dag!

    7. Helt ærlig, så ser jeg folk litt an. Hvis jeg har en dårlig dag er det ikke alle jeg har lyst til å snakke med det om… Men jeg prøver alltid å være så ærlig som mulig, og kanskje innrømme at dagen kunne ha vært bedre.
      Men de eneste som virkelig får vite hvor vondt jeg har det når jeg har det vondt, det er bare de nærmeste 🙂

    8. Er det ikke slik vi blir oppdratt ,av foreldre og samfunn ,være høflig å ikke bry andre med problemene sine ,med fare for å bli tittet rart på eller de andre egentlig ikke ønsket snakke med degmeg om det (?)
      Vi snakker ve ikke så høyt om hvordan vi EGENTLIG har det (noen gjør ikke det i det hele tatt ) -det blir liksom forbeholdt familievenner evnt terapaut….
      Jeg tror på å være selektiv ,kanskje se ann hvem man evnt fortelle om hvordan det egentlig er ,det viktigste er jo å få utløp for utfordringene man måtte ha på en eller annen måte ,med et eller annet medmenneske.

    9. akkurat det spørsmålet fikk jeg faktisk i går,jeg var bånn ærlig og svarte att helsa mi snakker vi ikke om :))da viste dei svaret mitt.Har jeg en dårlig dag så greier jeg uansett ikke å skjule det så en kan like godt være ærlig med en gang

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg