Kjøttpudding med amerikansk blanding og potetmos

I går laget jeg min datters favorittrett nr 1, nemlig kjøttpudding med amerikansk blanding og hjemmelaget potetmos.

Kjøttpudding:

Bland sammen 1 kg medisterfarse og 200 g amerikansk blanding og ha det over i en smurt brødform.

Sett ovnen på 180 grader og stek kjøttpuddingen i vannbad midt i ovnen i ca 60 minutter.

 

Resultatet blir en saftig og god kjøttpudding, 

som er god både som middag og som pålegg på brødskiva. Kjempegodt på knekkebrød også synes jeg.

Hjemmelaget potetmos:

Skrell potetene, del dem i mindre biter og kok dem møre. Hell av mesteparten av vannet.

Mos potetene og rør inn melk og litt smør til passe konsistens.

Rør godt og smak til med salt og pepper og gjerne litt hvitløk.

 

Så enkelt og så godt ♥ Potetmos fra pose blir aldri det samme igjen ♥

 

Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden  

#oppskrift #kjøttpudding #lunsjkaker #lunchkaker #middag #middagstips #mat #matprat #pålegg #potetmos #hjemmelaget #potetstappe
12 kommentarer
    1. Huff.. ikkje gjer slik!!! Eg er soooo kjempe svolten og må berre hive i meg eitt tørt rundstykke før eg skal vidare. Rumla i magen: Det såg virkelig godt ut !!! Elskar potetmos også 🙂

    2. Ååå,kjøttpudding er deilig 🙂 Og med potetmos ennå bedre. Dere har nok kost der veldig med denne maten ja 🙂 Håper du har hatt det fint i helga Engla 🙂 Klemmer <3

    3. Mmmm dette så deilig ut!
      Du er flink til å lage mat med en vri. Inspirerende for meg som er litt matlei og uinspirert for tiden:-)
      Håper du har hatt en strålende helg!!
      Klemklem

    4. frodith: Ja både kjøttpudding og potetmos er favoritten til min datter og i dag når vi spiste restene hadde lykkeliten også virkelig fått smaken 🙂

      Min helg har vært kjempekoselig og fin <3
      Håper du også har hatt en herlig helg kjære frodith 🙂
      Klem til deg fra Engla

    5. Fru Stussli: Ja kjøttpuddingen er kjempegod og blir litt det samme som lunchkaker hvis du har smakt det og hjemmeaget potetmos er jo aldri feil (ihverfall i følge min datter :))

      Min helg har vært super og det håper jeg virkelig din har vært også kjære Bentevenn <3
      Klem til deg fra meg

    6. Eeelskar heimelaga potetmos.. er jo berre å la potetene koke mens ein gjer noko anna. Kjempe deilig og ikkje so krevande som folk skal ha det til. Handlar berre om planlegging 🙂 Flink du er! Skal prøve kjøttpudding. Lenge sidan. Kjempe godt jo..No har både eg og mor kome heim, (er hos ho på sunnmøre) og no har vi laga oss egg, karbonade og brød til kvelds 🙂 ordentlig bestemor-kvelds. Barndomsminne. Herlig 🙂 godnatt!!

    7. I dag blir det hjemmelaget potetmos her. Inspirert av deg 🙂 Ungene her ville ha mors kjøttkaker til, så det er ikke langt unna din rett det heller 🙂
      Ha en finfin mandag!

    8. Fru Stussli: Så bra da Bente <3
      Hvis du putter amerikansk blanding i kjøttkakene blir det også kjempegodt 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg